Advertisement

bosch
Home Piaţa auto Industrie auto Bosch a înregistrat, în 2018, o creştere puternică în România

Bosch a înregistrat, în 2018, o creştere puternică în România

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii, a încheiat anul fiscal 2018 cu vânzări consolidate în valoare de 2,1 miliarde de lei (452 de milioane de euro) în România, înregistrând astfel o creştere de aproape nouă procente în comparaţie cu anul precedent.

Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companiile afiliate, au ajuns la 5,6 miliarde de lei (1,2 miliarde de euro) – reprezentând o creştere de 29 de procente faţă de anul anterior.

mihai_boldijar„Afacerea Bosch în România s-a dezvoltat, din nou, foarte bine în 2018, în ciuda condiţiilor de piaţă pline de provocări din anul anterior”, a declarat Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch şi reprezentantul Grupului Bosch în România, la conferinţa anuală de presă a companiei din Bucureşti.

„În 2019, la 25 de ani de la deschiderea subsidiarei sale în România, Bosch continuă să îşi consolideze poziţia solidă în ţară, prin extinderea operaţiunilor”, a adăugat Boldijar.

„În plus, în acord cu valorile noastre de sustenabilitate şi responsabilitate, am decis să înfiinţăm Fundaţia Bosch România, care ne va oferi cadrul potrivit pentru a intensifica activităţile noastre caritabile şi a fi mai aproape de beneficiari”, a spus Boldijar. Ţinând cont de provocările tot mai mari din mediul economic în 2019, compania se aşteaptă la o creştere moderată în toate sectoarele de activitate din România în acest an.

Numărul angajaţilor Bosch din România a ajuns la aproximativ 7.800, la 31 decembrie 2018, reprezentând o creştere anuală de 19 procente. Este de aşteptat ca acest număr să crească în 2019.

Bosch continuă investiţiile în România

Bosch a investit în România aproximativ 555 de milioane de lei (aproximativ 120 milioane de euro) în 2018 – în special în dezvoltarea unităţilor de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi Blaj.

Fabrica de componente auto electronice din Jucu, judeţul Cluj, şi-a mărit capacitatea cu o doua unitate de producţie. Compania a investit aproximativ 45 de milioane de euro în noua hală de producţie, care se întinde pe o suprafaţă de 43.400 de metri pătraţi.

În Cluj, Bosch produce, din 2013, printre alte produse auto electronice, unităţi de control electronice pentru airbag, pentru sisteme de camere multiple şi asistenţă la condus, dar şi sisteme electronice de siguranţă, care sporesc siguranţa rutieră şi confortul şoferilor. De la deschiderea sa, fabrica Bosch din Cluj a livrat peste 150 de milioane de piese auto de înaltă calitate clienţilor internaţionali.

Situația financiară în 2018: vânzări și rezultate la niveluri record (Imagine: Bosch)

De asemenea, unitatea de producţie din Blaj a înregistrat o dezvoltare semnificativă în 2018, atât în ceea ce priveşte producţia, cât şi infrastructura. Datorită cererii mari, compania şi-a crescut capacitatea de producţie pentru componente auto de înaltă calitate, precum senzori de oxigen, componente pentru controlul transmisiei şi senzori pentru emisiile de oxizi de azot.

În plus, în acest an, Bosch va inaugura o nouă clădire de birouri şi laboratoare, unde vor lucra aproximativ 250 de angajaţi.

Tot în acest an, fabrica şi-a relocat depozitul într-un nou centru logistic cu o suprafaţă de peste 20.000 de metri pătraţi. Ca o recunoaştere a produselor sale de înaltă calitate, fabrica din Blaj va deveni unitatea de producţie coordonatoare Bosch la nivel global pentru producţia senzorilor de detonaţie, începând din anul 2020. Motoarele prevăzute cu senzori de detonaţie pot reduce consumul de carburant şi cresc momentul motor.

În plus, fabrica din Blaj a început un parteneriat de formare profesională cu Liceul Tehnologic „Timotei Cipariu”, asigurând sprijin financiar pentru atelierele de lucru şi echipamentul necesar. Liceenii, care se vor specializa în mecanică şi electrotehnică, vor efectua practica în cadrul fabricii Bosch.

 

Citiţi articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Industrie auto

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...

Bosch
Industrie auto

Bosch mizează pe modelul învățământului dual și crește numărul oportunităților pentru elevi

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, aniversează peste zece...

autonome
Industrie auto

Conducere autonomă. Renault, viziune pragmatică asupra tehnologiei

Compania franceză are viziuni diferite privind implementarea conducerii autonome. În cazul autoturismelor,...