Testdrive – Mini One D 5 uși




Testdrive - Mini One D 5 ușiTestdrive - Mini One D 5 uși

A treia generație Mini a primit  un facelift optic și tehnic care îi accentuează  originile britanice și, cel mai important pentru flote, îi reduce și mai mult costurile de utilizare. Test cu versiunea cea mai adaptată flotelor, Mini One D 5 uși.

Ce-a mai rămas din Mini-ul original cu care Mr. Bean patrula străzile din Londra? Nu mare lucru… nici măcar emblema, pe care britanicii (sau nemții, dacă vrem să fim pragmatici) au transformat-o dintr-una tridimensională, într-una cu design plat, odată cu acest facelift.

Totuși, legendarele faruri rotunde, devenite ușor eliptice odată cu trecerea vremii, scrutează încă mândre șoseaua, ajutate de noile lumini LED (725 euro fără TVA). Tot opțional se poate opta pentru faruri LED Matrix adaptive, care își ajustează automat luminozitatea în funcție de situație și au inclusiv fază lungă automată, inofensivă pentru șoferii care vin din sens invers.

Deblochez ușile din telecomandă, iar Mini mă salută cu noile lumini de zi care, ca și semnalizările față, conturează în întregime farurile cu un inel oval luminos. O prinde bine nuanța albastru deschis, deși aș fi preferat noua culoare Solaris Orange, parcă mai potrivită cu caracterul jucăuș al mașinii. Îi accentuează carisma la fel de bine și celelalte nou-venite Emerald Grey și Starlight Blue. M-au câștigat, în schimb, noile jante bicolore pe 17 inci Roulette Spoke (1.731 euro fără TVA) și mai ales stopurile Union Jack, cea mai pasională declarație de dragoste făcută vreodată de nemți britanicilor!

Deschid ușa, pe asfalt este proiectată emblema modelului, iar la interior sunt întâmpinat de noua tapițerie mixtă (815 euro fără TVA), formată din stofă gri, rezistentă la uzură și pete, cu piele artificială neagră pe margine. Șezutul extensibil amintește de BMW-uri și adaugă o aură premium interiorului. Pe bord, în fața pasagerului, se aprinde drapelul Union Jack, iar în fața mea se află noul volan cu trei spițe și butoane multifuncționale: în stânga cele ale pilotului automat, iar în dreapta cele ale sistemului multimedia.

 

Display-ul central standard are diagonala de 6,5 inci și poate fi comandat fie tactil, fie prin intermediul comenzilor de pe tunelul central. Spațiul în spate este suficient pentru persoanele de talie medie, care nu ating nici plafonul, nici spătarul scaunului din față, dar care se strecoară mai greu prin deschiderea relativ mică a ușilor.

Ca să înțelegeți cât spațiu este pe banchetă, aflați că ampatamentul este mai mare cu 72 mm decât al versiunii cu 3 uși, deci spațiul la genunchi este clar mai mare decât v-ați aștepta. Același lucru se întâmplă și cu portbagajul: consola spate are 89 mm în plus la versiunea cu 5 uși, de aceea portbagajul este cu 67 litri mai încăpător, ajungând la volumul total de 278 litri. Bancheta se rabatează 60/40%, volumul portbagajului crește la 941 litri, iar suprafața formată are un mic prag.

Cum se conduce noul Mini One D? Echipată cu cel mai puțin puternic motor diesel din gamă, cuplat la o transmisie manuală cu 6 trepte, versiunea cu 5 uși se simte mai vioaie decât m-am așteptat citind fișa tehnică. În oraș, motorul trage viguros, iar treptele lungi te fac să înțelegi că, dacă ai apucat „să-i dai a patra“ o să ai probleme cu poliția.

Motorul rulează extrem de rotund și rafinat și adeseori trece drept un patru cilindri cu acte în regulă, pentru că nu „ronțăie“, deși ar avea toate drepturile s-o facă: e diesel și are 3 cilindri. Totuși, suspensia este relativ rigidă și nici anvelopele Dunlop Sport Maxx nu o ajută prea mult. Doar ampatamentul mare pentru un Mini drege busuiocul, domolind întrucâtva din accelerația verticală. În condiții uzuale de trafic, consumul nu sare de 7 l/100 km, pentru că sistemul start/stop intră foarte prompt în scenă, iar noul sistem de injecție lucrează la 2.200 bari.

Totuși, în trafic intens, valoarea urcă la 9 l/100 km. La drum întins am abordat un stil alert de conducere, iar consumul s-a situat la 5,5 l/100 km, de mare ajutor fiind rapoartele lungi ale transmisiei. Ținuta de drum este excelentă, iar incisivitatea pe viraje rămâne un mare atu al britanicului, în pofida celor 5 uși. Nici direcția nu și-a pierdut din feedback, în timp ce frânele, chiar și cu mașina încărcată, s-au dovedit ușor de dozat și bine dimensionate.

Verdict FloteAuto

Nu este un campion al versatilității sau al spațiului, dar le depășește cu mult pe cele ale lui Mini cu 3 uși și punctează decisiv la capitolul ima-gine. Deși relativ scump pentru flote, versiunea de bază are tot ce-i trebuie, așa că puteți să rămâneți fără pro-bleme la varianta cea mai accesibilă.

  • Un plus de imagine pentru flote
  • Mult mai spațios și practic decât Mini cu 3 uși
  • Consum extrem de scăzut
  • Ansamblu motor-cutie foarte rafinat
  • Ținută excelentă de drum
  • Achiziție și dotări scumpe
  • Confort perfectibil al suspensiei

 

 

 

DATE TEHNICEMini One D 5 usi
ModelOne D 5 usi
Motor/nr. cilindriL3, turbodiesel
Cilindree (cmc)1.496
Putere maxima/turatie (CP/rpm)95/4.000
Cuplu maxim/turatie (Nm/rpm)220/1.500-2.500
Transmisiefata
Cutie de vitezemanuala, 6 trepte
L/l/h (mm)3.982/1.727/1.425
Ampatament (mm)2.567
Volum portbagaj (l)278-941
Masa la gol (kg)1.280
Acceleratie 0-100 km/h (s)11,6
Viteza maxima (km/h)187
Consum mixt (l/100 km)3,9
Emisii CO2 (g/km)103
Pret(euro cu TVA)18.550

 

Adaugati comentariu