Advertisement

Bacău - Piatra Neamţ
Home Infrastructură Undă verde de la Mediu pentru 51 de km de drum expres, între municipiile Bacău și Piatra Neamț

Undă verde de la Mediu pentru 51 de km de drum expres, între municipiile Bacău și Piatra Neamț

Rețeaua de autostrăzi din estul României va fi completată de un nou drumn expres, cu o lungime de 51 de kilometri, care va face legătura între municipiile Bacău și Piatra Neamț. Proiectul a primit Acord de Mediu, din partea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, prin intermediul Agenției Naționale pentru Protecția Mediului.

„Proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului și a avut nevoie de Acordul ANPM, pentru că se desfășoară pe teritoriile a 15 unități administrativ-teritoriale aflate în două județe: Bacău și Neamț. Punctul de început al drumului expres se află la km 8 + 400 al autostrăzii Bacău – Pașcani și este proiectat pentru o viteză de 120 km/ oră, pe două benzi de circulație pe fiecare sens de mers. Pe lângă partea carosabilă propriu-zisă a drumului expres, proiectul include noduri rutiere, poduri, pasaje și viaducte, implicând lucrări de consolidare, hidrotehnice, pentru scurgerea apelor și lucrări de mediu, precum și amenajări de parcări, spații de servicii sau centru de întreținere și coordonare”, a detaliat Laurențiu Alexandru Păștinaru, președintele ANPM, care a semnat Acordul de Mediu în prezența ministrului Mediului, Mircea Fechet și a vicepreședintelui ANPM, Eugen Ioan Cozma.

Traseul viitorului drum expres va tranzita localitățile Săucești, Berești-Bistrița, Itești, Racova și Blăgești, din județul Bacău, precum și unitățile administrativ-teritoriale Cândești, Costișa, Rediu, Borlești, Podoleni, Zănești, Roznov, Săvinești, Dumbrava Roșie și Piatra Neamț, din județul Neamț.

„Mă bucur că putem anunța un nou proiect de amploare, care va dezvolta infrastructura rutieră din zona Moldovei, unde este atât de mare nevoie de drumuri, atât pentru transportatori, cât și pentru localnici sau pentru cei care doar tranzitează zona, către destinații turistice. Acordul de mediu semnat la sediul ANPM este nu doar o garanție a faptului că proiectul va intra în faza de construcție, cât de curând, ci și o asigurare că ariile naturale de interes comunitar, prin vecinătatea cărora va fi desfășurat acest proiect și care găzduiesc numeroase specii de faună, care se deplasează și tranzitează zona de influență a proiectului nu vor avea de suferit din cauza lucrărilor”, a afirmat Mircea Fechet, Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor.

Chiar dacă nu intersectează situri Natura 2000, noul drum expres va trece prin vecinătatea următoarelor arii de interes comunitar:
– Piatra Șoimului – Scorțeni – Gârleni;
– Lacurile de acumulare Buhuși – Bacău – Berești;
– Munții Goșman;
– Dealurile Podoleni;
– Lunca Siretului Mijlociu;
– Siretul Mijlociu;
– Lacurile Vaduri și Pângărați;
– Pădurea și Lacul Mărgineni.

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

A apărut revista FLOTE AUTO, iunie 2024

 

Piaţa poliţelor auto a crescut, anul trecut, la 13 miliarde de lei

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Focșani - Brăila
Infrastructură

Documentația pentru Drumul Expres Focșani – Brăila, transmisă la ANAP

Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, spre validare către Agenția Națională...

DN 2
Infrastructură

Constructor desemnat pentru modernizarea Centurii Bucureşti, între DN 2 şi A2

Asocierea Maristar COM – Hydrostroy AS – Patstroy VDH EAD a câştigat...

Ruse
Infrastructură

Proiectarea celui de-al doilea pod între Giurgiu și Ruse, la un pas de lansarea în licitație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, vineri, la...

Bârlad
Infrastructură

Circulaţia rutieră a fost deschisă pe VO Bârlad. Cei 11,2 km au fost construiți în 6 ani

Circulaţia autovehiculelor a fost deschisă oficial, joi, pe Varianta Ocolitoare (VO) Bârlad,...