Advertisement

tarifele de referință
Home Administrare flote Asigurări ASSAI: În 85% dintre plăţile făcute în baza RCA, daunele sunt achitate doar parţial

ASSAI: În 85% dintre plăţile făcute în baza RCA, daunele sunt achitate doar parţial

Asigurătorii depăşesc termenul legal în peste 70% dintre plăţile de daune realizate în baza poliţelor RCA, iar în 85% din plăţi, daunele sunt achitate doar parţial, spune Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI).

Potrivit reprezentanţii service-urilor auto, situaţia plăţilor daunelor în baza poliţelor RCA s-a agravat în acest an.

„În anul 2016, situaţia plăţilor tuturor dosarelor de daună RCA este una mult mai gravă decât cea prezentată de către ASF pentru anul 2015. Astfel, peste 70% dintre plăţile efectuate în baza poliţelor RCA sunt realizate în afara termenului legal”, spun reprezentanţii asociaţiei.

ASSAI menţionează că, de peste trei ani, peste 85% dintre plăţile efectuate de către firmele de asigurări în baza poliţelor RCA reprezintă plăţi parţiale.

„Asta înseamnă că asigurătorul achită cât consideră şi raportează către ASF că plata a fost efectuată. Păgubitul rămâne astfel…păgubit!”, arată ASSAI.

Potrivit analizei ASF, în perioada iulie – decembrie 2015, City Insurance a înregistrat cea mai mare durată medie de plată a daunelor, cu 50,5 zile, de peste cinci ori mai mult decât durata legală de 10 zile. În topul întârzierilor urmează Carpatica Asig, în cazul căreia a fost deja declanşată procedura de faliment, cu o durată medie de 24,4 zile, şi Asirom, cu 22,6 zile. Cel mai bine la acest capitol stau Omniasig – companie controlată de Vienna Insurance Group, cu şase zile durata medie de plată.

În ceea ce priveşte ponderea dosarelor cu întârzieri, cele mai grave situaţii au fost înregistrate la City Insurance, unde 80,6% din dosare au avut întârziere la plată în a doua jumătate a anului trecut, Carpatica Asig (80,1%) şi Asirom cu 60%, potrivit ASF.

Referitor la durata medie de soluţionare a dosarelor de daună, care este de maximum trei luni în cazul în care există contestaţii, singura firmă care a depăşit acest termen este City Insurance, cu 98,5 zile.

Datele sunt contestate de asicuaţia service-urilor, mai ales că ASF nu a anunţat sancţiuni la adresa companiilor care înregistrează întârzieri la plata daunelor.

„Să transmiţi public un raport privind protecţia consumatorului în baza unor date neverificate, perimate, incomplete, neurmate de sancţiuni drastice proporţionale cu gravitatea şi recurenţa abuzului, reflectă un cinism fără margini şi o totală lipsă de interes a ASF în ceea ce priveşte protecţia consumatorului“, a declarat preşedintele ASSAI, Cristian Muntean.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Service

Rețeaua de service BMW România, digitalizată cu investiții de peste 1 mil. euro

La nivel de rețea, prin partenerii BMW Group România, s-au realizat investiții...

Service

Piese auto VW: Inovație și durabilitate

Când vine vorba de întreținerea și reparația unui vehicul VW, fiecare proprietar...

AsigurăriFinanţare

Porsche Finance Group România, finanțator auto cu 25 de ani experiență

Porsche Finance Group (PFG), unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții...

service
AsigurăriService

Consiliul Concurenţei a efectuat inspecţii inopinate la mai multe service-uri auto

Consiliul Concurenței a efectuat inspecții inopinate la opt unități care execută reparații...