Advertisement

Strategia Naţională a Hidrogenului
Home Transporturi „Strategia Naţională a Hidrogenului”. Care sunt modurile de transport vizate

„Strategia Naţională a Hidrogenului”. Care sunt modurile de transport vizate

Ministerul Energiei a lansat în dezbatere proiectul privind „Strategia Naţională a Hidrogenului”, în care sectorul transporturilor este una dintre priorități, pentru ca România să îşi poată îndeplini ţintele europene de decarbonizare.

Potrivit documentului, în contextul în care electrificarea în transporturi are un avans semnificativ, hidrogenul ca şi combustibil va fi introdus treptat, cu un volum relativ redus de cerere până în 2027, până când se stabilizează condiţiile de producţie, utilizare şi infrastructura necesară, urmând o accelerare pe orizontul 2030. Astfel, se are în vedere utilizarea a 72,4 kt hidrogen regenerabil în anul 2030 pentru a reduce amprenta de carbon în sectorul transporturilor.

”Strategia Naţională a Hidrogenului” prevede că va fi facilitat consumul de hidrogen în transportul în comun urban (transportul public local de persoane sau de mărfuri în regim de taxi, sau transportul alternativ de persoane), transportul rutier de mare tonaj, transportul realizat de firmele de curierat în plan local sau naţional, precum şi transportul feroviar pe segmentele de cale ferată pentru care există constrângeri tehnice sau economice privind electrificarea. Totodată, în prioritizarea modurilor de transport se va ţine cont atât de impactul şi beneficiile sociale cât şi de efectele pozitive asupra populaţiei (de exemplu eliminarea cu precădere a poluării în zone aglomerate, decongestionarea arterelor de circulaţie, asigurarea unui grad corespunzător de mobilitate pentru populaţie etc.).

Un alt obiectiv specific al strategiei este și dezvoltarea unei infrastructuri care să sprijine şi să stimuleze consumul de hidrogen regenerabil în sectorul transporturilor (de exemplu staţii de încărcare/alimentare).

Estimarea costurilor de implementare a strategiei a fost realizată pornind de la consumul de hidrogen din fiecare sector, folosind ipoteze specifice referitoare la costurile de producţie a hidrogenului regenerabil sau cu amprentă redusă de carbon, costurile de investiţie şi operaţionale, costurile cu infrastructura şi tehnologia necesară pentru utilizarea hidrogenului (de exemplu, în transporturi – infrastructura de alimentare), acestea fiind analizate în relaţie cu costurile cu combustibilii fosili şi costurile cu emisiile de CO2. Estimările plasează costul de implementare a strategiei la o valoare de 4,75 miliarde euro, cost care va fi suportat printr-o serie de modalităţi de finanţare specifice fiecărui sector.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Prețul bateriilor pentru mașini electrice din China continuă să scadă. Care sunt efectele

Renault Group anunță lansarea companiei Ampere

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Transporturi

MecDiesel – Soluția completă pentru piese de camioane

Industria vehiculelor comerciale, camioanelor și utilajelor grele joacă un rol esențial în...

mobilitatea
Transporturi

București și Cluj-Napoca, la început de drum către mobilitatea urbană inteligentă

București și Cluj-Napoca se află într-un stadiu incipient al evoluției către soluțiile...

afacerile din transporturi
BusinessTransporturi

Afacerile din transporturi au scăzut cu 5,7% în primele șapte luni din 2024

În primele șapte luni din acest an, faţă de perioada corespunzătoare din...

Afacerile din transporturi
Transporturi

Afacerile din transporturi au scăzut cu 5,7% în primul semestru din 2024

În primele șase luni din acest an, faţă de perioada corespunzătoare din...