Advertisement

Primăria Deva
Home Piaţa auto Analize de piață Vânzările de maşini verzi din Europa au scăzut cu 4,4% în T2, pe fondul lipsei de componente auto

Vânzările de maşini verzi din Europa au scăzut cu 4,4% în T2, pe fondul lipsei de componente auto

Vânzările de maşini verzi (hibride, BEV/electrice şi PHEV/ hibrid plug-in) în Europa au scăzut cu 4,4%, în al doilea trimestru al acestui an, la 1,039 milioane de unităţi, ca urmare a problemelor cu care se confruntă producătorii din cauza lipsei componentelor, relevă o analiză realizată de Strategy&, departamentul de strategie globală din reţeaua PwC.

Comparativ, în primele două trimestre din 2021, au fost înregistrate creşteri de 100%, respectiv de 259%, după care avansul s-a temperat la 32% în trimestrul al treilea, 6% în trimestrul patru şi 13% în primul trimestru din 2022.

„Scăderea vânzărilor reflectă problemele din ce în ce mai mari ale producătorilor cu lipsa componentelor auto şi implicit cu întârzierile la livrări. Piaţa din România, fiind încă mică, îşi continuă ascensiunea cu o rată de peste 100%, iar în iulie, vânzările de maşini electrificate le-au depăşit pentru prima dată pe cele diesel. Evoluţia spectaculoasă din ultimul an şi jumătate a vânzărilor de maşini verzi reflectă în primul rând efectele stimulentelor acordate de guvern prin programul Rabla Plus. Stimulentele şi reglementările sunt motorul îndeplinirii obiectivelor asumate de România pentru reducerea emisiilor de carbon prin PNRR şi Green Deal, dar şi pentru înnoirea parcului auto, unul dintre cele mai vechi din Europa”, a declarat Daniel Anghel, partener şi lider pentru industria auto în cadrul PwC România.

În prima jumătate a anului 2022, cota de piaţă a maşinilor „verzi” a ajuns în Europa la 45,6%, din care mai mult de jumătate reprezintă vehiculele hibride (24%).

Vânzările de maşini electrice au fost singurele care şi-au continuat creşterea, în intervalul de analiză, la nivel european, cu un avans de 8,1%. Acest salt nu a putut să compenseze, însă, scăderile înregistrate de hibride plug-in (-17,5%) şi hibride (-4,8%), subliniază consultanţii PwC. Potrivit acestora, declinul raportat de maşinile hibride plug-in în Europa poate fi explicat în primul rând prin lipsa de disponibilitate a produselor, producătorii acordând prioritate producţiei de BEV-uri. De altfel, strategia producătorilor auto se reflectă în dublarea cotei de piaţă a BEV în ultimii doi ani, de la 7% la 13%.

Topul vânzărilor de maşini BEV în primul semestru în Europa este condus de modelul Fiat 500 electric, urmat de Tesla Model 3, Renault ZOE, Dacia Spring, Peugeot 208 EV, Tesla Model 3, Renault Twingo EV, Hyundai Kona Electric, Volkswagen şi Opel Corsa-e”, se menţionează în cercetarea de specialitate.

”Vânzările de maşini verzi şi, în special, cele full electric vor continua să crească la nivel european, pe fondul obiectivelor ambiţioase privind reducerile emisiilor de CO2 şi de eliminare treptată a motoarelor cu combustie internă în anumite state. Toate acestea încurajează producătorii de automobile să-şi orienteze strategia în această direcţie, pentru anii următori fiind anunţate investiţii masive în lansarea de noi modele, dar şi în producţia de baterii şi noi tehnologii”, a mai spus Daniel Anghel.

Datele la nivel global arată că vânzările de maşini verzi au crescut cu 29%, în al doilea trimestru al anului faţă de perioada echivalentă din 2021, în condiţiile în care piaţa auto totală a scăzut.

Cea mai mare parte din această creştere este atribuită Chinei, unde vânzările de maşini hibride, BEV/electrice şi PHEV/ hibrid plug-in au crescut cu 90,3%. Spre deosebire de Europa, în China, creşterea vânzărilor de PHEV a fost şi mai rapidă, de 144%, comparativ cu cea a BEV, de 87%.

După ce a avut nevoie de ceva timp pentru a lua avânt, piaţa BEV din SUA a continuat ascensiunea rapidă din ultima vreme, cu 63% în al doilea trimestru din 2022. Cota de piaţă a BEV-urilor s-a triplat în decurs de 18 luni, de la 1,6% în 2020 la 4,8% la finele lunii iunie din acest an. Per total, piaţa maşinilor verzi din SUA a crescut cu 20%.

Raportul PwC, întocmit de departamentul de strategie globală al companiei de consultanţă, analizează principalele zece pieţe auto europene: Germania, Franţa, Italia, Spania, Marea Britanie, Suedia, Norvegia, Olanda, Elveţia şi Austria.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Contractele pentru tronsoanelor 1 și 4 de pe Autostradă Buzău – Focșani, gata de semnare

Acțiunea Speed. Aproape 2.200 de permise de conducere reținute pentru depășirea vitezei cu peste 50 km/h

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Flotă verde

Volvo EX90 va ajunge la clienții din România începând cu luna noiembrie

Volvo anunță că primul SUV EX90 integral electric a fost lansat pe...

Flotă verde

Allview Auto a comercializat deja 100 de unități CityZEN

Compania Allview Auto, care comercializează în România mașinile electrice CityZEN, și-a atins...

APIA
Flotă verdeFonduri publice

Flota APIA se extinde cu 36 de mașini electrice prin Rabla Plus

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) a lansat licitația pentru...

Flotă verde

Leapmotor vine în România

Leapmotor International a desemnat AUTOGREEN MOTOR, care face parte din grupul AUTOITALIA,...