Trei ani i-au fost necesari producătorului italiano-elveţian Quadro pentru a dezvolta primul scuter cu patru roţi din lume. Omologat în aceeaşi clasă ca şi scuterele cu trei roţi şi, prin urmare, potrivit pentru deţinătorii de permis B, Quadro4 încercă să fie inovator pe mai multe planuri.
În primul rând, motorul său de 346 cc, cu un singur cilindru, care dezvoltă 30 CP, este instalat într-o poziţie centrală, cu transmisie la ambele roţi din spate. Acesta mai include un diferenţial şi un dispozitiv de echilibrare pentru a compensa vibraţiile. Cu un consum rezonabil, de 5 litri/100 km, Quadro4 are o autonomie de 300 km, rezervorul având o capacitate de 15 litri.
În al doilea rând, Quadro a inovat sistemele de amortizare şi de frânare. Scuterul este echipat, atât în partea de faţă, cât şi în cea din spate, cu suspensii hidropneumatice pendulare (HRT) şi patru discuri cu diametrul de 240 mm. Astfel de caracteristici sunt, fără îndoială, unice în lumea de scuterelor. Mai sunt de remarcat dimensiunile compacte (2,18 m lungime), greutatea acceptabilă (257 kg) şi unghiul de înclinare de până la 45 de grade.
La nivel practic, Quadro4 are un scaun dublu, două prize de 12 volţi, un compartiment de depozitare în mâner şi un altul, sub şa, suficient de larg pentru a găzdui o cască. Accesoriile disponibile sunt fie o cutie de 48 litri, fie un parbriz.
Producţia va începe în Taiwan, în decembrie 2014. Preţurile nu au fost communicate, însă oficialii companiei au anunţat că vor ţine cont de “piaţa în care va fi vândut”.
Comentați?