Advertisement

Renault Clio Mk 5
Home Piaţa auto Autoturisme Test drive Renault Clio 1.0 TCe și 1.3 TCe EDC

Test drive Renault Clio 1.0 TCe și 1.3 TCe EDC

Ce versiune preferați: 1.0 TCe de 100 CP, sau 1.3 TCe, de 130 CP? Nu trebuie să alegeți, pentru că le-am testat pe ambele și vi le prezint în cele ce urmează. Primul la interogatoriu, micuțul agregat în trei cilindri, care îl înlocuiește pe actualul 0,9 TCe. Clar, noul propulsor fabricat la Colibași, este un mare pas înainte, în primul rând pentru că trage progresiv de sub 2.000 rpm și își crește forța de tracțiune până spre 4.000 rpm, în timp ce 0.9 TCe avea un prag la 2.200 rpm sub care turbina nu funcționa. Astfel, noul agregat câștigă suficient sub aspectul rafinamentului și al ușurinței în utilizare, fără însă a deveni un etalon printre motoarele cu trei cilindri. Stimulat corespunzător, la 3-4.000 rpm, acesta devine chiar vioi, dar nu creează în niciun moment impresia de sportivitate… doar sunetul devine incitant la turații ridicate, fără a fi cu adevărat prezent în habitaclu, grație antifonării bune.

Renault Clio Mk 5

Citește aici testul cu Duster echipat cu motorul 1.3 TCe de 150 CP!

Reprizele sunt bine susținute de transmisia manuală cu 5 trepte corect demultiplicate, dar cursa relativ lungă a manetei nu infuzează sportivitatea în venele șoferului. Nicio problemă, pentru că nici consumul nu creează emoții: 5,9 l/100 km în regim mixt, pe un traseu în care pedala accelerației a cochetat cu podeaua e o valoare bună, pentru un motor la 0 km. Nu pot să exagerez cu atacul virajelor în forță, pentru că inginerii au reglat prevăzător ESP-ul, care îmi taie gazul imediat ce anvelopele din față încep să alunece. O notă bună primește direcția fină în reacții și relativ comunicativă, singura rezervă fiind asistarea excesivă chiar și în modul Sport. Aș fi preferat să „mă lupt“ mai mult cu volanul. Nu prefer, în schimb, lupta cu frânele, iar Renault Clio nu-mi dă ocazia să transpir de emoții, pentru că pedala rămâne la fel de consistentă, indiferent de tempo-ul pe care îl imprim pe virajele portugheze. Iar suspensia, care înghite cu măiestrie denivelările, chiar și cu jantele de 17 inci, fără a-mi crea senzații tari pe viraje, are o setare fix la mijlocul dintre confort și sportivitate, acesta fiind marele său secret: nu dezamăgește pe nimeni!

Renault Clio Mk 5

…la fel ca și motorul mare, de 130 CP, o capodoperă a ingineriei. Nu mă interesează că inginerii l-au testat peste 40.000 de ore, sau că piloții l-au chinuit mai bine de 30.000 km în teste. Nici că presiunea de injecție a fost mărită la 250 bar, sau că suprafața cilindrilor are o acoperire metalică preluată de la Nissan GT-R. Ce mă interesează cu adevărat este că noul agregat consumă puțin, este silențios, perfect echilibrat și trage bine. Eu nu i-am găsit minusuri pe niciun model pe care l-am avut la test, fie că a fost Duster, Qashqai sau Kadjar. Este, simplu, o bijuterie a tehnicii, care, în testul nostru, s-a mulțumit cu 6,2 l/100 km, adică… cu nici 0,5 l/100 km peste benzinarul de bază. Trage susținut dacă treci de 1.800 rpm, nu are turbo-lag, iar la turații medii, de aproximativ 2.500 rpm, dezvoltă un cuplu suficient de mare încât să facă depășirile ușoare.

Renault Clio Mk 5

Transmisia EDC cu dublu ambreiaj și 7 trepte de origine Getrag, se mișcă rapid și alege corect treptele, dar are o hibă deranjantă: nu poți trage de manetă spre stânga, alegând modul 100% manual de schimbare a treptelor. Astfel, dacă retrogradezi din padele, în așteptarea momentului oportun pentru a depăși, după câteva secunde, transmisia intră în modul Auto și urcă în trepte de la sine putere. Pentru a reveni în treapta inferioară, trebuie să tragi iar de padela din stânga. Chiar și așa, nu am nicio rezervă în a vă recomanda combinația 1.3 TCe – EDC7.

Pentru verdict, plusuri și minusuri, date tehnice și galerie foto, apasă 3!

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Autoturisme

Lansarea noului model auto MG ZS HEV+ în România. Inovație, design modern și fiabilitate garantată

MG Motor România anunță lansarea oficială a noului model SUV, MG ZS...

Subaru Crosstrek
Autoturisme

Subaru Crosstrek. Trekking pe patru roți

Aveți nevoie de un vehicul compact care să facă față inclusiv pe...

AutoturismeIndustrie auto

Parcurile auto din România: oferte și tendințe

Parcuri auto din România: oferte și tendințe. Piața autovehiculelor rulate a devenit...

AutoturismePiaţa auto

Noul Fiat 600 este disponibil în România

FIAT revine în segmentul B cu noul Fiat 600. Supranumit fratele mai...