Actul normativ privind Formularul digital de intrare în România, publicat în Monitorul Oficial

Actul normativ care reglementează Formularul digital de intrare în România a fost publicat în Monitorul Oficial. Astfel, începând cu data de 20 decembrie 2021, persoanele care intră în țară trebuie să completeze obligatori acest document.
Forumularul digital

Autoritățile consideră că acest tip de document, adoptat și de alte 18 țări europene, eficientizează anchetele epidemiologice și măsurile sanitare în sprijinul populației.

Pe baza datelor din formular, direcțiile de sănătate publică vor putea identifica și lua legătura mai ușor cu persoanele care au intrat în contact, în timpul călătoriei, cu un cetățean infectat cu virusul SARS-CoV-2.

Formularul digital de intrare în România conține următoarele informații:

  • Numele și prenumele, datele de identificare și de contact;
  • Țara, regiunea și localitatea de unde călătorește spre România, inclusiv cele tranzitate;
  • Localitatea și adresa de destinație în România;
  • Mijlocul de transport cu care călătorește spre România;
  • Data intrării în România;
  • Datele minorilor însoțitori, dacă este cazul.

Formularul se completează de toate persoanele care intră în România și călătoresc cu avionul, trenul, mijloace de transport rutiere sau navale.

Formularul digital poate fi generat electronic prin intermediul platformei https://plf.gov.ro, dezvoltată de Serviciul de Telecomunicații Speciale pe baza cerințelor operaționale ale Ministerului Sănătății.

Pentru eliberarea formularului este necesară autentificarea cu o adresă de e-mail, unde utilizatorul primește un link de acces. Ulterior, se completează câmpurile cu datele solicitate. Pașii sunt similari cu cei pentru generarea certificatului digital UE COVID.

Platforma https://plf.gov.ro va putea fi accesată de orice persoană, începând cu data de 20 decembrie 2021.

Formularul se completează individual cu maximum 24 de ore înainte de a intra în România. Acesta poate fi completat electronic de pe telefonul mobil, tabletă sau calculator.

La verificarea cărții de identitate/pașaportului în sistemul informatic al Poliției de Frontieră va fi afișat dacă persoana a completat formularul. Acesta nu trebuie tipărit.

”Datele completate în formular sunt accesate doar de angajații autorizați ai direcțiilor de sănătate publică și pot fi folosite strict cu scopul desfășurării anchetelor epidemiologice. Datele sunt protejate fizic și juridic și nu sunt transmise către terțe persoane. STS asigură măsurile specifice de securitate cibernetică ale sistemului informatic de eliberare a formularului digital de intrare în țară”, a precizat Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).

 

Sursa foto: Poliția de Frontieră

 

CITEȘTE ȘI:

Propunerile Comisiei Europene pentru modernizarea sistemului de transport al UE

AFM a suplimentat bugetele Rabla Clasic şi Rabla Plus pentru persoanele juridice

 

Adaugati comentariu