Advertisement

Craiova
Home Infrastructură Acord de Mediu pentru Autostrada Craiova – Filiași. Viteza maximă de circulație, 130 km/h

Acord de Mediu pentru Autostrada Craiova – Filiași. Viteza maximă de circulație, 130 km/h

Între Craiova și Filiași se va circula pe autostradă, cu 130 km/h, conform Acordului de Mediu semnat, azi, de președintele Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, Laurențiu Alexandru Păștinaru, la Ministerul Mediului Apelor și Pădurilor, în prezența ministrului Mircea Fechet. Proiectul „Autostrada Craiova – Filiași și Drum Expres Filiași – Târgu Jiu”, care va fi construit în județele Dolj și Gorj, cu o lungime de 110,1 km, va îmbunătăți eficiența tehnico-economică a rețelei de transport din România și va aduce îmbunătățiri importante în privința vitezei de călătorie între Craiova și Târgu Jiu.

Traseul va traversa teritoriul județului Dolj pe o lungime de 47,3 km și județul Gorj, pe o lungime de 62,7 km. Mai mult decât atât, Autostrada Craiova – Filiași și drumul expres Filiași – Târgu Jiu va traversa teritoriile a 19 unități administrativ-teritoriale din cele două județe, respectiv: Municipiul Craiova, Ghercești, Șimnicu de Sus, Ișalnița, Almăj, Coțofenii din Față, Brădești și Filiași, din Dolj, precum și Țânțăreni, Turburea, Aninoasa, Săulești, Vladimir, Bărbătești, Jupânești, Târgu Cărbuneșști, Scoarța, Dănești și Târgu Jiu, din Gorj.

„Având în vedere faptul că terenurile care vor fi traversate de noul proiect al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. fac parte din categoriile teren agricol, canale, pășune, fond forestier, ape, drumuri și căi ferate, precum și din zone de protecție a unor situri arhologice ori arii naturale de interes comunitar, cum este în zona Coridorul Jiului, a fost necesar să ne asigurăm că lucrarea nu va avea un impact negativ asupra mediului, iar pentru aceasta au fost prevăzute, în acordul care a fost semnat azi, numeroase lucrări pentru protecția mediului. Pe lângă acestea, proiectul presupune realizarea terasamentului rutier, structurii rutiere, unor noduri rutiere, lucrări de artă precum poduri, viaducte și pasaje, realizarea de podețe, parcări, lucrări hidrotehnice și de preluare și evacuare a apelor pluviale, relocări de căi de transport și lucrări pentru siguranța circulației, pe o suprafață totală estimată la 1.316 hectare”, a precizat președintele ANPM, Laurențiu Alexandru Păștinaru.

La rândul său, ,inistrul Mircea Fechet a subliniat importanța realizării unor astfel de proiecte într-un timp cât mai scurt și găsirea celor mai bune soluții astfel încât beneficiile pe care aceste investiții le aduc populației și economiei, în general, să nu afecteze în mod negativ mediul. ”Este necesară simplificarea unor proceduri, astfel încât să fie redus timpul necesar emiterii unor astfel de acorduri, pentru că România are nevoie de cât mai multe proiecte de infrastructură de acest fel. Este o bucurie că încheiem anul cu încă un proiect important avizat, pe lângă multe altele care au fost aprobate în ultimele luni”, a afirmat ministrul Mediului.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Xiaomi a prezentat primul său automobil electric, SU7. Autonomia ajunge la 800 km

COTAR se opune continuării plafonării tarifelor RCA la nivelurile practicate de asigurători

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Autostrada de Centură București
Infrastructură

Autostrada de Centură București. Sectorul dintre DN 4 și Autostrada A2 va fi deschis în iulie

Traficul rutier pe încă un sector din Autostrada de Centură București, între...

Podul peste Canal
Infrastructură

Cinci oferte pentru reparații capitale la Podul peste Canal de la Călărași, amplasat pe DN 3B

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit 5 oferte pentru...

podurile
Infrastructură

Podurile de la Basarabi și Poarta Albă intră în reabilitare. Finanțare din fonduri europene

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractele pentru...

București - Giurgiu
Infrastructură

Două variante pentru punctul de plecare al drumului de mare viteză București – Giurgiu

Autostrada București – Alexandria (A6) cu profil prevăzut de 3 benzi pe...