În primele 6 luni ale anului au fost înmatriculate 33.742 de autoturisme cu combustie internă
(benzină și motorină, fără cele mild-hybrid), în continuă scădere față de aceeași perioadă a ultimilor doi ani, potrivit unei analize realizate de DataReport.ro, companie de consultanță și analiză pe segmentul auto.
”Remarcăm înmatriculate în prima jumătate a lui 2021 cele 24.072 autoturisme pe benzină și 9.670
motorină, fiind la jumătate față de aceeași perioadă a anului 2019. Față de 2020, cele cu motorină au
scăzut de aproape 1,5 ori, un trend similar având și motoarele pe benzină”, arată sursa citată.
Evoluția înmatriculărilor de autoturisme
Preferințele în funcție de tipul de combustibil
Vehiculele “verzi” câștigă teren an de an
Conform datelor de înmatriculări, autoturismele mild-hybrid (MHEV) au crescut in cele 6 luni din 2021 fata de aceeasi perioada a anului 2019 de aproape 15 de ori, in timp ce masinile full electrice (BEV) s-au dublat, de la 456 de unitati inmatriculate in 6 luni din 2019 la 873 de unitati pana la jumatatea acestui an.
Față de aceeași perioadă a anului 2019, autoturismele plug-in (PHEV) au o creștere de 6,5 ori, cu un total de 841 de unități. Autoturismele 100% electrice împreună cu cele plug-in, la 6 luni 2021 reprezintă jumatate din înmatriculările celor hybrid (HEV).
Conform datelor publicate de către DRPCIV în 2021 și analizate de către DataReport.ro, la fiecare 8 autoturisme cu motor tradițional (benzina/motorină/mild-hybrid) se înmatriculează 1 autoturism ecologic (BEV/PHEV/HEV).
Trendul înmatriculărilor de autoturisme pe segmente
Deloc surprinzător, având în vedere evoluția din ultimii ani, SUV-urile reprezintă cea mai populară alegere în preferințele românilor.
Cu toate acestea, există o ușoară scădere în prima jumătate a acestui an, cu peste 21.000 unități înmatriculate, față de aceeași perioada a anului 2019, cand au fost inmatriculate 24.386 unități.
SUV-urile preferate ale românilor sunt Dacia Duster (2.996 unități), Ford Puma (1.440 unități), Hyundai Tucson (1.185 unități), Suzuki Vitara (1.012 unități) ți Toyota C-HR (872 unități).
Atât clasa B, cât și clasa C sunt in scadere fata de aceeasi perioada a ultimilor doi ani, clasa B avand la jumătatea acestui an 9.327 unități înmatriculate, în timp ce clasa C are un total de 12.672 unități.
Topul pentru segmentul B este condus de Dacia Sandero (2.626 unități), Renault Clio (1.351 unități)
și Renault Captur (833 unități), in timp ce, in topul pentru clasa C, modelele favorite sunt Dacia Logan
(4.063 unități), Skoda Octavia (1.608 unități) si Toyota Corolla (1.068 unități).
Cu cele mai mici volume inmatriculate, segmentul masinilor sport si a celor premium se afla, dincolo
de aceasta criza provocata de COVID-19, in crestere fata de aceeasi perioada a anului anterior. Daca in
primele 6 luni ale anului 2020 au fost inmatriculate 473 de unități, anul acesta, pentru aceeasi
perioada, sunt inmatriculate 653 de autoturisme din aceste segmente, adica mai multe cu aproximativ
40%.
Potrivit DataReport.ro, 4,5 din 10 cumpărători preferă mașinile SUV, peste un sfert din total aleg un
autoturism din Clasa C, 2 din 10 proprietari au o mașină din Clasa B, iar aproape 1 cumpărător din 10
alege orice altă clasă.
CITEȘTE ȘI:
Velopa.ro | Verificarea masinii inainte de a pleca in vacanta! Ai nevoie de anvelope noi?
Peste o treime dintre șoferii români depăşesc aproape zilnic viteza legală. Sondaj
Comentați?