Advertisement

Asociaţia Pro Infrastructură
Home Infrastructură Siguranţă rutieră 24 de decese în accidente rutiere, în 3 zile. Ce soluție propune Asociaţia Pro Infrastructură

24 de decese în accidente rutiere, în 3 zile. Ce soluție propune Asociaţia Pro Infrastructură

După ce au fost înregistrate, în trei zile, 24 de decese în accidente rutiere, Asociaţia Pro Infrastructură (API) consideră că există o soluţie simplă şi ieftină pentru a fi evitate astfel de carnagii, respectiv instalarea unor separatoare de sens.

”Opt din cele 24 de victime din acest weekend au fost înregistrate în ciocnirea frontală de pe DN 2. Aşa cum API a atras atenţia în repetate rânduri, pe DN2 şi alte drumuri de 13m lăţime, există o soluţie simpla şi ieftină de a separa sensurile şi a evita astfel de carnagii: 2+1 alternativ. Ba mai mult, ea a fost implementată parţial pe cei 10 km dintre Sineşti şi Moviliţa, cu rezultate excelente: zero decese în mai bine de doi ani. De ce nu este generalizată această soluţie pe DN 2?! Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (şi a celor cu girofar), deşi viteza medie în ansamblu creşte”, au afirmat reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Aceştia solicită CNAIR nominalizarea responsabililor care au oprit generalizării sistemului ”2+1 alternativ” pe DN 2 şi DN 28.

”Cerem doamnei director Mariana Ioniţă să ne spună care este prioritatea CNAIR: viteza celor puternici sau siguranţa celor mulţi? Intrarea voluntară sau involuntară pe contrasens este o cauză principală a accidentelor grave din afara localităţilor. Cerem imperativ, pentru a suta oară, aplicarea sistemului 2+1 alternativ cu separarea sensurilor folosind parapet uşor (cablu elastic) pe toate drumurile de 13m lăţime”, a transmis asociaţia.

separatoare

Totodată, API solicită o analiză serioasă a reţelei DN în vederea identificării zonelor unde se pot separa sensurile fără costuri majore, cu segmente pentru depăşire fără a intra pe contrasens.

”Dacă vrem ca România să nu mai fie ultima din Europa la siguranţă rutieră, trebuie să ajustăm infrastructura EXISTENTĂ. Autostrăzile nu vor putea înlocui toate drumurile naţionale. Nu în ultimul rând avem un mesaj pentru pasagerii microbuzelor. Poate că aţi observat că aproape fiecare accident de microbuz devine un carnagiu. Folosiţi centura de siguranţă şi cereţi şi celorlalţi călători să-şi pună centura”, mai arată Asociaţia Pro Infrastructură.

În weekend-ul trecut, 24 de personae şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere, iar România este pe primul loc în Europa la numărul de decese prin accidente rutiere.

 

Sursa foto: Asociaţia Pro Infrastructură Facebook

 

CITEȘTE ȘI:

Se schimbă din nou Codul Penal. Modificările privind circulația rutieră

Peste 7.000 de şoferi de vehicule de transport marfă şi persoane, amendaţi pentru nereguli în trafic

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Continental
Siguranţă rutieră

Continental Romania testează sistemul de avertizare a coliziunii frontale pe un tramvai din Timișoara

Continental Engineering Services (CES), furnizorul de servicii de dezvoltare și inginerie din...

culoare
Siguranţă rutieră

În România, mașinile de culoare bej au probabilitatea cea mai scăzută de a fi implicate în accidente rutiere

În general, oamenii nu cred că numărul de accidente este influențat semnificativ...

bosch
Siguranţă rutieră

Bosch lansează un serviciu inovator în timp real pentru milioane de vehicule

Ceață densă, ploaie abundentă, un autovehicul avariat în spatele unei curbe: în...