Advertisement

Brașov - Bacău
Home Infrastructură Contract semnat pentru finalizarea Studiului de Fezabilitatea al Autostrăzii Brașov – Bacău A13

Contract semnat pentru finalizarea Studiului de Fezabilitatea al Autostrăzii Brașov – Bacău A13

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat, vineri, cu Consitrans contractul pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate destinat Autostrăzii Brașov – Bacău A13.

Lungimea șoselei de mare viteză, care va asigura o nouă legătura dintre Moldova și Transilvania, este de 164 de km.

Proiectantul român trebuie să finalizeze Studiul de Fezabilitate în termen de 24 de luni. Pentru acest contract are la dispoziție 81,20 milioane de lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport.

Consitrans a fost desemnat câștigatorul licitației pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate la finalul lunii aprilie, însă contractul a putut fi semnat după expirarea perioadei în care au putut fi depuse contestații

Până în prezent, CNAIR a organizat trei licitații pentru proiectarea Autostrăzii A13 Braşov – Bacău.

Prima dată, CNAIR a primit, în august 2019, oferte de la Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial, Asocierea Search Corporation & Primacons Group și TPF Inginerie. După evaluarea dosarelor, contractul pentru Elaborarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic de Execuţie a fost semnat, în martie 2020, cu asocierea condusă de Search Corporation, la prețul de 20 de milioane de lei, în condițiile în care valorea estimată de CNAIR a fost de 29 de milioane de lei. În toamna lui 2022, contractul a fost reziliat la cererea proiectantului care nu a mai reușit să acopere costurile.

În noiembrie 2022, CNAIR a transmis spre publicare, în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, Anunțul de Participare pentru relansarea procedurii de achiziție publică privind finalizarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Braşov – Bacău, termenul limită pentru depunerea ofertelor fiind data de 16 ianuarie 2023. Valoarea contractului era de 42 de milioane de lei, dar la licitație nu s-a prezentat nimeni.

La cea de-a treia licitație, în mai 2023, au fost depuse trei oferte din România și Turcia: Consitrans, Mega Muhendislik Muşavirlik şi Asocierea Explan (lider) – DP Consult – Tekfen Muhendislik (Tekfen Engineering).

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Un pas înainte pentru modernizarea șoselei dintre Rm. Vâlcea și Autostrada Sibiu – Pitești

 

Mașinile electrice vor crește cererea globală de electricitate cu 630% până în 2030

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Focșani - Brăila
Infrastructură

Documentația pentru Drumul Expres Focșani – Brăila, transmisă la ANAP

Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, spre validare către Agenția Națională...

DN 2
Infrastructură

Constructor desemnat pentru modernizarea Centurii Bucureşti, între DN 2 şi A2

Asocierea Maristar COM – Hydrostroy AS – Patstroy VDH EAD a câştigat...

Ruse
Infrastructură

Proiectarea celui de-al doilea pod între Giurgiu și Ruse, la un pas de lansarea în licitație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, vineri, la...

Bârlad
Infrastructură

Circulaţia rutieră a fost deschisă pe VO Bârlad. Cei 11,2 km au fost construiți în 6 ani

Circulaţia autovehiculelor a fost deschisă oficial, joi, pe Varianta Ocolitoare (VO) Bârlad,...