Advertisement

București - Giurgiu
Home Infrastructură CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de fezabilitate, va fi lansat în consultare publică în această săptămână, a transmis, la Radio România Actualități, directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), Gabriel Budescu.

Drumul de mare viteză București-Giurgiu este proiectul propriu al CNIR, iar studiul de fezabilitate va avea o durată estimată cuprinsă între 18 și 24 de luni.

,,Proiectul va fi promovat în perioada imediat următoare pentru că este în pregătire și documentația pentru un nou pod peste Dunăre la Giurgiu-Ruse. De la Giurgiu va fi această legătură modernă, până la Autostrada A 0 București Sud sau chiar până la Autostrada A 1 București-Pitești respectiv A 2 –Autostrada Soarelui. Va fi o analiză multi -criterială în care vom lua în calcul mai multe scenarii de traseu, cel puțin 5 scenarii printre care conexiunea cu viitorul Drum de mare viteză București-Alexandria, cu A 1 București-Pitești și A 2 București-Constanța și vom vedea care este cea mai bună variantă din punct de vedere tehnic și financiar. Este nevoie de un drum modern între București și Giurgiu pentru a evita tranzitul localităților unde se circulă cu viteza de 50 km/h. Mai ales pentru transportatori, orice minut contează. Profilul drumului, Autostradă sau Drum Expres va fi stabilit în urma Studiului de Fezabilitate. Dacă datele de trafic de perspectivă ne arată că este nevoie de autostradă, atunci vom face din start autostradă.“, a spus Gabriel Budescu.

Totodată, pe lângă soluțiile inovatoare, precum modelarea 3 D Building Information Modelling (BIM), proiectantul va prezenta o analiză în ceea ce privește materialele de construcții din import sau producție internă.

,,În ceea ce privește structurile și soluțiile tehnice, vom cere în caietul de sarcini o analiză pentru utilizarea materialelor de construcții din import sau din producție internă. Cred că este foarte important să decidem dacă facem drumul din beton, cimentul fiind produs în România sau din bitum, dar pe care îl importăm. Săptămâna viitoare va fi lansat în dezbatere publică acest caiet de sarcini pentru Drumul de mare viteză București –Giurgiu, tocmai pentru că am inclus aceste elemente de noutate și vreau să avem un răspuns din partea pieței înainte de lansarea licitației în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP)”, a mai arătat directorul general al CNIR.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Responsabilitățile managerilor de flotă au devenit tot mai extinse și mai complexe. Studiu Dataforce

 

Primăria Sectorului 3 și-a bugetat 3,1 mil. lei pentru achiziționarea a 28 de vehicule electrice

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Focșani - Brăila
Infrastructură

Documentația pentru Drumul Expres Focșani – Brăila, transmisă la ANAP

Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, spre validare către Agenția Națională...

DN 2
Infrastructură

Constructor desemnat pentru modernizarea Centurii Bucureşti, între DN 2 şi A2

Asocierea Maristar COM – Hydrostroy AS – Patstroy VDH EAD a câştigat...

Ruse
Infrastructură

Proiectarea celui de-al doilea pod între Giurgiu și Ruse, la un pas de lansarea în licitație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, vineri, la...

Bârlad
Infrastructură

Circulaţia rutieră a fost deschisă pe VO Bârlad. Cei 11,2 km au fost construiți în 6 ani

Circulaţia autovehiculelor a fost deschisă oficial, joi, pe Varianta Ocolitoare (VO) Bârlad,...