Advertisement

Test drive - Skoda Fabia 1.0 TSI Smart
Home Piaţa auto Autoturisme Test drive – Skoda Fabia 1.0 TSI Smart

Test drive – Skoda Fabia 1.0 TSI Smart

Mașină ideală pentru flote, având valoare de revânzare bună, Skoda Fabia a fost modernizată la 4 ani de la lansare, primind tehnologii și elemente de design noi. O dată cu faceliftul dieselul a dispărut din ofertă.  Primele impresii despre Fabia Smart 1.0 TSI cu 110 CP.

Test drive - Skoda Fabia 1.0 TSI Smart

Fabia reprezintă o alegere ideală pentru flote având o calitate de fabricație solidă și o valoare de revânzare bună. În România, cu 1.121 unități vândute în primele 6 luni din 2018, Fabia este unul din pilonii gamei Skoda, alături de Octavia (2.627 unități) și Rapid (1.717 unități).

La prima vedere pare șocant ca o mașină care reprezintă o alegere foarte bună pentru flote să nu mai aibă versiuni diesel. Într-adevăr, după facelift, Fabia nu mai are diesel în ofertă și acesta nu mai este anunțat nici pentru viitor deși în grupul VW Seat Ibiza și VW Polo se pot configura încă cu motorul diesel de 1,6 litri. Dacă privim însă cifrele APIA, constatăm că decizia Skoda de a renunța la diesel este justă. La hatch, dieselul reprezintă doar 4% din cele 874 unități vândute, iar la versiunea break doar 15% din cele 247 unități vândute au fost diesel.  Astfel, sunt disponibile trei motoare pe benzină: 1.0 MPI aspirat cu 75 CP și 1.0 TSI turbo cu 95 CP și 110 CP, acestea din urmă fiind echipate cu filtru de particule.

Noi am condus versiunea de top pe benzină 1.0 TSI cu 110 CP combinată cu echiparea Smart. Micul motor de 1 litru în trei cilindri este o mică bombă în sensul că are o vigoare remarcabilă, îi place să fie turat, dar are și o curbă bună de cuplu în zona medie de turații. Surprinde plăcut și extraordinara lui elasticitate deoarece poate rula la 50 km/h în treapta a șasea a cutiei manuale cu doar 1.000 rpm fără să tremure.

Test drive - Skoda Fabia 1.0 TSI Smart

Accelerează de la 0 la 100 km/h sub 10 secunde și prinde o viteză maximă de 195 km/h, având performanțe similar cu ale primului VW Golf GTI care avea fix 110 CP.  Deși unele motoare în trei cilindri mai vibrează, o altă surpriză plăcută a fost rularea foarte liniștită. Chiar și la relanti, nu se simte aproape nicio vibrație în pedalier. În schimb, la accelerații, mai ales de la viteze mici are un sunet ușor strident, dar acesta este similar cu cel înregistrat și la alte modele echipate cu acest motor din grup.

Skoda anunță un consum oficial mediu de 4,6 l/100 km și 5,5 l/100 km în oraș. Nu sunt însă valori realiste pentru că o medie mai aproape de realitate este 6,5 l/100 km în regim mixt și circa 8-8,5 l/100 km în oraș la condus normal. Dar chiar și așa, având în vedere că vechiul diesel de 1,4 litri era destul de scump, noul motor pe benzină de 1 litru care l-a înlocuit pe cel de 1,2 litri are un consum rezonabil.

La condus, Fabia se simte agilă și direcția este bine echilibrată. Ținuta de drum este foarte sigură grație unei suspensii ferme dar uneori la trecerea peste denivelările scurte se simte puțin rigiditatea suspensiei. Însă per total, compromisul între ținuta de drum și confort este foarte bun.

Faptul că Fabia nu este construită pe platforma MQB A0 utilizată la Ibiza și Polo nu se simte evident la condus, dar se observă la locurile din spate. Ampatamentul mai mic cu 9 cm decât la rivalii din casă degajă un spațiu pentru genunchi ceva mai mic și volumul portbagajului este de asemenea puțin mai mic (330 litri față de 351 litri la Polo).

