Advertisement

gigafabrică ACC
Home Piaţa auto Industrie auto Stellantis, Mercedes-Benz și TotalEnergies construiesc prima gigafabrică din Franța

Stellantis, Mercedes-Benz și TotalEnergies construiesc prima gigafabrică din Franța

La Billy-Berclau – Douvrin, în Pas-de-Calais, Automotive Cells Company (ACC), un joint venture între Stellantis, Mercedes-Benz și TotalEnergies, a inaugurat oficial prima gigafabrică din Franța pentru producerea bateriilor destinate mașinilor electrice.

Proiectul are o valoare de aproape 3 miliarde de euro, din care 2,5 miliarde de euro pentru unitatea de producție a bateriilor, iar restul pentru activități de cercetare și dezvoltare. Guvernul francez a susținut investiția și a acordat un ajutor de stat de 846 de milioane de euro.

Fabrica este amplasată pe un teren de 34 ha, ce aparține lui Stellantis, fiind istoric dedicat producției de motoare termice.

Unitatea, cu o primă linie de producție de peste 13 GWh, va livra primele baterii pentru Stellantis și Mercedes la începutul anului 2024. Se preconizează că producția va atinge o capacitatea anuală de 40 GWh până în 2030, adică echivalentul a aproximativ 500.000 de vehicule electrice.

Pentru Franța, această primă mega-fabrică de baterii este doar primul pas, urmând a mai fi construite alte trei gigafabrici.

„Pe lângă ACC, gigafabricile Envision (din Douai), Verkor și ProLogium (ambele în Dunkerque) vor începe producția în 2025, respectiv 2028. Atingerea obiectivului de 100 – 120 GWh în producția de baterii până în 2030 este, datorită acestor patru proiecte, pe drumul cel bun. În ceea ce privește ACC, acest joint venture ar trebui să construiască alte două gigafabrici, în Germania și Italia”, a transmis Guvernul francez.

Ambiția Franței nu se oprește la construirea de gigafabrici. „Este o problemă de suveranitate industrială, deoarece până în prezent, aproape 70% din producția mondială pentru bateriile destinate vehiculelor electrice se află în China. Este important acum să completăm oferta franceză prin încurajarea proiectelor în amonte și în aval de lanțul valoric al bateriilor”.

ACC va recicla 90% din deșeurile provenite din gigafabrica de la Billy-Berclau – Douvrin, iar consumul industrial de apă va fi de cinci până la zece ori mai mic decât cel al unei fabrici standard de producere a automobilelor. Totodată, compania „se angajează să se aprovizioneze cu materialele strategice folosite pentru baterii (cobalt, litiu, cupru sau chiar nichel) de la furnizori care respectă mediul și drepturile omului și care contribuie activ la dezvoltarea sectoarelor necesare reciclării acestora”.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

A apărut revista FLOTE AUTO, luna mai 2023

Traficul de pe Autostrada A2, pe sensul București – Constanța, va fi deviat prin Nodul Drajna

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Industrie auto

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...

Bosch
Industrie auto

Bosch mizează pe modelul învățământului dual și crește numărul oportunităților pentru elevi

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, aniversează peste zece...

autonome
Industrie auto

Conducere autonomă. Renault, viziune pragmatică asupra tehnologiei

Compania franceză are viziuni diferite privind implementarea conducerii autonome. În cazul autoturismelor,...