Advertisement

BEI
Home Infrastructură Documentaţia pentru Autostrada Braşov – Bacău, realizată din fonduri europene

Documentaţia pentru Autostrada Braşov – Bacău, realizată din fonduri europene

Realizarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului tehnic pentru Autostrada Braşov – Bacău va fi finanţată din fonduri europene nerambursabile, a anunţat Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Astfel, CNAIR, în calitate de beneficiar al finanţării, şi Ministerul Transporturilor, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au convenit încheierea Contractului de Finanţare nr.43 pentru proiectul „Elaborare documentaţie pentru obiectivul Autostrada Braşov-Bacău” în vederea acordării finanţarii nerambursabile alocată prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, Obiectiv Specific 2.1- Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere – sprijin pregătire proiecte de investiţii, Operaţiunea – Creşterea mobilităţii pe reţeaua rutieră TEN-T globală.

Se estimează că Autostrada Braşov-Bacău va avea o lungime de 160 de kilometri.

Rezultatele aşteptate ale proiectului sunt :

  • Elaborarea Studiului de Fezabilitate;
  • Elaborarea Proiectului Tehnic.

Valoarea totală a proiectului este de 37,2 milioane de lei, din care 85% reprezintă contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 26,8 milioane de lei, 15% contribuţia naţională – 4,7 milioane de lei, restul de 5,7 milioane de lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Durata proiectului este estimată la 30 luni.

Reamintim că în luna august 2019, pentru procedura de atribuire a contractului destinat elaborării documentaţiei au fost depuse trei oferte: Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial; Asocierea Search Corporation & Primacons Group şi TPF Inginerie.

Pe de altă parte, un proiect legislativ pentru construcţia Autostrăzii Braşov-Bacău va intra în sesiunea din toamnă în dezbaterea Camerei Deputaţilor, după ce iniţiativa a fost deja adoptată de Senat. Potrivit proiectului iniţiat de parlamentari din toate partidele politice, termenul de execuţie a şoselei de mare viteză este de 5 ani de la data intrării în vigoare a legii.

 

CITEŞTE ŞI:

OMV Petrom vrea să preia staţiile Art Petrol

Fonduri europene pentru Podul de la Brăila

Se schimbă prioritatea pe sensul giratoriu de la Aeroportul Internaţional Henri Coandă

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Focșani - Brăila
Infrastructură

Documentația pentru Drumul Expres Focșani – Brăila, transmisă la ANAP

Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, spre validare către Agenția Națională...

DN 2
Infrastructură

Constructor desemnat pentru modernizarea Centurii Bucureşti, între DN 2 şi A2

Asocierea Maristar COM – Hydrostroy AS – Patstroy VDH EAD a câştigat...

Ruse
Infrastructură

Proiectarea celui de-al doilea pod între Giurgiu și Ruse, la un pas de lansarea în licitație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, vineri, la...

Bârlad
Infrastructură

Circulaţia rutieră a fost deschisă pe VO Bârlad. Cei 11,2 km au fost construiți în 6 ani

Circulaţia autovehiculelor a fost deschisă oficial, joi, pe Varianta Ocolitoare (VO) Bârlad,...