Advertisement

accident-floteauto
Home Infrastructură Siguranţă rutieră România – cea mai ridicată de rată de accidente mortale din UE

România – cea mai ridicată de rată de accidente mortale din UE

România rămâne pe ultimul loc în UE privinţa siguranţei rutiere, înregistrând cel mai mare număr de accidente mortale la un milion de locuitori, 98, dublu faţă de media din UE, de 49, arată datele publicate de Comisia Europeană.

Statisticile preliminare privind siguranţa rutieră pentru 2017 arată, pentru al doilea an consecutiv, o scădere cu circa 2 % a numărului de accidente rutiere mortale înregistrate în UE.

Drumurile europene sunt şi în 2017 de departe cele mai sigure drumuri din lume, cu o medie de 49 de accidente mortale la un milion de locuitori. În cadrul UE, Suedia (25 de decese la un milion de locuitori), Regatul Unit (27), Olanda (31) şi Danemarca (32) au raportat cele mai scăzute cifre în 2017. Estonia şi Slovenia au raportat cea mai mare scădere a numărului de accidente mortale faţă de anul 2016, de -32 % şi, respectiv, -20 %.

Potrivit Comisiei Europene, în 2017, a continuat să scadă şi decalajul de performanţă dintre statele membre, doar două înregistrând o rată a accidentelor mortale mai mare de 80 de decese la un milion de locuitori – România şi Bulgaria.

Anul trecut, 25.300 de persoane şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere pe teritoriul UE, cu 300 mai puţine decât în 2016 (-2 %) şi cu 6.200 mai puţine decât în 2010 (-20 %). Deşi tendinţa este încurajatoare, de acum îndeplinirea obiectivului UE de reducere la jumătate a numărului de accidente rutiere mortale între 2010 şi 2020 va fi foarte dificilă. În plus, se estimează că alte 135.000 de persoane au suferit accidente grave anul trecut, printre care o proporţie însemnată de participanţi la trafic vulnerabili, cum ar fi pietonii, cicliştii şi motocicliştii.

Accidentele rutiere mortale şi vătămările cauzate de accidente rutiere le afectează nu doar pe victime, ci şi întreaga societate, costurile socio-economice estimate ridicându-se la 120 de miliarde de euro pe an.

În opinia Comisiei Europene, toate aceste constatări semnalează necesitatea unor eforturi reînnoite din partea tuturor actorilor implicaţi pentru a spori siguranţa pe drumurile europene. În timp ce autorităţile naţionale şi locale sunt responsabile cu majoritatea acţiunilor de zi cu zi, cum ar fi cele de asigurare a aplicării legii şi de sensibilizare, Comisia lucrează în prezent la o serie de măsuri concrete menite să stimuleze realizarea unor progrese suplimentare.

violeta-bulc-floteauto„25.300 de persoane şi-au pierdut viaţa pe drumurile noastre în ultimul an şi multe altele au suferit vătămări grave care le vor afecta pe viaţă. În spatele acestor cifre se ascund tot atâtea poveşti de doliu şi durere. Siguranţa rutieră este, fără doar şi poate, o responsabilitate partajată cu statele membre, însă eu sunt convinsă că UE poate face mai mult pentru a-i proteja mai bine pe cetăţenii europeni. Comisia lucrează în prezent la o serie de măsuri concrete, pe care intenţionăm să le anunţăm în săptămânile ce urmează. Ambiţia este clară: să salvăm mai multe vieţi pe drumurile noastre”, a afirmat comisarul pentru Transporturi, Violeta Bulc

Pornind de la declaraţia ministerială privind siguranţa rutieră din martie 2017, Comisia lucrează în prezent la un nou cadru privind siguranţa rutieră pentru perioada 2020-2030, alături de o serie de măsuri concrete care vor contribui la îmbunătăţirea siguranţei pe drumurile europene. Acest demers ar putea include şi o revizuire a normelor europene privind siguranţa vehiculelor şi privind gestionarea siguranţei infrastructurii, precum şi o iniţiativă ce ar viza să asigure o tranziţie fără riscuri către o mobilitate cooperativă, conectată şi autonomă.

Comisia intenţionează să prezinte aceste măsuri în primăvara anului 2018.

Numărul de decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori:

2010 2016 2017 2016-2017 2010-2017
Belgia 77 56 55 -3 % -26 %
Bulgaria 105 99 96 -4 % -12 %
Republica Cehă 77 58 54 -6 % -28 %
Danemarca 46 37 32 -13 % -28 %
Germania 45 39 38 -1 % -13 %
Estonia 59 54 36 -32 % -39 %
Irlanda 47 39 33 -15 % -25 %
Grecia 112 76 69 -10 % -41 %
Spania 53 39 40 2 % -25 %
Franța 64 54 53 -1 % -13 %
Croația 99 73 80 8 % -22 %
Italia 70 54 56 3 % -18 %
Cipru 73 54 62 15 % -12 %
Letonia 103 80 70 -14 % -38 %
Lituania 95 66 67 0 % -36 %
Luxemburg 64 56 47 -13 % -25 %
Ungaria 74 62 64 3 % -16 %
Malta 31 51 43 -17 % 46 %
Țările de Jos 32 31 31 0 % -1 %
Austria 66 50 47 -5 % -25 %
Polonia 102 80 75 -6 % -28 %
Portugalia 80 54 62 14 % -31 %
România 117 97 98 1 % -19 %
Slovenia 67 63 50 -20 % -25 %
Slovacia 65 51 57 12 % -13 %
Finlanda 51 47 39 -18 % -22 %
Suedia 28 27 25 -6 % -5 %
Regatul Unit 30 28 27 -5 % -7 %
UE 63 50 49 -2 % -20 %

Sursa: Comisia Europeană

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

MAE
Siguranţă rutieră

MAE: Recomandări privind trecerea frontierelor bulgare pentru perioada 20 iulie – 15 septembrie

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează cetăţenii români care intenţionează să călătorească în...

Autostrada A3
Siguranţă rutieră

Trafic închis pe Autostrada A3, în perioada 18-19 iulie. Rutele alternative

Centrul INFOTRAFIC din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române informează că în...

antidrog
JuridicSiguranţă rutieră

Guvernul modifică Ordonanţa de urgenţă privind siguranţa rutieră. Testele antidrog și returnarea permiselor

În ședința de joi, Guvernul va modifica Ordonanţa de urgenţă privind siguranţa...

giurgiu-ruse
Siguranţă rutieră

Miercuri încep lucrările de reparație pe Podul Giurgiu – Ruse. Durata estimată, 730 de zile

Lucrările de reparație pe tronsonul bulgar al Podului Giurgiu – Ruse încep...