După ce au fost înregistrate, în trei zile, 24 de decese în accidente rutiere, Asociaţia Pro Infrastructură (API) consideră că există o soluţie simplă şi ieftină pentru a fi evitate astfel de carnagii, respectiv instalarea unor separatoare de sens.
”Opt din cele 24 de victime din acest weekend au fost înregistrate în ciocnirea frontală de pe DN 2. Aşa cum API a atras atenţia în repetate rânduri, pe DN2 şi alte drumuri de 13m lăţime, există o soluţie simpla şi ieftină de a separa sensurile şi a evita astfel de carnagii: 2+1 alternativ. Ba mai mult, ea a fost implementată parţial pe cei 10 km dintre Sineşti şi Moviliţa, cu rezultate excelente: zero decese în mai bine de doi ani. De ce nu este generalizată această soluţie pe DN 2?! Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (şi a celor cu girofar), deşi viteza medie în ansamblu creşte”, au afirmat reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.
Aceştia solicită CNAIR nominalizarea responsabililor care au oprit generalizării sistemului ”2+1 alternativ” pe DN 2 şi DN 28.
”Cerem doamnei director Mariana Ioniţă să ne spună care este prioritatea CNAIR: viteza celor puternici sau siguranţa celor mulţi? Intrarea voluntară sau involuntară pe contrasens este o cauză principală a accidentelor grave din afara localităţilor. Cerem imperativ, pentru a suta oară, aplicarea sistemului 2+1 alternativ cu separarea sensurilor folosind parapet uşor (cablu elastic) pe toate drumurile de 13m lăţime”, a transmis asociaţia.
Totodată, API solicită o analiză serioasă a reţelei DN în vederea identificării zonelor unde se pot separa sensurile fără costuri majore, cu segmente pentru depăşire fără a intra pe contrasens.
”Dacă vrem ca România să nu mai fie ultima din Europa la siguranţă rutieră, trebuie să ajustăm infrastructura EXISTENTĂ. Autostrăzile nu vor putea înlocui toate drumurile naţionale. Nu în ultimul rând avem un mesaj pentru pasagerii microbuzelor. Poate că aţi observat că aproape fiecare accident de microbuz devine un carnagiu. Folosiţi centura de siguranţă şi cereţi şi celorlalţi călători să-şi pună centura”, mai arată Asociaţia Pro Infrastructură.
În weekend-ul trecut, 24 de personae şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere, iar România este pe primul loc în Europa la numărul de decese prin accidente rutiere.
Sursa foto: Asociaţia Pro Infrastructură Facebook
CITEȘTE ȘI:
Se schimbă din nou Codul Penal. Modificările privind circulația rutieră
Peste 7.000 de şoferi de vehicule de transport marfă şi persoane, amendaţi pentru nereguli în trafic
Comentați?