Mercedes a modificat substanţial trenul de rulare şi a introdus un nou motor de bază, de 1,6 litri turbo şi 102 CP, ideal pentru flote, la Clasa A. Primul test în România cu A 200 d.
Mercedes Clasa A este o maşină care a adus mari schimbări la Mercedes. Noua platformă cu tracţiune faţă MFA, dar şi noul concept care a renunţat la structura tip sandwich cu alură de monovolum în favoarea unui hatchback sportiv au fost de bun augur. Doi din trei clienţi ai lui A-Class nu au mai condus niciodată un Mercedes, procentajul fiind mai ridicat decât în cazul întregii game compacte, unde unul din doi clienţi sunt noi pentru Mercedes.
După doar 3 ani de la lansare, Mercedes a revizuit gama Clasa A. Principalul obiectiv al faceliftului a fost trenul de rulare. La lansare, în toamna lui 2012, majoritatea presei de specialitate a criticat suspensia mult prea fermă, senzaţie amplificată şi de cadrul spate prins rigid de caroserie. Era cel mai rigid Mercedes pe care îl condusesem vreodată. Apoi, după doar un an, Mercedes a revizuit trenul de rulare, care a devenit o idee mai moale, fără a-şi pierde însă din sportivitatea iniţială apreciată de tinerii care tocmai au cumpărat maşina pentru design şi stilul incisiv.
Suspensia puţin mai moale a fost atunci doar un compromis temporar, pentru că acum, la facelift, Mercedes oferă în premieră la Clasa A un tren de rulare adaptiv. Ca şi la BMW Seria 1, există un buton – Dynamic Select – care permite reglajul răspunsului direcţiei, cutiei şi motorului în patru moduri – Eco, Comfort, Sport şi Individual – şi optional şi al suspensiei în modurile Sport şi Comfort. Dynamic Select este standard la toate modelele cu transmisie automată, cu tracţiune integrală, cu pachet AMG Line, la A 220 d şi A 250 Sport.
Suspensia adaptivă este opţională la toate versiunile în timp ce A 250 Sport şi A 45 AMG dispun de suspensia adaptive AMG Ride Control. Noi am condus un A 200 d echipat cu pachet AMG Line care include printre altele scaune sport acum şi cu reglaj în lungime al şezutului, excelent configurate, jante de aliaj de 18 inch (inclusiv cu pneuri de iarnă) şi suspensie sport mai coborîtă cu 15 mm în faţă şi 10 mm în spate. La versiunile standard, Mercedes livrează o suspensie Comfort sau una Comfort cu garda la sol coborâtă.
Chiar cu suspensie sport şi cu pneurile cu talon îngust de 225/45, A 200 d oferă un bun compromis pentru trenul de rulare care păstrează în continuare tenta sportivă. Ruliul este redus în viraje, iar amortizarea la trecerea peste denivelări scurte este exemplară chiar dacă maşina de test nu avea suspensia adaptivă disponibilă optional. Direcţia sport din pachetul AMG Line este incisivă şi are forţa în volan apropiată de a unei maşini sport. A-Class este în continuare o maşină incitantă, dar în acelaşi timp mai confortabilă. Motorul turbodiesel de 2,2 litri debordează de cuplu şi trage superb la turaţii mici, dar nu urcă prea rapid în ture şi este destul de nerafinat. Și se confirmă din nou că este mai zgomotos decât versiunea cu putere mai mare de 170 CP. Cutia cu dublu ambreiaj schimbă lin şi oferă mult confort, dar în ciuda construcţiei cu ambreiaj dublu, nu este foarte rapidă şi are un moment de gândire atunci când apeşi kickdown-ul pentru o depăşire rapidă.
Pentru flote însă, sunt mult mai atractive versiunile cu motoare mai mici mai ales că în acest domeniu, A-Class are după facelift un nou motor de bază pe benzină de 1,6 litri turbo cu 102 CP (A 160) care este cu peste 1.300 de euro mai ieftin decât A 180 şi cu aproape 2.000 de euro mai ieftin decât dieselul de bază A 160 d. În plus, pentru flote, oferta este şi mai bună (vezi caseta alăturată). Mercedes a operat şi alte modificări la gama de motoare: 220 d are acum 177 CP în loc de 170 CP înainte, iar A 250 Sport dezvoltă acum 218 CP faţă de 211 CP înainte.
La exterior, schimbările de design sunt discrete în timp ce la interior este disponibil optional ca şi la B-Class facelift noul display de 8 inch în combinaţie cu centrala Comand. A-Class este echipat standard cu Audio 5 USB având tuner dublu, display cu 3 linii şi USB, în timp ce Audio 20 USB cu display de 7 inch este opţional (standard la 250 Sport şi 45 AMG).
Special pentru flote
Mercedes-Benz România oferă condiţii speciale pentru cei ce achiziţionează o flotă de minim 3 unităţi în decurs de 12 luni.
Astfel, noul A 160, care are un preţ de listă de 19.690 euro fără TVA poate fi achiziţionat la preţul de 15.948,90 euro fără TVA, ceea ce înseamnă o reducere de 3.741,10 euro. De asemenea, A 160 d, care are un preţ de listă de 21.290 euro fără TVA poate fi achiziţionat cu 17,244,90 euro, reducerea fiind de 4.045,10 euro în acest caz.
Pe lista de dotări se află aer condiţionat, sistem Audio 20 CD, volan multifuncţional, sistem de monitorizare a presiunii în roţi, asistent prevenire coliziune frontală, asistent oboseală, airbaguri frontale, laterale, cortină, genunchi, sistem ECO start-stop, transmisie manuală şi filtru particule la diesel.
VERDICT
Mercedes şi-a atins scopul după facelift. Cu noul tren de rulare adaptiv, A-Class este clar mai confortabil, dar rămâne la fel de incitant la condus. Iar noul motor pe benzină de bază de 102 CP permite accesul în lumea Mercedes la un preţ şi mai mic decât înainte.
Comentați?