Advertisement

Suzuki

Suzuki. Accente eco

Japonezii au o gamă completă de modele, pentru orice buzunar, începând cu citadinele Ignis și Swift, trecând prin SUV-urile Vitara și S-Cross, ”familista” Swace și terminând cu performantul hibrid plug-in Across, cu tehnologie Toyota.

Lucrurile se mișcă rapid în industria auto. Și, nu spunem o noutate, sintagma este extrem de valabilă și în ceea ce privește tranziția către emisii zero. Una în care propulsia hibridă reprezintă un pas intermediar, pe care Suzuki și l-a asumat cu responsabilitate. Mărturie stă statutul său de prim producător auto care a oferit exclusiv astfel de modele. Vorbim despre mild hybrid pe 12V la Ignis și Swift, mild hybrid pe 48V la Swift Sport, Vitara și S-Cross, full hibrid la Swace și Plug-In Hybrid la Across. Pentru ca, ulterior, pentru Vitara și S-Cross să adauge și varianta Strong Hybrid pe 140 V. Însă înainte de detaliile legate de cele două SUV-uri abordabile, un magnet pentru clienți, și noul sistem pe care-l folosesc, să vedem ce ne propune fiecare dintre tehnologiile care erau deja prezente în oferta constructorilor.

SuzukiFiecare automobil din gama Suzuki se comportă diferit în funcție de sistemul Hybrid folosit. Modelele ce folosesc sistemele Mild Hybrid (Ignis, Swift & Swift Sport, Vitara, S-Cross) sunt mai folosite în mediul urban datorită designului compact. Sistemul Full Hybrid disponibil pe Suzuki Swace permite o ținută de drum potrivită pentru cei care au în plan și călătorii, în confort perfect, pe distanțe lungi. În timp ce sistemul Plug-In Hybrid disponibil pe Across are ca focus puterea celor două sisteme combinate, alături de o autonomie de 75km în modul electric.

Dacă există dezavantaje? Principial este vorba despre faptul că atunci când ai la dispoziție un automobil Plug-In-Hybrid va trebui să iei în calcul și faptul că are nevoie de o încărcare specială pentru a-și dezlănțui potențialul, dar și că, uneori, dar nu și-n cazul Suzuki, astfel de sisteme pot ocupa o parte din habitaclu. Însă aceste aspecte sunt compensate de eficiență. Prin recuperarea energiei la fânare, bateriile se vor reîncărca. În plus, motorul electric ajută motorul cu combustie internă să consume mai puțin combustibil, rezultând în mai puține emisii.

Tehnologii

Mild Hybrid de 12V. Este compus dintr-un starter-generator (ISG) și o baterie Li-On de 10Ah. Cele două componente oferă asistență motorului termic pentru o mai bună economie de combustibil. Acest sistem se potrivește perfect automobilelor compacte pentru că oferă un echilibru dintre performanțe, consum și spațiul pe care îl ocupă.

Mild Hybrid de 48V. Este cel mai avansat sistem Mild Hybrid din gama Suzuki. Acesta are principii de funcționare similare cu sistemul de 12V și își păstrează calitatea de a fi ușor, componentele sale cântărind mai puțin de 15 kilograme. Cu toate acestea, este mai puternic, fiind alcătuit dintr-un acumulator litiu-ion de 48 V, un generator de pornire integrat (cunoscut ca ISG) și un convertizor 48 V-12 V (DC/DC) pentru a alimenta componentele care necesită o tensiune mai mică: luminile, sistemul audio sau cel de climatizare. ISG funcționează atât ca generator cât și ca demaror, este conectat la motor printr-o curea și asistă unitatea termică la demaraje, pentru mai mult cuplu motor: 235 Nm disponibili de la 2.000 rot/min. Bateria Li-ion, compactă și de înaltă performanță, stochează energie electrică recuperată din decelerări și frânări și încorporează un sistem Start-Stop operat de ISG. Această baterie, alături de convertizorul DC/DC, este localizată sub scaunele din față, pentru o mai bună distribuție a maselor pe punți.

Full Hybrid. Asigură propulsia optimă folosind motorul electric, motorul termic sau pe amândouă în funcție de stilul de condus, pentru pentru a maximiza plăcerea condusului, cu accelerații puternice, liniare dar și cu emisii și consum de combustibil excelente. Scopurile tehnologiei Full Hybrid sunt consumul eficient de energie și emisiile joase. Suzuki Swace are emisii de CO2 de până la 78g/km (conform NEDC), o valoare de top pentru un station wagon din clasa sa.

