Advertisement

Drumul Mătăsii de fier
Home Infrastructură Turcia va dezvolta ”Drumul Mătăsii de fier”, o nouă cale ferată care va conecta China de Europa

Turcia va dezvolta ”Drumul Mătăsii de fier”, o nouă cale ferată care va conecta China de Europa

Guvernul turc a decis să investească masiv în dezvoltarea rețelei de transport, în special a celei feroviare, care va include o noua conexiune China Europa, intitulată ”Drumul mătăsii de fier”.

Astfel, Guvernul de la Ankara a lansat planul ”Transport Vision 2053”, prin care intenționează să aloce resurse semnificative pentru sectorul transporturilor în ansamblu, feroviar, rutier, maritim și aerian. Printr-o serie de angajamente pe cinci ani, peste 180 de miliarde de euro vor fi investite în infrastructură. Rețeaua feroviară se va extinde semnificativ, depășind 28.000 de kilometri, aproximativ dublu față de cea actuală, cu scopul de a câștiga cote de piață semnificative față de alte moduri de transport.

În centrul noilor planuri de dezvoltare se află Coridorul de Mijloc feroviar, redenumit ”Drumul Mătăsii de fier”, care din China, prin Turcia, ajunge în Europa. Traseul trece prin numeroase țări cu legături maritime, precum Georgia, Azerbaidjan, Turkmenistan, Uzbekistan și Kazahstan.

Potrivit Turciei, ca rută comercială între Europa și Asia, Coridorul de Mijloc este mai ieftin și mai rapid decât cel nordic, Transsiberianul, având un traseu mai scurt, de 2.000 km, și condiții climatice mai favorabile. În același timp, comparativ cu ruta maritimă, timpul de călătorie se reduce cu 15 zile.

Aceste perspective de dezvoltare sunt posibile ca urmare a inaugurării, în 2017, a căii ferate Baku-Tbilisi-Kars, cu o lungime de 800 de kilometri, care reprezintă baza noului coridor trans-asiatic.

Se estimează că pe noul Coridor de Mijloc vor fi transportate 17 milioane de tone de mărfuri pe an până în 2034.

În viitor, planurile Guvernului de la Ankara includ și realizarea unui tunel de cale ferată sub strâmtoarea Bosfor, Tunelul Marmaray, care va uni cele două tronsoane deja existente, unul pe partea europeană, celălalt, pe partea asiatică.

 

CITEȘTE ȘI:

Criza de semiconductori va persista până în 2024. Analiză XTB România

Creștere de 19,7% în afacerile din transporturi în primele 2 luni

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Focșani - Brăila
Infrastructură

Documentația pentru Drumul Expres Focșani – Brăila, transmisă la ANAP

Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, spre validare către Agenția Națională...

DN 2
Infrastructură

Constructor desemnat pentru modernizarea Centurii Bucureşti, între DN 2 şi A2

Asocierea Maristar COM – Hydrostroy AS – Patstroy VDH EAD a câştigat...

Ruse
Infrastructură

Proiectarea celui de-al doilea pod între Giurgiu și Ruse, la un pas de lansarea în licitație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, vineri, la...

Bârlad
Infrastructură

Circulaţia rutieră a fost deschisă pe VO Bârlad. Cei 11,2 km au fost construiți în 6 ani

Circulaţia autovehiculelor a fost deschisă oficial, joi, pe Varianta Ocolitoare (VO) Bârlad,...