Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a depus, în luna iulie, cererea de finanțare din fonduri europene nerambursabile pentru proiectul Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru „Drum de mare viteza Craiova – Drobeta Turnu Severin – Lugoj”.
Fondurile ar urma să fie alocate prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 1 – Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T și a metroului, Obiectiv Specific 1.1 Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere – sprijin pregătire proiecte de investiții, Operațiunea – Creșterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN-T centrală.
Valoarea totală a proiectului este de 130,220,945.91 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala – 93,295,889.70 lei, 15% contribuția proprie 16,463,980.54 lei, restul de 20,461,075.67 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.
Potrivit CNAIR, durata proiectului este de 27 luni.
Compania națională de Drumuri a lansat licitaţia pentru proiectarea drumului de mare viteză Craiova – Lugoj la începutul lunii iunie.
La acel moment, ministrul Transporturilor Cătăli Drulă spunea că ”licitaţia are la bază noul caiet de sarcini cu termene şi plăţi mult mai clare, care să nu mai rezulte în sincope la derulare; profilul drumului, autostradă sau drum expres, va rezulta din analiza cost-beneficiu, el putând să varieze pe sectoare, în funcţie de costuri şi dificultatea terenului; din contract va reieşi un studiu de fezabilitate cu grad foarte mare de detaliu, aşa-numitul ”preliminary design” (proiect tehnic ”preliminar”), astfel încât o licitaţie design&build ulterioară să aibă majoritatea riscurilor (de ex. geotehnice) eliminate, dar să permită inovaţie şi adaptare la tehnologia constructorului”.
Lungimea estimată a drumului de mare viteză Craiova – Lugoj este de aproximativ 250 de kilometri.
CITEȘTE ȘI:
BMW a oprit temporar producţia la fabrica sa din Regensburg, pe fondul crizei semiconductorilor
Germania subvenționează cu 507,5 mil. euro achiziția de vehicule comerciale ecologice
Indicatorul social de referinţă va fi actualizat anual. Lege promulgată
Comentați?