Plug-In Hybrid. Oferă economie de combustibil fără egal, emisii scăzute de CO2 și demaraj excelent. În mod obișnuit, sistemul de propulsie al vehiculul este asigurat de un motor electric (echivalentul unui motor convențional de 2.0 litri), care oferă un demaraj puternic și un cuplu amplu la turații joase. Un motor puternic de 2.5 litri încarcă bateria, asistă motorul electric în funcție de starea bateriei și contribuie la un demaraj exaltant la viteze mari. Bateria de mare putere poate fi încărcată rapid acasă sau la o stație de încărcare. Sistemul Plug-In hibrid disponibil pe Suzuki Across permite o autonomie electrică de 75 km, suficientă pentru utilizarea zilnică a automobilului. În plus, bateria pe Litiu-Ion disponibilă pe Across se poate încărca la priză, la stații speciale de încărcare sau până la 80% folosind motorul termic. Când cele două sisteme, termic și electric funcționează împreună emisiile sunt reduse până la 22g/km (WLTP).

Strong Hybrid și două SUV-uri magnet

Ei, am ajuns și la Strong Hybrid. Sub capota modelelor Suzuki lucrează un nou motor pe benzină, cu patru cilindri, atmosferic, cu nume de cod K15C. E cea mai recentă evoluție a celebrei familii K și vine înzestrat cu injecție DualJet, cu două injectoare pe fiecare cilindru. Funcționează în ciclu Atkinson și are un raport de comprimare de 13:1, pentru a atinge o eficiență cât mai bună. În spatele lui se ascunde o transmisie nou-nouță. O cutie de viteze robotizată cu șase trepte, la care este cuplat un motor-generator electric de 33 CP, cu funcții multiple. Poate antrena singur mașina, fără emisii, poate pune umărul la accelerări împreună cu motorul termic, scăzând astfel consumul instantaneu și poate fi folosit ca generator la decelerări, încărcând bateria de 0,84 kWh de sub podeaua portbagajului.

Suzuki Vitara

Dar, stai, mai avem! Cum, ce? Încă două baterii! Cea clasică, cu plumb și acid, de 12 V, și încă una, Li-Ion, tot de 12 V, plasată sub scaunul șoferului, precum cele ale sistemelor mild hybrid. Ce rol au ele? Să alimenteze starterul motorului termic și toți consumatorii, când motorul termic e oprit.

Suzuki S-Cross

Altfel, avem de-a face, în cazul ambelor modele, de Suzuki Safety Support, ori, mai pe înțelesul tuturor, de tehnologii avansate de siguranță. Dual Sensor Brake Support se bazează pe o cameră video monoculară și un senzor radar pentru a evalua riscul unei potențiale coliziuni frontale cu un obstacol, vehicul sau pieton. I se adaugă frânare de urgență autonomă, prevenirea părăsirii benzii și avertizare în cazul în care se întâmplă, recunoașterea semnelor de circulație, weaving alert (La viteze de peste 60 km/h, camera monoculară detectează mișcările stânga-dreapta în interiorul benzii de circulație cauzate de lipsa de atenție sau de oboseală și notifică șoferul cu semnale vizuale și auditive), Cruise control adaptiv cu funcție „stop and go”, Rear Cross Traffic Alert, monitorizarea unghiului mort, camera video cu vedere 360 de grade, senzori de parcare.

Suzuki

Tehnologia și siguranța sunt potentate, indiferent dacă alegi Vitara sau S-Cross, de un design care atrage privirile precum un magnet. Ca și de interioare care vorbesc despre bucuria de a trăi fără limite, și care îți oferă confort indiferent de distanțeșe parcurse, și o largă gamă de dotări și accesorii menite să îți permită să configurezi modelul ales pentru a se potrivi perfect necesităților sau stilului de viață.

 

 

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, iunie 2023, Suplimentul ”Finanțarea și administrarea mașinilor de companie)

 

 

CITEȘTE ȘI:

Mii de șoferi cer declanșarea unei investigații la nivelul UE privind sistemul AdBlue

Astăzi ne întoarcem în timp pentru începuturile orașului Las Vegas

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CO2
Flotă verde

Constructorii auto europeni vor o amânare de 2 ani a țintelor de CO2, până în 2027

Potrivit unei document intern al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), ajuns...

Primăria Capitalei
Flotă verdeFonduri publice

Primăria Capitalei va achiziționa o flotă de 99 de autovehicule electrice prin Rabla Plus

Primăria Capitalei va achiziționa, prin licitație, o flotă de 99 de autovehicule...

vehiculele electrice
Analize de piațăFlotă verde

Vehiculele electrice parcurg mai mulți kilometri decât cele termice. Studiu BloombergNEF

Ideea că vehiculele electrice ar fi folosite doar pentru călătorii scurte pare...

Toyota
Flotă verdeIndustrie auto

Toyota reduce cu o treime producția de mașini electrice

Pentru a face față încetinirii vânzărilor de mașini electrice din Europa și...