La Mioveni, a fost semnat Memorandumul Școala duală ACAROM, un proiect inițiat în parteneriat cu autoritățile locale, unitățile de învățământ (Primăria Mioveni, Liceul Tehnologic Construcții de Mașini Mioveni, Inspectoratul Școlar Județean Argeș, Universitatea Pitești), Automobile Dacia și Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
Documentul prevede analiza înființării și posibilității de concepere, realizare şi funcționare a unei școli duale de învățământ profesional şi tehnic, sub egida ACAROM.
Școala duală ACAROM este un proiect pilot de educație și formare profesională care urmărește tendințele de pe piața muncii și își propune adaptarea la nevoile viitoare de competențe în domeniul automobilului. Totodată, este prevăzut ca o alternativă viabilă pentru acoperirea nevoii de forță de muncă calificată de nivel 3 si 4 (tehnicieni) într-o primă etapă, iar ulterior, în viitor, nivelul 5. Aceasta ar putea funcționa în cadrul Liceului Tehnologic Construcții de Mașini din Mioveni.
Memorandumul a fost semnat de către Christophe Dridi, președinte ACAROM, Mihai Bordeanu, director general și președinte CA Automobile Dacia, Ion Georgescu, primar Mioveni, Liliana Murguleț, inspector școlar general Argeș, Zorina Tudor, director Liceul Tehnologic de Construcţii Maşini Mioveni și Dumitru Chirleșan, rector Universitatea din Pitești.
”Învățământul universitar este indispensabil și are un nivel excelent în România, dar trebuie să fie însoțit de învățământul dual pentru că e nevoie de specialiști pe piața muncii. Avem nevoie de ingineri, dar avem nevoie și de tehnicieni specializați, cum ar fi sculeri matrițeri, frezori, electromecanici utilaje, roboticieni, specialiști în digital. Noi, la nivel de industrie, prin Acarom, avem această responsabilitate de a asigura o dezvoltare durabilă acestui sector. Automobilul se schimbă, iar rolul nostru este acela de a pregăti generațiile viitoare. Școala duală Acarom e un proiect de suflet și speram că angajamentul pe care ni l-am luat astăzi, alături de actori cheie ai proiectului, să prindă roade într-o construcție perenă. Argeșul va deveni, astfel, un pol de referință al industriei auto românești”, a declarat Christophe Dridi, președinte ACAROM.
Citiți articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro
TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:
Nicolae Noica: ”România are un plan al autostrăzilor din anul 1938”
Noi modificări legislative privind kurzarbeit
Bugetul Capitalei pentru 2021, lansat în dezbatere publică. Cele 10 proiecte principale
Comentați?