Trei oferte au fost depuse marţi pentru finalizarea studiului de fezabilitate al Autostrăzii Braşov – Bacău A13, a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Operatorii economici care au depus oferte sunt Consitrans, Mega Muhendislik Muşavirlik şi Asocierea Explan (lider) – DP Consult – Tekfen Muhendislik (Tekfen Engineering)
”Constructori din România şi Turcia concurează pentru adjudecarea contractului în valoare de 77,191 milioane de lei (fără TVA), finanţat prin Programul Transport (PT). Câştigătorul trebuie să finalizeze studiul de fezabilitate în 24 de luni, apoi va fi lansată licitaţia pentru proiectarea şi construcţia celor aproximativ 164 de km ai acestei autostrăzi. A13 va asigura o conexiune rutieră de mare viteză între Moldova şi Transilvania”, a menționat ministrul Transporturilor.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) reia pentru a treia oară licitația pentru proiectarea Autostrăzii A13 Braşov – Bacău.
Prima dată, CNAIR a primit, în august 2019, oferte de la Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial, Asocierea Search Corporation & Primacons Group și TPF Inginerie. După evaluarea dosarelor, contractul pentru Elaborarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic de Execuţie a fost semnat, în martie 2020, cu asocierea condusă de Search Corporation, la prețul de 20 de milioane de lei, în condițiile în care valorea estimată de CNAIR a fost de 29 de milioane de lei. În toamna lui 2022, contractul a fost reziliat la cererea proiectantului care nu a mai reușit să acopere costurile.
În noiembrie 2022, CNAIR a transmis spre publicare, în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, Anunțul de Participare pentru relansarea procedurii de achiziție publică privind finalizarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Braşov – Bacău, termenul limită pentru depunerea ofertelor fiind data de 16 ianuarie 2023. Valoarea contractului era de 42 de milioane de lei, dar la licitație nu s-a prezentat nimeni.
CITEȘTE ȘI:
România a înregistrat cea mai mică rată de motorizare din UE, în perioada 2001 – 2021
Comentați?