Advertisement

Bosch
Home Piaţa auto Industrie auto „Tehnică pentru o viață” cu semiconductori: Bosch investește 3 miliarde de euro în afacerea cu cipuri

„Tehnică pentru o viață” cu semiconductori: Bosch investește 3 miliarde de euro în afacerea cu cipuri

De la mașini și biciclete electrice până la aparate electrocasnice și portabile – semiconductorii sunt o parte integrantă a tuturor sistemelor electronice. Sunt motorul care conduce lumea modernă a tehnologiei. Bosch a recunoscut devreme importanța lor în creștere și a anunțat acum investiții suplimentare de câteva miliarde de euro pentru a-și consolida propria afacere cu semiconductori.

Până în 2026, Bosch planifică să investească alte 3 miliarde de euro în divizia sa de semiconductori, ca parte din programul de finanțare IPCEI pentru microelectronică și tehnologia comunicațiilor.

„Microelectronica este viitorul și este vitală pentru succesul tuturor domeniilor de afaceri Bosch. Prin aceasta, deținem o cheie principală pentru mobilitatea de mâine, Internetul lucrurilor și ceea ce noi, la Bosch, numim tehnologia care reprezintă ‘Tehnică pentru o viață’,” a declarat Dr. Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație Bosch, în cadrul evenimentului Bosch Tech Days 2022 de la Dresda.

Unul dintre proiectele pe care Bosch intenționează să le finanțeze cu această investiție este construirea a două noi centre de dezvoltare – în Reutlingen și Dresda – la un cost cumulat de peste 170 de milioane de euro. În plus, compania va cheltui 250 de milioane de euro anul viitor pentru crearea unui spațiu steril suplimentar de 3.000 de metri pătrați la fabrica sa de plăcuțe semiconductoare din Dresda. „Ne pregătim pentru creșterea continuă a cererii de semiconductori – de asemenea, în beneficiul clienților noștri”, a spus Hartung. „Pentru noi, aceste componente în miniatură înseamnă o afacere mare.”

Promovând microelectronica pentru a crește competitivitatea Europei

În cadrul Legii Europene privind Cipurile, Uniunea Europeană și guvernul federal german oferă fonduri suplimentare pentru a dezvolta un ecosistem robust pentru industria europeană de microelectronice. Scopul este de a dubla ponderea Europei din producția globală de semiconductori de la 10 la 20 de procente până la sfârșitul deceniului. Noul IPCEI recent lansat pentru Microelectronică și Tehnologia Comunicațiilor este destinat în primul rând să promoveze cercetarea și inovarea.

„Europa poate și trebuie să își valorifice propriile puncte forte în industria semiconductorilor”, a spus Hartung. „Mai mult ca niciodată, obiectivul trebuie să fie producerea de cipuri pentru nevoile specifice ale industriei europene. Și asta înseamnă nu numai cipuri la nivelul inferior pe scara nanometrică.”

Componentele electronice utilizate în industria electromobilității, de exemplu, necesită dimensiuni de proces între 40 și 200 de nanometri. Exact pentru acest lucru sunt proiectate fabricile de cipuri Bosch.

Bosch extinde semnificativ producția de cipuri de 300 de milimetri în Dresda

Această nouă investiție în microelectronică deschide, de asemenea, noi domenii de inovație pentru Bosch.

„A fi lider în inovare începe cu cea mai mică dintre componentele electronice: cipurile semiconductoare”, a spus Hartung. Noile domenii de inovație la Bosch includ sisteme integrate pe un cip, cum ar fi senzorii radar pe care un vehicul îi utilizează pentru a efectua scanări la 360 de grade ale împrejurimilor sale în timpul conducerii automatizate. Bosch va căuta acum să îmbunătățească astfel de componente, făcându-le mai mici, mai
inteligente și, de asemenea, mai ieftine de produs. De asemenea, Bosch lucrează la modificarea în continuare a propriilor sisteme microelectromecanice (MEMS), în special pentru industria bunurilor de larg consum. Unul dintre lucrurile pe care cercetătorii companiei îl folosesc în prezent cu această tehnologie pentru dezvoltare este un nou modul de proiecție care este atât de mic încât poate fi încorporat în brațul unei perechi de ochelari inteligenți. „Pentru a ne consolida poziția de lider pe piața tehnologiei MEMS, plănuim, de asemenea, să fabricăm senzorii noștri MEMS pe plăcuțe de 300 de milimetri”, a spus Hartung. „Producția este programată să înceapă în 2026. Noua noastră fabrică de plăcuțe ne oferă oportunitatea de a crește producția – un avantaj pe care intenționăm să-l exploatăm la maximum.”

Cerere mare de cipuri din carbură de siliciu de la Reutlingen

Un alt punct central la Bosch este producția de noi tipuri de semiconductori. La fabrica sa din Reutlingen, de exemplu, Bosch produce în masă cipuri cu carbură de siliciu (SiC) de la sfârșitul anului 2021. Acestea sunt utilizate în electronica de putere necesară vehiculelor electrice și hibride, unde deja au contribuit la creșterea intervalelor de funcționare cu până la 6 procente. Pe fondul creșterii puternice a pieței, la o rată anuală de 30 de procente sau mai mult, cererea de cipuri SiC rămâne ridicată, ceea ce înseamnă registre complete de comenzi pentru Bosch. În încercarea de a face aceste electronice de putere mai accesibile și mai eficiente, Bosch explorează și utilizarea altor tipuri de cipuri.

 

Citiți articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro

 

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 23,2% în primele șase luni

Elveția va introduce o limită de viteză de 60 km/h pe autostrăzile aglomerate

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Industrie auto

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...

Bosch
Industrie auto

Bosch mizează pe modelul învățământului dual și crește numărul oportunităților pentru elevi

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, aniversează peste zece...

autonome
Industrie auto

Conducere autonomă. Renault, viziune pragmatică asupra tehnologiei

Compania franceză are viziuni diferite privind implementarea conducerii autonome. În cazul autoturismelor,...