Varianta Ocolitoare a municipiului Gura Humorului, parte din Autostrada Nordului A14, a primit Acordul de Mediu, investiția fiind derulată printr-un parteneriat între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Consiliul Județean Suceava, a anunțat directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
Varianta Ocolitoare va fi construită la profil de autostradă, aceasta fiind, totodată, prima secțiune din Autostrada Nordului A14, care va asigura legătura Bucovinei cu frontiera de vest a României pe ruta Suceava – Vatra Dornei – Bistrița – Dej – Baia Mare – Satu Mare – Petea (frontiera cu Ungaria).
”În discuțiile purtate la Suceava, Consiliul Județean și-a manifestat interesul pentru derularea în parteneriat și a altor obiective de infrastructură din Bucovina, printre care secțiunea de autostrada Suceava – Gura Humorului care va asigura o legătură de mare viteză între A7 și A14”, a arătat Cristia Pistol.
Autostrada Nordului este împărțită în trei tronsoane, Baia Mare – Bistriţa, Bistriţa – Vatra Dornei și Vatra Dornei – Suceava.
Pentru Tronsonul 1 Baia Mare – Bistrița, CNAIR a semnat cu Quadrante Viaponte si Consultanta – Metroul – Capital Vision contractele pentru elaborarea studiilor de fezabilitate destinate loturilor Baia Mare – Dej (Lot 1) și Dej – Bistriţa (Lot 2). Valoarea contractelor, cu o durată de 18 luni, este de 12,7 milioane de lei (fără TVA) pentru Lotul 1 și de 8,4 milioane de lei (fără TVA) pentru Lotul 2.
Pentru Tronsonul 2 Bistrița – Vatra Dornei, elaborarea Studiului de Fezabilitate va fi realizată de compania Explan, valoarea contractului fiind de 15,8 milioane de lei (fără TVA). Durata de realizare a serviciilor de proiectare este de 18 luni.
Studiul de Fezabilitate pentru Tronsonul 3 Vatra Dornei – Suceava va fi realizat de Asocierea Best Consulting & Design – Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial, valoarea contractului fiind de 14,5 milioane de lei (fără TVA). Și în acest caz, durata de realizare a serviciilor este de 18 luni.
Practic, după realizarea studiilor de fezabilitate va rezulta varianta optimă pentru această investiție, adică autostradă sau drum expres.
Construcția Autostrăzii Nordului este reglementată și printr-o lege specială, adoptată de Parlament în luna noiembrie 2020.
Termenul de execuţie este de 4 ani de la data intrării în vigoare a legii, iar prevederile se aplică de la începutul lunii ianuarie 2021. „Obiectivul de investiţii Autostrada Nordului se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene. Ministerul Transporturilor este ministerul responsabil pentru coordonarea realizării obiectivului de investiţii Autostrada Nordului. Termenul de execuţie a obiectivului de investiţii Autostrada Nordului este de 4 ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi”, arată proiectul adoptat de Parlament.
CITEȘTE ȘI:
Daniel Groza a preluat conducerea Continental Automotive din Iași
Noul Renault Master: autoutilitara multi-energie de ultimă generație cu design „Aerovan”
Comentați?