Advertisement

stații de încărcare
Home Piaţa auto Flotă verde Tendințele pieței de stații de încărcare. Care este profilul clientului din sectorul rezidențial

Tendințele pieței de stații de încărcare. Care este profilul clientului din sectorul rezidențial

În ultimii doi ani, numărul cererilor pentru stații de încărcare destinate mașinilor 100% electrice sau hybrid plug-in s-a dublat. De altfel, studiile de piață arată că, la final de 2022, harta benzinăriilor ”verzi” din România a ajuns la un număr număr total de 1.350 de stații de încărcare.

Pe fondul evoluției tehnologice a mașinilor 100% electrice sau hybrid plug-in, dar și a programelor de finanțare susținute de Guvern, tot mai multe persoane optează pentru achiziția unei mașini electrice. Conform datelor APIA, în primele 6 luni ale acestui an s-au înmatriculat în jur de 16.000 de autoturismele din această categorie (fie 100% electrice, fie hybrid plug-in sau full hybrid), reprezentând aproape 22% din numărul total de mașini înmatriculate. De altfel, ca și în 2022, mașinile electrificate au performat cel mai bine la nivel de piață, achizițiile fiind în creștere cu 34,5% raportat la primul semestru al anului trecut.

Și la nivelul Uniunii Europene tendința este similară, iar în 2022 vehiculele electric-încărcabile acoperă 21,6% din totalul mașinilor noi de pasageri, iar hibrizii constituie 22,6% din totalul vânzărilor.

„Una dintre tendințele actuale pe piața de profil este reprezentantă de integrarea stațiilor de încărcare lente cu sistemele fotovoltaice. Aceasta reprezintă o soluție sustenabilă și economică pentru clienții care doresc să își reducă costurile cu energia electrică utilizată pentru încărcarea vehiculelor lor. În ceea ce privește stațiile rapide, se remarcă creșterea treptei minime de încărcare de la 50 kW la 60 kW, iar opțiunea cu doi conectori de încărcare simultani este cea mai frecventă alegere”, a explicat Károly Nagy, directorul general al companiei Promelek XXI, unul dintre principalii jucători ai pieței locale de echipamente electrice, parte a grupului spaniol Elektra.

Din analizele companiei, reiese faptul că principala categorie de clienți care achiziționează stațiile de încărcare destinate sectorului rezidențial sunt familiile din clasa medie și superioară, cu studii superioare și venituri care depășesc 3.000 de euro lunar/familie. Clienții rezidențiali optează, în general, pentru stații de încărcare lentă (AC), cu montaj pe perete, protecție pentru curent continuu DC de 6 mA și conexiune remote pentru configurare și monitorizare prin intermediul unei aplicații mobile. Prețul mediu pentru aceste specificații se situează în jurul sumei de 750 euro.

O altă tendință importantă este reprezentată de programele de finanțare pentru stații de încărcare, care stimulează cererea din partea sectorului public și a companiilor beneficiare ale programului Electric UP. În cazul acestor categorii de clienți, alegerile se îndreaptă către stații de încărcare All In One, care permit atât încărcarea într-un timp scurt, cu conectori de încărcare rapidă în DC, standard european Combo CCS și standard asiatic CHAdeMO, dar și o încărcare într-o perioadă mai lungă de timp, cu conectori de încărcare lentă în AC, type2.

„Piața mașinilor electrificate a cunoscut o creștere semnificativă în România în ultimii ani, generând astfel o cerere tot mai mare pentru montarea stațiilor de încărcare dedicate acestor vehicule. Având în vedere aceste tendințe ascendente, ne-am hotărât să ne extindem linia de business dedicată stațiilor de încărcare electrice și să ne concentrăm asiduu asupra dezvoltării acestei infrastructuri. Proprietarii de mașini electrice au acum nevoie de o rețea adecvată pentru a-și putea încărca vehiculele acasă, la locul de muncă și în timpul călătoriilor”, a mai arătat directorul general al Promelek XXI.

Compania vizează comercializarea, până la finalul anului în curs, a 400 de stații de încărcare destinate mașinilor 100% electrice sau hybrid plug-in. Astfel, în contextul actual de piață marcat de un interes ridicat pentru astfel de produse și de programele de finanțare ale statului, Promelek XXI mizează pe un avans cu 15% a vânzărilor pe această nișă comparativ cu 2022.

Conform estimărilor lui Károly Nagy, 20% din vânzările pe această nișă sunt destinate sectorului rezidențial, 60% dintre produse vor fi amplasate în spații publice, HoReCa și clădiri de birouri, iar 20% vor fi utilizate pentru infrastructura de încărcare a transportului, în special pentru camioanele electrice.

Printre principalele proiecte realizate de companie în ultima perioadă, pe această nișă de business, se numără instalarea de stații de încărcare la: Aeroportul Internațional Avram Iancu din Cluj-Napoca, amenajare malului Someșului de către Primăria Cluj-Napoca, Platoul Sălii Sportului Cluj-Napoca și Compexit Trading, dealer autorizat Skoda din Cluj-Napoca.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Înscrierea persoanelor fizice în programul Rabla Local începe luni, 31 iulie 2023

OMV Petrom va instala peste 400 de puncte de încărcare pentru mașini electrice

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Flotă verde

Volvo EX90 va ajunge la clienții din România începând cu luna noiembrie

Volvo anunță că primul SUV EX90 integral electric a fost lansat pe...

Flotă verde

Allview Auto a comercializat deja 100 de unități CityZEN

Compania Allview Auto, care comercializează în România mașinile electrice CityZEN, și-a atins...

APIA
Flotă verdeFonduri publice

Flota APIA se extinde cu 36 de mașini electrice prin Rabla Plus

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) a lansat licitația pentru...

Flotă verde

Leapmotor vine în România

Leapmotor International a desemnat AUTOGREEN MOTOR, care face parte din grupul AUTOITALIA,...