Advertisement

emisiile
Home Piaţa auto Flotă verde Cum s-ar putea reduce emisiile din transportul urban cu 90% până în 2030. Raport Clean Cities

Cum s-ar putea reduce emisiile din transportul urban cu 90% până în 2030. Raport Clean Cities

Orașele europene și-ar putea reduce emisiile din transport cu până la 90% până în 2030, dacă adoptă acțiuni rapide și drastice, precum implementarea zonelor cu emisii scăzute, utilizarea pe scară largă a bicicletelor, ecologizarea logisticii urbane și a transportului public, precum și reducerea traficului, se arată într-un raport al organizației Clean Cities.

Studiul, numit (E)Mission Zero, a analizat măsurile în vigoare în cinci mari orașe europene (Bruxelles, Varșovia, Milano, Madrid și Manchester), concluzionând că municipalitățile au deja toate instrumentele necesare pentru a reduce drastic emisiile din transport.

Dar, mai arată raportul, întrebarea este: cum vor aplica aceste măsuri factorii de decizie politică?

Studiul modelează patru scenarii diferite:

  • prioritizarea transportului public;
  • electrificare;
  • o combinație între prioritizarea transportului public și electrificare;
  • eliminarea totală a emisiilor.

Acest ultim scenariu ar însemna că municipalitățile trebuie să meargă cât mai departe și cât mai repede posibil prin implementarea unor zone cu emisii scăzute sau zero, electrificând complet flota de vehicule din transportul public și transformând modul în care funcționează logistica urbană.

Această combinație de electrificare completă, utilizarea redusă a mașinilor și trecerea la forme de transport mai durabile (biciclete, transportul public) nu numai că are capacitatea de a reduce emisiile cu 90% până în 2030, ci și de a reduce consumul total de energie pentru transportul urban cu două treimi, mai relevă Studiul Clean Cities.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Codul Rutier, completat cu noi reglementări privind semnalizarea pe șosele

Primăria București a lansat procedura de atribuire a peste 3.700 de autorizaţii de taxi

 

 

%s Comentariu

  • Acest raport demonstreaza inca o data ca exista solutii eficiente pentru reducerea emisiilor din transportul urban si ca este responsabilitatea noastra, a tuturor, sa le aplicam. Zona cu emisii scazute si dezvoltarea transportului public si a bicicletelor ar trebui sa fie prioritati pentru factorii de decizie politica, astfel incat sa putem pune capat poluarii si sa salvam planeta pentru generatiile viitoare. Este important sa actionam rapid si drastic, fara a mai astepta momentul critic in care nu mai putem face nimic pentru a ne proteja mediu. Numai prin colaborare si luare de masuri putem spera sa atingem obiectivele din acest raport si sa dam un exemplu pozitiv pentru alte orase din Europa si din intreaga lume. Sa nu uitam ca fiecare gest conteaza si ca destinul planetei depinde de actiunile noastre in prezent. Haideti sa facem o schimbare reala si durabila pentru orasele noastre si sa ne asiguram un viitor verde si mai sanatos pentru toti locuitorii lor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CAFE
Analize de piațăFlotă verde

Standardul CAFE. Franța se opune sancționării cu miliarde de euro a producătorilor auto

Ministru francez al Economiei, Finanțelor și Industriei, Antoine Armand, a sugerat sectorului...

Luca de Meo
Flotă verde

Luca de Meo, Renault: „Este urgent să fie oprite reglementările CAFE în 2025”

Cu ocazia Salonului Auto de la Paris, șeful Grupului Renault și președintele...

Flotă verdeVehicule comerciale uşoare

Primele prototipuri VAN.EA sunt gata de drum

Mercedes-Benz Vans implementează următoarea etapă a strategiei sale de electrificare cu VAN.EA.

Flotă verdePiaţa auto

Renault deschide comenzile pentru Rafale E-Tech 4×4 de 300 CP

După Rafale E-Tech full hybrid 200 CP, Renault deschide comenzile pentru Rafale...