Punctul de Trecere a Frontierei Siret, aflat într-un avansat grad de degradare, va fi inclus de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) într-un proiect de reabilitare a infrastructurii vamale, finanţat din fonduri nerambursabile prin POIM 2014 – 2020.
Punctul de Trecere a Frontierei Siret (jud.Suceava), înfiinţat cu mai bine de 40 de ani în urmă, funcţionează în regim de trafic internaţional cu specific rutier, fiind tranzitat de sute de mii de autovehicule în fiecare an. Are drept corespondent punctul vamal de la Porubne (Ucraina).
Cele mai recente date ale Poliţiei de Frontieră arată că prin PTF Siret au trecut, în 2018, un număr de 2.346.920 de persoane şi 807.303 mijloace de transport. Periodic, pe sensul de intrare în ţară, se formează coloane interminabile de tiruri, recordul fiind înregistrat în 2016, când timpul mediu de aştepatre ajunsese la 4-5 zile.
Aflate în administrarea Ministerului Finanţelor, clădirea şi terenul punctului vamal arată dezolant, şoseaua este plină de gropi, infrastructura materială este deficitară, pubelele de gunoi sunt degradate şi mizeria se împrăştie pe carosabil, iar utilităţile obligatorii, precum apa şi canalizarea, lipsesc. În plus, timpul de aşteptare pentru cei care tranzitează acest punct creşte exponenţial pe timpul verii, când se ajunge şi la 4-5 ore.
Date fiind aceste condiţii, care creează un disconfort greu de imaginat pentru cei care tranzitează punctul vamal Siret, Ministerul Finanţelor a hotărât, în sfârşit, să-l reabiliteze din fonduri europene.
Astfel, proiectul „Imbunătăţirea infrastructurii vamale pentru fluidizarea traficului în punctul de trecere a frontierei de la punctul vamal Siret” a fost inclus în calendarul de implementare al POIM 2014-2020, în cadrul Axei prioritare 2 „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient”, Obiectivul specific 6 „Reducerea timpului de staţionare la punctele de comunicare transnaţională”.
Potrivit Ministerului Finanţelor, valoarea totală estimată a investiţiei este de 6.000.000 euro.
Dat fiind costul foarte mare, a fost nevoie şi de avizul Direcţiei Generale Organismul Intermediar pentru Transport din cadrul Ministerului Transporturilor, care a aprobat Studiul de fezabilitate şi indicatorii tehnico-economici.
Lucrările nu pot începe, însă, până când nu va fi adoptată o Hotărâre a Guvernului în vederea aprobării finanţării investiţiei.
CITEŞTE ŞI:
Drag race: Bugatti Chiron vs Formula 1 vs Bloodhound LSR
aici.gov.ro, platforma pentru documente destinate instituţiilor publice fără registratură online
Cât va amâna BCR plata ratelor la credite
Comentați?