Test drive - Skoda Fabia 1.0 TSI Smart

Revenind la facelift, modificările de design la exterior sunt discrete. Se fac însă remarcate noua grilă a radiatorului cu design mai dinamic,  luminile de zi cu LED standard, farurile cu LED adaptive cu funcție cornering (656 euro) care vin și cu stopuri cu LED în premieră la Fabia și noua gamă de jante cu dimensiuni până la 17 inci. La interior, modificările sunt mai evidente și includ noile instrumente de bord similare cu cele de la Octavia, noile inserții din bord și noua tapițerie în două culori care arată foarte bine.

Test drive - Skoda Fabia 1.0 TSI Smart

Mai trebuie notat că versiunea Smart testată vine standard cu sistem multimedia cu ecran tactil color de 6,5 inch care, spre deosebire de sistemele multimedia mai scumpe ale grupului VW, dispune de două butoane rotative, foarte practice. Cine dorește și navigație poate upgrada sistemul, plătind extra 612 euro fără TVA, caz în care primiți și sistemul audio Arkamys cu 6 difuzoare și hărțile Europei incluse. În continuare planșa de bord este dominată de plasticele tari însă asamblarea este foarte solidă și interiorul conferă senzația de lucru închegat, bine făcut.

Test drive - Skoda Fabia 1.0 TSI Smart

Versiunea 1.0 TSI Smart pornește de la 11.967 euro fără TVA, care nu este un preț chiar mic. Însă anul acesta beneficiați de oferta aniversară Por-sche România 20 de ani care înseamnă un discount de 1.640 euro fără TVA, astfel că prețul devine foarte competitiv. Echiparea standard este destul de bogată și include aer condiționat manual, sistem multimedia cu ecran tactil de 6,5 inci, pachet de iarnă cu scaune față încălzite, volan multifuncțional îmbrăcat în piele, afișaj Maxi-DOT dar merită să bifați jantele de aliaj de 15 inci (375 euro fără TVA) și clima automată (236 euro fără TVA).  Pentru flote urbane există însă o opțiune mult mai ieftină: motorul aspirat de 1 litru și 75 CP combinat cu echiparea de bază Avantaj începe de la 8.151 euro fără TVA.

 

[mb_verdict]

Test drive - Skoda Fabia 1.0 TSI SmartFabia reprezintă în continuare o opțiune demnă de luat în seamă în clasa mică grație unui interior solid construit, unui tren de rulare echilibrat și a unui motor turbo 1.0 TSI extrem de vioi și de rafinat. Modificările de design, tehnologie și echipamente sunt binevenite, iar cu oferta Porsche România 20 de ani are și un preț atractiv pentru cine dorește o mașină deflate bine echipată. Echiparea Smart este o cale de mijloc între Ambition și versiunea de top Style.

 

 

[mb_plusminus] Motor puternic|Motor rafinat|Tren de rulare echilibrat|Sistem multimedia modern standard|Consum rezonabil||Plastice tari la interior|Dispariția dieselului
[/mb_plusminus]

 

 

 

 

 

 

 

Test drive – Skoda Fabia 1.0 TSI Smart – galerie foto / Fotograf: Bogdan Paraschiv

DATE TEHNICESkoda
ModelFabia 1.0 TSI Smart
Motor/nr.cilindriL3, turbo
Cilindree (cmc)999
Putere maxima/turatie (CP/rpm)110/5.000-5.500
Cuplu maxim/turatie (Nm/rpm)200/2.000-3.500
Transmisiefata
Cutie de vitezemanuala, 6 trepte
L/l/h (mm)3.997/1.732/1.467
Ampatament (mm)2.470
Masa la gol(kg)1.132
Volum portbagaj (l)330-1.150
Acceleratie 0-100 km/h (s)9,6
Viteza maxima (km/h)195
Consum u./extr./mixt (l/100 km)5,5/4,0/4,6
Emisii CO2 (g/km)105
Pret (euro fără TVA)11.967

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

MG3
Autoturisme

Test MG3. Sufletul petrecerii!

Comisia Europeană îi mângâie pe creștet. Micuții au emisii de CO2 infime,...

Citroën
Autoturisme

Test Citroën C3 și e-C3. Provocare acceptată!

S-au limpezit apele în grupul Stellantis, iar Citroën a primit poate cel...

AutoturismePiaţa auto

Subaru Forester, a șasea generație, prezentat în România

Prezentat în România la SAB 2024, Subaru Forester este un model cheie...