Află cum va fi modernizat DN 2, între Afumaţi şi Urziceni

Ministerul Transporturilor va implementa un proiect de lărgire la 4 benzi a DN 2 între Afumaţi şi Urziceni, pentru fluidizarea traficului intens şi reducerea numărului de accidente.



Drumul Naţional DN 2 (E 85), care leagă Bucurestiul de graniţa cu Ucraina, pare a avea două benzi de circulaţie pe sens. În realitate, prima banda este doar un acostament consolidat a cărui latime – 2,5 m – este cu 1 metru mai mică decât standardul pentru un drum naţional.

Potrivit datelor Poliţiei Rutiere, numai anul trecut pe DN 2 au avut loc 177 de accidente soldate cu 76 de pierderi de vieţi omeneşti şi 180 de persoane grav rănite.

In aceste condiţii, Ministerul Transporturilor spune ca are în vedere realizarea unui proiect de lărgire la 4 benzi a DN 2, km 11+500 – km 55+800, adică între Afumaţi şi Urziceni.

Proiectul va încerca să rezolve “problemele legate de partea carosabilă, precum lărgirea acesteia, scurgerea apelor pluviale, cât şi alte măsuri de siguranţă, care să contribuie la îmbunătăţirea siguranţei circulaţiei rutiere”, spun reprezentanţii Ministerului Transporturilor. Totodată, proiectul are ca scop asigurarea fluidizării traficului intens şi reducerea numărului de accidente prin: îmbunătăţirea condiţiilor de trafic în localităţi; eliminarea pericolelor de accidente rutiere; realizarea unor economii de timp în trafic prin reducerea blocajelor datorate accidentelor rutiere.

În prezent, Compania Naţionala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a întocmit Caietul de Sarcini pentru lansarea procedurii de achiziţie a Studiului de Fezabilitate, Proiectului pentru Autorizarea Lucrărilor de Construire, Proiectului Tehnic de Execuţie şi Asistenţă Tehnică, însă nu a găsit încă finanţare.

În Master Planul General de Transport al României, pentru soluţionarea traficului ridicat de pe DN 2 (E 85) sunt prevăzute mai multe tronsoane de „drum expres”, cu indicativul DX 5 – Drumul Siretului, anume:

  • Tronsonul Ploieşti – Buzău;
  • Tronsonul Buzău – Râmnicu Sărat – Focşani;
  • Tronsonul Focşani – Mărăşeşti – Adjud – Bacău;
  • Tronsonul Bacău – Roman – Paşcani;
  • Tronsonul Paşcani – Vereşti – Suceava.
  • Tronsonul Suceava – Siret – Vama cu Ucraina.

DX 5 sau Drumul Siretului nu există încă nici pe hârtie. Licitaţiile pentru elaborarea studiilor de fezabilitate si a proiectelor tehnice aferente tronsoanelor Ploieşti – Buzău (65 km) şi Buzău – Focşani (72 km) au fost lansate încă din noiembrie 2016, dar de atunci nu s-a mai auzit nimic.

În această perioadă, CNAIR pregăteşte lansarea procedurilor de achiziţie publică pentru elaborarea studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice aferente tronsoanelor Focşani-Bacău (109 km) şi Bacău-Paşcani (81 km).

DN2 (E85) are o platformă cu lăţimea de 12 m, care include două benzi de circulaţie de 3,5 m şi două acostamente consolidate de 2,5 m.

Ce este un drum expres

În România, conform normativelor tehnice în vigoare, un drum expres are următoarele caracteristici de bază:

  • parte carosabilă de 2 x 7 metri (două benzi pe sens);
  • benzi de încadrare de 4 x 0,50 metri;
  • acostamente de 2 x 1,50 metri;
  • spaţiu median de 3,00 metri.

 

Adaugati comentariu