VW Crafter a debutat în România

Lansarea noului Volkswagen Crafter este, cu siguranță, cel mai important eveniment al anului în materie de vehicule comerciale ușoare din România. Astfel că pe data de 12 martie am fost invitați alături de alți colegi de breaslă pentru a testa capacitățile și funcționalitatea celui mai nou produs din gama autovehiculelor de la Volkswagen Utilitare.



Lansare Crafter Romania_02

Dacă la generația precedentă Volkswagen a colaborat cu Mercedes-Benz pentru realizarea duetului Crafter – Sprinter, acum s-au decis să meargă fiecare pe drumul său. Prin urmare, Volkswagen Vehicule Comerciale și-a deschis o fabrică în Polonia de unde a început să producă, încă de anul trecut, noua generație de Crafter. Noua facilitate de producție de la Wrzesnia este cam cât 300 de terenuri de fotbal și are o capacitate de producție de 100.000 de autovehicule anual. Pentru aceasta, Volkswagen a investit aproximativ 800 de milioane de euro și angajează 3.000 de persoane, în trei schimburi. În această nouă fabrică, Crafter poate fi produs în nu mai puțin de 69 de variante de caroserie și pentru aprovizionarea fluxului de producție s-au încheiat contracte cu 45 de furnizori polonezi din care 7 sunt din aceeași regiune.

 

La drum lung

La prima vedere este greu de spus cât de multe se pot face pentru a îmbunătăți un furgon. În principiu, cam toate sunt la fel. Dar Crafter a reușit să fie un exemplu, culmea, în domeniul aerodinamicii. Coeficientul său aerodinamic este de numai 0,33, ceea ce reprezintă o valoare foarte bună și pentru autoturisme, nu mai vorbim despre furgoane. Acest coeficient se traduce, în exploatare, prin scăderea consumului de carburant și a zgomotelor aerodinamice din timpul deplasării, fapt constatat și de noi pe traseul de test dintre Porsche România și Hanul Vlăsia, atât pe DN1 cât și pe Autostrada București – Ploiești.

Cu toate că vremea nu prea ținea cu noi și soarele și-a făcut cam rar apariția, noi ne-am bucurat de noul Crafter prin ceea ce oferă el. La drum lung este mai confortabil decât destul de multe autoturisme, iar ca izolație fonică se poate spune că este irerpoșabil. Am apreciat în mod deosebit sistemul de asistență la vânt lateral având parte din plin de așa ceva pe parcursul testului. Este de apreciat ergonomia butoanelor și dispunerea acestora pe planșa de bord, iar la scurt timp după plecare acomodarea era completă.

 

Un motor pe măsură

Chiar dacă multă lume ridică din sprâncene când aude de motoare de doi litri pe autovehicule utilitare de 3,5 tone, totuși evoluția acestora face deja inutilă instalarea unora cu cilindree mai mare. În fond, dacă motorul este proiectat special pentru așa ceva, atunci va face față fără probleme. Dacă este o derivație dintr-un motor de autoturism s-ar putea să nu mai fie la fel de eficient. Pentru Volkswagen Autovehicule Comerciale, propulsorul a fost un factor cheie atunci când s-a realizat noul Crafter. Acesta este proiectat special pentru vehiculele utilitare și, prin urmare, se și simte ca atare. Dar zgomotul său nu doar că nu ne-a deranjat. Atunci când se auzea (când este turat mai mult la drum lung) se auzea mai degreabă cu un sunet plăcut decât cu binecunoscutele “cârâieli” pe care le știam. Evoluția propulsorului este surprinzătoare, iar la capitolul consum recunoaștem că nu ne așteptam la valori prea bune din cauza stilului de mers. Ei bine, valori similare le-am obținut și cu pe unele autoturisme, tot turbodiesel și cu siguranță nu sport. La obținerea unui consum de aproximativ 8 l/100 km a contribuit din plin și cutia de viteze excelent etajată, cu șase trepte. Opțional Crafter poate fi dotat și cu o cutie de viteze automată cu același număr de raporturi de transmisie.

 

Valori importante

Volkswagen Autovehicule Comerciale mizează pe un TCO foarte bun din cifrele de consum și costurile de exploatare, pe lângă valoarea de revânzare. Chiar dacă nu este cea mai ieftină autoutilitară din categoria sa, Crafter promite să fie una dintre cele mai atractive pentru mai multe flote. Cu un preț de pornire de 27.017 euro inclusiv TVA, Crafter are destul de multe șanse să se facă evidențiat pe piață. Iar datorită multiplelor configurații și sisteme de tracțiune (față, spate sau integrală) gama de aplicații la care poate fi utilizat este foarte largă. În plus, pentru conversiile carosierilor, mașina este pre-echipată cu diverse module electronice necesare echipărilor ulterioare cu tahograf, sisteme de fleet management etc.

 

 

Adaugati comentariu