Advertisement

conducerea auto defensivă
Home Infrastructură Siguranţă rutieră Conceptul de ”conducere auto defensivă” a intrat în legislația românească

Conceptul de ”conducere auto defensivă” a intrat în legislația românească

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, joi, Legea privind completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice (Codul Rutier), care instituie posibilitatea șoferilor de a urma un curs de formare în vederea pregătirii speciale pentru prevenirea accidentelor rutiere – conducere auto defensivă şi care stabilește unele facilităţi fiscale pentru stimularea efectuării acestor cursuri de către toate categoriile de conducători de autovehicule.

Legea introduce pentru prima dată în legislaţia din România conceptul de „conducere auto defensivă”, definit drept „pregătire specială a conducătorilor auto în vederea prevenirii accidentelor rutiere”.

La articolul 241, după alineatul (3), se introduc trei noi alineate, alineatele (4)-(6), cu următorul cuprins:

(4) Conducătorii auto pot urma un curs de formare în vederea pregătirii speciale pentru conducere auto defensivă.

(5) Normele privind autorizarea şcolilor de conducători auto şi a instructorilor auto în domeniul conducerii auto defensive, normele privind atestarea profesorilor de legislaţie rutieră şi a instructorilor de conducere auto în domeniul conducerii auto defensive, precum şi procedura de examinare şi formare în domeniul conducerii autodefensive se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

(6) Evidenţa conducătorilor de vehicule care au urmat cursuri în domeniul conducerii defensive se ţine de către Poliţia Rutieră din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, care evaluează anual eficienţa acestor cursuri raportat la gradul de implicare al absolvenţilor în accidente de circulaţie. Procedura de ţinere a evidenţei şi de evaluare a eficienţei se stabilesc prin ordin al Ministerului Afacerilor Interne, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.”

Deduceri fiscale la absolvirea cursurilor de conducere auto defensivă

Conform legii, conducătorii auto beneficiază de deducerea din impozitul pe venit a cheltuielilor efectuate pentru absolvirea unui curs de formare în vederea pregătirii speciale pentru conducere auto defensivă, în situaţia în care aceste cheltuieli au fost suportate din surse proprii, iar în situaţia în care aceste cheltuieli sunt suportate de către angajator, acesta beneficiază, prin excepţie de la prevederile Codului Fiscal, de deducerea din impozitul pe profit/venit a cheltuielilor respective.

„Cheltuielile efectuate pentru absolvirea unui curs de formare în vederea pregătirii speciale pentru conducere auto defensivă de către conducătorii de vehicule cu vârsta cuprinsă între 18-26 ani care se află în continuarea studiilor şi nu realizează venit sunt deduse din impozitul pe venitul realizat de către persoanele prevăzute la art. 499 din Codul civil”, mai arată legea.

Actul normativ mai prevede că aceia care conduc vehicule speciale şi sunt prevăzuţi la art. 32 alin. (2) din OUG nr. 195/2002, care desfăşoară activitatea la data intrării în vigoare a prezentei legi vor îndeplini obligaţia prevăzută la art. 24 (1) alin. (5) din OUG nr. 195/2002, în termen de 12 luni de la intrarea în vigoare a ordinului ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, pentru adoptarea procedurii de examinare şi formare în domeniul conducerii auto defensive.

„Pe lângă starea drumurilor şi a parcului auto, un rol major în producerea de accidente rutiere îl are nivelul de pregătire al şoferilor. România este obligată, conform Programului Uniunii Europene pentru Siguranţă Rutieră, ca până în 2030 să scadă numărul de accidente rutiere la jumătate. Statisticile pentru 2018 privind siguranţa rutieră, publicate de Comisia Europeană, plasează România pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte siguranţa rutieră. În afară de creşterea siguranţei în trafic, alte efecte care ar putea fi generate de această iniţiativă legislativă sunt un condus mai ecologic, reducerea poluării şi a costurilor cu combustibilul”, a precizat deputatul Mircea Drăghici, unul dintre inițiatorii legii.

Acesta a mai arătat că, potrivit datelor furnizate de studiul Road Safety Country Overview, publicat de European Road Safety Observatory, în România, costul social anual al accidentelor rutiere este de 3,32 miliarde de euro.

 

CITEȘTE ȘI:

Pentru cine și de când se ieftinește căldura?

Clasament mondial. Cele mai admirate personalități în 2021. Elon Musk, pe locul 6

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

GSR2
Siguranţă rutieră

Regulamentul general de siguranță: Mașini mai sigure, dar posibil mai scumpe

În conformitate cu Regulamentul general de siguranță, din luna iulie 2024, mașinile...

MAE
Siguranţă rutieră

MAE: Recomandări privind trecerea frontierelor bulgare pentru perioada 20 iulie – 15 septembrie

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează cetăţenii români care intenţionează să călătorească în...

Autostrada A3
Siguranţă rutieră

Trafic închis pe Autostrada A3, în perioada 18-19 iulie. Rutele alternative

Centrul INFOTRAFIC din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române informează că în...

antidrog
JuridicSiguranţă rutieră

Guvernul modifică Ordonanţa de urgenţă privind siguranţa rutieră. Testele antidrog și returnarea permiselor

În ședința de joi, Guvernul va modifica Ordonanţa de urgenţă privind siguranţa...