Advertisement

sisteme de transport inteligente
Home Infrastructură Proiect pentru introducerea sistemelor de transport inteligent pe autostrăzile A1 şi A3

Proiect pentru introducerea sistemelor de transport inteligent pe autostrăzile A1 şi A3

Pentru creșterea gradului de siguranță și îmbunătățirea condițiilor de mediu, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere are în plan implementarea sistemelor de transport inteligent pe trei tronsoane de pe autostrăzile A1 şi A3.

Sistemele Inteligente de Transport (STI) sunt aplicaţii avansate, care au ca scop furnizarea de servicii inovatoare privind diferitele tipuri de transport şi management al traficului, cât şi de a permite şoferilor să fie mai bine informaţi şi să folosească reţelele de transport într-un mod mai sigur, mai coordonat şi mai „inteligent”. STI integrează telecomunicaţii, electronică şi tehnologiile informaţiei cu ingineria transporturilor, în vederea planificării, proiectării, operării, întreţinerii şi gestionării sistemelor de
transport.

Valoarea totală a proiectului este de 8,58 milioane de lei, CNAIR intenţionând să obţină fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

Astfel, contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională va fi de 6,14 milioane de lei (85%), contribuția naţională -1,08 milioane de lei (15%), restul de 1,35 milioane de lei fiind cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Potrivit CNAIR, obiectivul general al acestui proiect, cu o durată de 34 de luni, este elaborarea Studiului de Fezabilitate și a proiectului tehnic pentru 4 obiective de investiție:

  • Obiectivul 1: Asistență tehnică implementare și integrare sisteme ITS pe autostrada A1 Margina – Nădlac;
  • Obiectivul 2: Asistență tehnică implementare și integrare sisteme ITS pe autostrada A1 Sibiu – Holdea;
  • Obiectivul 3: Asistență tehnică implementare și integrare sisteme ITS pe autostrada A3 Tg Mures – Nădășelu;
  • Obiectivul 4: Dezvoltarea Arhitecturii Naționale STI.

Rezultatele aşteptate al proiectului sunt:

  • Realizarea Studiului de Fezabilitate sau a Documentației de Avizare Lucrări de Intervenție în conformitate cu reglementările tehnice și legislația în vigoare și a cerințelor din Caietul de Sarcini – 4 buc;
  • Realizarea Proiectului tehnic pentru autorizarea executării lucrărilor de implementare a echipamentelor/sistemelor ITS, precum și asistența tehnică până la obținerea autorizației de construcție de către CNAIR, inclusiv obținerea autorizației de construcție – 4 buc;
  • Documentația de atribuire / Asistența tehnică pentru CNAIR.

Activitatea de consultanță va fi necesară începând de la demararea procedurii de achiziție, semnarea contractului de implementare, pe toată perioada implementării, până la recepția finală aferentă implementării Sistemelor ITS.

 

CITEȘTE ȘI:

Ordonanța privind eșalonarea la plată a obligațiilor fiscale restante, prezentată în Guvern

Germania a inclus România pe lista zonelor de risc epidemiologic

ANAF demarează Operaţiunea „Mercur”. Controale în comerţul electronic

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Afacerile din transporturi
Transporturi

Afacerile din transporturi, în scădere cu 6,4% în primele 8 luni din 2024

În primele 8 luni din acest an, faţă de perioada corespunzătoare din...

mobilității electrice
Transporturi

Peisajul mobilității electrice din România își resetează traiectoria?

România înregistrează o dezvoltare mixtă a peisajului mobilității electrice, cu o absorbție...

Domnești
Infrastructură

Start pentru lărgirea la 4 benzi a Centurii București între Domnești și DN 5

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a emis Autorizația de...

autovehicule furate
Transporturi

Peste 250 de autovehicule furate au fost descoperite la frontieră în primele 9 luni

În primele nouă luni din anul 2024, poliţiştii de frontieră au descoperit...