Advertisement

great wall
Home Miscellanea Business Great Wall Motor, primul producător din China afectat de scăderea pieței europene de mașini electrice

Great Wall Motor, primul producător din China afectat de scăderea pieței europene de mașini electrice

Producătorul chinez de automobile Great Wall Motor a anunțat închiderea sediului său european din München (Germania). Decizia survine declinului de pe piața europeană a mașinilor electrice și a posibilelor creșteri de taxe vamale aplicate importurilor de vehicule ”verzi” din China.

Piața vehiculelor electrice se confruntă cu o încetinire în Europa, în special în Germania, unde vânzările au scăzut cu 15,4%, după eliminarea subvențiilor la achiziție, la sfârșitul anului trecut. Rezultatele comerciale rămân slabe și în Spania și Italia. Chiar și cu introducerea iminentă a ecobonusurilor în Italia, din 3 iunie, și cu creșterea vânzărilor în Franța, Belgia și Țările de Jos, este puțin probabil ca situația generală să se schimbe.

Închiderea sediului european al Great Wall Motor este programată pentru finalul lunii august și va duce la pierderea a 100 de locuri de muncă, potrivit unui purtător de cuvânt al constructorului auto chinez, citat de Automotive News Europe.

Cu toate acestea, producătorul auto va continua să vândă mașini pe piețele europene, în special în Germania și Regatul Unit, dar își va supraveghea operațiunile din China, a mai indicat constructorul chinez, subliniind „o schimbare în organizare și „optimizare în condițiile dificile de piață”.

Great Wall și-a deschis sediul din München în 2021, unde a găzduit departamentele de cercetare și dezvoltare, comerciale și de management. Un obiectiv al constructorului auto a fost și consolidarea legăturilor cu furnizorul de baterii Svolt Energy Technology, însă acesta și-a anulat proiectul realizării unei gigafabrici în Germania, invocând volatilitatea pieței auto actuale.

Great Wall a vândut 1.621 de vehicule în Europa în primele patru luni din 2024, în creștere cu 147% față de anul precedent, potrivit Dataforce. Marca este prezentă în Germania, Regatul Unit, Suedia, Irlanda, țările baltice și Bulgaria, unde distribuie Ora 03. În prezent își lansează sedanul Ora 07.

În pofida incertitudinilor pieței, perspectiva unei posibile creșteri a taxelor vamale europene la vehiculele electrice produse în China ar putea accelera planurile producătorului de a înființa o fabrică în Europa. În special Germania, Ungaria și Republica Cehă sunt menționate ca opțiuni potențiale pentru înființarea unei unități de asamblare.

 

 

 

CITEȘTE ȘI

 

Farizon intră pe piața din România

 

Topul orașelor din România în funcție de traficul rutier. Analiză Storia

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

volvo
Business

Volvo renunță la planul de a vinde numai vehicule electrice din 2030

Compania auto Volvo a anunțat că și-a abandonat obiectivul de a produce...

MOL
Business

MOL a început să producă hidrogen verde în cea mai mare fabrică din regiune

La rafinăria MOL din Százhalombatta a început producția în cea mai mare...

Chrysler
Business

Stellantis refuză să vândă Chrysler strănepotului fondatorului mărcii

Strănepotul fondatorului Chrysler l-a contactat pe șeful Stellantis pentru a-și exprima nemulțumirea...

Volkswagen
Industrie auto

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile...