Tot mai multe state occidentale folosesc informaţii furnizate de sistemele telematice pentru a stabili cât mai fidel valoarea poliţelor de asigurare. În România, în contextul dezbaterii intense privind nivelul poliţei RCA, este de remarcat opinia Consiliului Concurenţei, care arăta, într-o analiză dată publicităţii la începutul anului, că folosirea de către asiguratori a informaţiilor livrate de sistemele telematice poate duce la scăderea cu 25% a valorii poliţelor de asigurare.
Cu alte cuvinte, corelarea informaţiilor statice şi telematice i-ar putea ajuta pe asiguratori să constituie un portret corect al şoferului şi să stabilească în consecinţă nivelul poliţei.
Sistemele telematice sunt utilizate pe scară largă în România, neexistând practic transportatori care să opereze în absenţa lor. În aceste condiţii, folosirea lor şi de către asiguratori poate fi un pas firesc, care completează cu informaţii relevante metoda actuală de stabilire a poliţelor de asigurare, pe baza unor criterii statice.
Cu ajutorul telematicii, asiguratorii ar putea avea acces la o gamă largă de informaţii. De exemplu, informaţii despre numărul de kilometri parcurşi – astfel, nu are sens ca un şofer care conduce 10.000 km/ an să plătească mai mult decât un şofer de tir care străbate de cel puţin zece ori această distanţă.
Tot telematica poate furniza informaţii relevante despre stilul de condus, un criteriu important pentru asiguratori.
Un şofer cu un comportament agresiv în trafic, care frânează mai des decât altul şi care obişnuieşte să calce acceleraţia, depăşind limitele legale de viteză, poate fi mai predispus la accidente. Telematica furnizează rapoarte de analiză a stilului de condus şi în acest context credem că există viitor pentru asigurările telematice şi în România”, a spus Levente Gall, directorul de vânzări al WebEye România.
În Marea Britanie, de pildă, asigurările stabilite telematic sunt cu 25% mai ieftine decât cele pe baze statice, ceea ce înseamnă economii de aprox. 1000 de lire sterline pe an pentru şoferii tineri, potrivit unui studiu citat de raportul Consiliului Concurenţei. Un producător francez de maşini şi-a anunţat intenţia de a introduce aşa-numitele „cutii negre” pe maşini, ceea ce ar avea ca efect reducerea nivelului poliţelor de asigurare şi reducerea cheltuieilor cu reparaţiile.
Aşadar, telematica le va permite asiguratorilor să ofere poliţe customizate, în funcţie de un profil mai fidel al conducătorului auto.
Comentați?