Germania nu va fi de acord cu interzicerea motoarelor cu ardere internă (ministrul german de Finanțe)

Ministrul german de Finanțe, Christian Lindner, a respins planurile UE de interzicere de facto a vânzărilor de mașini noi cu motoare cu ardere internă începând din 2035, susținând că agenda ecologică ar trebui relaxată, relatează Financial Times.
motoare cu ardere

În cadrul unei conferințe prilejuite de Ziua Industriei, organizate la Berlin, oficialul german a declarat că eliminarea completă a motoarelor cu ardere în Europa a fost „decizia greșită”, deoarece producătorii auto din alte părți ale lumii vor compensa acest deficit. Christian Lindner, care conduce Partidul Liber Democrat, o formațiune pro-business, a subliniat că „Germania nu va fi de acord cu interzicerea motoarelor cu ardere”.

Comisia Europeană dorește ca producătorii auto să reducă emisiile de carbon provenite de la mașini cu 100% față de nivelul din 2021, o măsură care ar face imposibilă vânzarea de vehicule noi pe benzină sau diesel din 2035. Decizia ar forța industria auto germană să-și accelereze planurile de electrificare, iar lobbyiștii au avertizat că ar putea duce la pierderea a sute de mii de locuri de muncă în sector.

Votul europarlamentarilor de acum două săptămâni pentru adoptarea standardelor revizuite de CO₂ a întâmpinat o reacție puternică din partea Asociației Industriei Auto din Germania (VDA). Organizația a susținut că decizia a fost „luată împotriva cetățenilor, împotriva pieței, împotriva inovării și împotriva tehnologiilor moderne”.

În paralel, eurodeputații italieni au încercat să obțină un amendament care i-ar fi scutit pe producătorii de mașini de lux, precum Ferrari, dar nu au reușit.

Apelurile industriei auto germane privind motoarele cu ardere internă au găsit înțelegere la ministrul de Finanțe Lindner, însă partenerii de coaliție din Partidul verzilor susțin de multă vreme obiectivul pentru 2035, anunțat pentru prima dată anul trecut, ca parte a unui set de propuneri ale Comisiei Europene menite să reducă emisiile din UE cu 55% până în 2030, comparativ cu nivelurile din 1990.

Un purtător de cuvânt al ministrului Mediului, Steffi Lemke (Partidul verzilor), a declarat agenției de presă DPA că guvernul german „sprijină pe deplin propunerea Comisiei și a Parlamentului European de a permite din 2035 doar autoturisme și vehicule utilitare ușoare noi cu sisteme propulsoare cu emisii zero”.

Diviziunea dintre partenerii de coaliție ai Germaniei este un ecou al divergențele din cadrul Asociației Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA). Stellantis, unul dintre cei mai mari membri ai organizației, a părăsit organizația pentru a-și înființa propria asociație, la doar câteva zile după votul din Parlamentul European. Șeful Stellantis, Carlos Tavares, a criticat viteza cu care autoritățile de reglementare obligă producătorii de automobile să-și electrifice modelele.

Cu toate acestea, unii constructori auto au salutat demersul Bruxelles-ului. Șeful mărcii de autoturisme Volkswagen, Ralf Brandstätter, a declarat că „votul actual, dar mai ales alegerea clienților din Europa, arată că trecerea la electromobilitatea este ireversibilă”. Mercedes s-a angajat deja să fie complet electric până în 2030, „acolo unde condițiile pieței o permit”.

Activiștii de mediu au reacționat la anunțul ministrului german de Finanțe. „Motorul cu ardere internă este un model care nu va mai fi produs”, a spus Federația Germană pentru Mediu și Conservarea Naturii. „Fără a susține propunerile din Consiliul European, Germania ar face un deserviciu companiilor care au pornit de mult pe drumul către un viitor cu baterii electrice”, a adăugat organizația.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Vin vacanțele! Sfaturi de călătorie în Grecia

PNL: Creșterea prețului carburanților poate fi temperată prin măsuri fiscale

 

 

Adaugati comentariu