Transportul școlar pentru mediul rural, scutit de taxe

Legea care scuteşte transportul şcolar din mediul rural de la plata taxelor pentru eliberarea documentelor prevăzute de OUG 27/2011 privind transporturile rutiere a intrat în vigoare, fiind promulgată de președintele Klaus Iohannis si publicată în Monitorul Oficial.



opel-movano-scoala-floteauto

Astfel, prin Legea 94/2016, transportul şcolar către unităţile de învăţământ din comună sau către cele din mediul urban, având inscripţia „transport copii”, va reprezenta o excepţie de la aplicarea prevederilor Regulamentului CE privind accesul la ocupaţia de operator de transport.

Scutirea se aplică doar mijloacelor de transport proprii ale unitatilor administrativ-teritoriale (primării), precum si ale institutiilor de învățământ.

Concret, la art. 11, după lit. o) se introduce o nouă literă, lit. p).

Potrivit noii reglementări, art. 11 lit. p) în conformitate cu prevederile art. 1 alin. (5) lit. a) din Regulamentul (CE) nr. 1.071/2009, prevederile privind accesul la ocupația de operator de transport nu se aplică întreprinderilor angajate exclusiv în următoarele tipuri de transport rutier național: „p) transportul școlar, efectuat cu autobuze având inscripția «transport școlar», conform prevederilor art. 181”.

Totodata, după art. 18 se introduce un nou articol, art. 181.

Potrivit noii reglementări, art. 181 stabilește următoarele: „Prevederile privind accesul la transportul rutier de persoane în cont propriu se aplică și transportului cu autobuzele proprii ale unităților administrativ-teritoriale sau ale unităților de învățământ, având inscripția «transport școlar», utilizate exclusiv pentru transportul elevilor și cadrelor didactice, care efectuează acest transport din mediul rural către unitățile de învățământ din comună sau către unitățile de învățământ din mediul urban”.

Iniţiatorii acestei legi, un grup de parlamentari UDMR, au susţinut că transportul şcolar nu reprezintă o activitate producătoare de venituri, ci este una de interes public şi, în consecinţă, este inechitabil ca o asemenea activitate să fie supusă aceloraşi taxe ca şi transportul de persoane cu scop comercial sau contracost.

„Transportarea elevilor este asigurată de şcoli sau de unităţile administrativ teritoriale cu eforturi financiare destul de mari şi cu multe sacrificii. Uneori primarii conduc personal microbuzele. Considerăm că scutirea acestei categorii de a plăti taxă pentru eliberarea licenţelor obligatorii ar însemna un ajutor binevenit”, spuneau parlamentarii UDMR în urmă cu doi ani când au propus modificarea OUG 27/2011 privind transporturile rutiere.

 

Adaugati comentariu