Antreprenorul turc Maykol a demarat construcția Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, pentru început la Lotul 3 Arpașu de Jos (DN 1) – Sâmbăta de Sus (DF 105B). Cu o lungime totală de 68 km, execuția drumului de mare viteză este împărțită în 4 loturi, toate urmând să fie realizate de constructorul de Turcia.
Potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, ”celelalte 3 loturi se află în faza finală de avizare a documentațiilor tehnice și de elaborare a Autorizațiilor de Construire, iar în următoarele 2 luni această etapă va fi încheiată și vom avea o nouă autostradă integral în execuție”:
– Lotul 1 Boița (Autostrada Sibiu – Pitești) – Avrig-Mârșa (DJ 105G)
Caracteristici: 14,2 km lungime, 24 structuri și cel mai complex nod rutier din România situat la Boița, unde se vor intersecta DN7, A1 Sibiu – Pitești și A13 Sibiu – Făgăraș, nod rutier care va avea 3 niveluri de circulație;
– Lotul 2 Avrig-Mârșa (DJ 105G) – Arpașu de Jos (DN 1)
Caracteristici: 19,9 km lungime, 25 structuri, 1 nod rutier la Avrig-Mârșa
– Lotul 4 (Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș/Drum de legătură cu DN 1
Caracteristici: 16,2 km lungime, 26 structuri, 3 noduri rutiere (Sâmbăta, Ileni și Făgăraș)
Sursa de finanțare pentru construcția Autostrăzii Sibiu – Făgărașeste asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin cadrul Programului Transport 2021-2027.
Potrivit termenilor contractuali, circulația ar trebui deschisă pe toate cele 4 loturi în 2028.
Secțiunea Sibiu – Făgăraș face parte din Autostrada Sibiu – Brașov – Bacău A13, un proiectul major de conectivitate a infrastructurii rutiere la rețeaua de transport europeană TEN-T.
CITEȘTE ȘI:
Nokian se pregătește să facă primele livrări de anvelope de la fabrica din Oradea
Comisia Europeană lovește, în 2025, și în PHEV
Comentați?