Advertisement

Târgovişte
Home Infrastructură 16 proiecte rutiere pentru care UE începe plăţile

16 proiecte rutiere pentru care UE începe plăţile

Din a doua jumătate a anului trecut, au început rambursările din fonduri europene pentru proiectele rutiere din cadrul POIM 2014-2020. Printre acestea se numără autostrada Timişoara Lugoj, 3 loturi ale autostrăzii Lugoj-Deva, 6 şosele de centură şi 6 drumuri naţionale.

În portofoliul de proiecte rutiere al Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014 – 2020, Axele Prioritare 1 şi 2, sunt cuprinse un număr de 256 proiecte, din care 52 majore, în valoarea totală de 29 miliarde euro, valoarea eligibilă fiind de 24 miliarde euro.

Potrivit Ministerului Transporturilor, până la finalul anului trecut pentru, sectorul transporturi, au fost semnate un număr de 32 de contracte de finanţare cu o valoare totală eligibilă de 19 miliarde lei (aprox. 4 miliarde euro), din care contribuţia Uniunii Europene este de 14,2 miliarde lei (aprox. 3 miliarde euro).

În a doua jumătate a anului trecut, MT a transmis Comisiei Europe un număr de patru Aplicaţii de plată, în care au fost incluse 16 proiecte.

„Valoarea contribuţiei UE a fost de de 3,493 miliarde de lei, adică aproximativ 757 milioane de euro. Astfel gradul de absorbţie a contribuţiel UE raportat la alocarea aferentă infrastructurii de transport este de 15,1296. Menţionăm faptut că, din POIM, rambursările către beneficiarii din sectorul de transport au început în a doua jumătate a anului 2017, după semnarea contractetor de finanţare de către AM POIM”, arată reprezentanţii Ministerului Fondurilor Europene.

Proiectete incluse în declaraţiile de cheltuieli pentru sectorul rutier sunt:

  • Construcţia autostrăzii Lugoj-Deva lot 2, lot 3 şi lot 4 (sectorul Dumbrava – Deva) – faza I;
  • Construcţia autostrăzii Timişoara-Lugoj şi a variantei de ocolire Timişoara la standard de autostradă;
  • Reabilitare DN56, Craiova-Calafat, km 0 – km 84,020 – faza II;
  • Reabilitare DN66, Rovinari-Petroşani, km 48,9 – km 126 – faza II;
  • Construcţia variantei de ocolire a Municipiului Braşov, Tronson I (DN1-DN11), II (DN11-DN13 şi III (DN 13-DN 1) – faza II;
  • Reabilitare DN 6, Alexandria – CraIova – faza II;
  • Reabilitare pod Giurgiu, peste Dunăre, pe DN5 krn 64,884 – faza II;
  • Pasaj suprateran peste drumul de centură al municipiului Oradea – faza II;
  • Construcţia Variantei de Ocolire Caracal – faza II;
  • Construcţia variantei de Ocolire Târgu-Jiu – faza II;
  • Modernizare DN5 Bucureşti-Adunaţii Copăceni – faza II;
  • Reabilitare DN 76, Deva – Oradea – faza II;
  • Construcţia variantei de ocolire a Municipiului Braşov, Tronson (DN1-DN11), II (DN11 -DN13) si III (DN 13-DN 1) – faza II;
  • Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova – faza II;
  • Varianta de Ocolire Carei – faza II;
  • Construcţia Variantei de Ocolire a oraşului Săcuieni – faza II.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Focșani - Brăila
Infrastructură

Documentația pentru Drumul Expres Focșani – Brăila, transmisă la ANAP

Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, spre validare către Agenția Națională...

DN 2
Infrastructură

Constructor desemnat pentru modernizarea Centurii Bucureşti, între DN 2 şi A2

Asocierea Maristar COM – Hydrostroy AS – Patstroy VDH EAD a câştigat...

Ruse
Infrastructură

Proiectarea celui de-al doilea pod între Giurgiu și Ruse, la un pas de lansarea în licitație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, vineri, la...

Bârlad
Infrastructură

Circulaţia rutieră a fost deschisă pe VO Bârlad. Cei 11,2 km au fost construiți în 6 ani

Circulaţia autovehiculelor a fost deschisă oficial, joi, pe Varianta Ocolitoare (VO) Bârlad,...