Statele UE au aprobat încetarea vânzărilor de vehicule cu ardere internă până în 2035

Miniștrii Mediului din cele 27 de state membre ale UE au aprobat încetarea vânzărilor de vehicule cu motoare cu ardere internă până în 2035 în Europa, au anunțat oficialii miercuri dimineața (29 iunie), marcând o victorie majoră în încercarea UE de a reduce emisiile de CO2 la zero până în 2050.
încărcare

Începând cu 2035, vehiculele noi introduse pe piața UE vor trebui să își reducă emisiile de CO2 cu 100%. Un obiectiv intermediar de 55% pentru autoturisme și 50% pentru autoutilitare a fost convenit pentru 2030, a precizat Consiliul Uniunii Europene într-un comunicat postat după o noapte lungă de negocieri, care s-a încheiat la ora 02.30 dimineața.

Propunerea a fost înaintată în luna iulie 2021, iar această decizie va însemna o oprire de facto a vânzărilor de vehicule pe benzină și diesel și o trecere completă la motoare electrice în Uniunea Europeană începând cu 2035.

Măsura este menită să ajute la atingerea obiectivelor climatice ale continentului, inclusiv celui emblematic privind atingerea neutralității din punctul de vedere al carbonului până în 2050.

Italia, Portugalia, Slovacia, Bulgaria și România au făcut eforturi pentru amânarea obiectivului până în 2040.

În cele din urmă, țările au susținut un compromis propus de Germania, cea mai mare piață auto a UE, care a păstrat obiectivul pentru 2035 și a cerut Bruxelles-ului să evalueze în 2026 dacă vehiculele hibride sau cele alimentate cu carburanți neutri din punctul de vedere al CO2 ar putea respecta obiectivul.

Șeful UE pentru climă, Frans Timmermans, a declarat că Executivul comunitar va fi „deschis la minte”, dar că astăzi, mașinile hibride nu au redus suficient emisiile, iar combustibilii alternativi sunt prohibitiv de scumpi.

Amendamentul ”Ferrari”

Miniștrii mediului reuniți la Luxemburg au aprobat, de asemenea, o prelungire cu cinci ani a scutirii de obligațiile privin emisiile de CO2 acordată așa-zișilor producători de „nișă” sau celor care produc mai puțin de 10.000 de vehicule pe an, până la sfârșitul anului 2035.

Clauza, denumită și „amendamentul Ferrari”, va fi aplicată, în special, mărcilor de lux.

Aceste măsuri trebuie să fie acum negociate cu membrii Parlamentului European înainte de a fi adoptate sub formă de lege.

„Aceasta este o mare provocare pentru industria noastră de automobile”, a recunoscut ministrul francez al Tranziției ecologice, Agnès Pannier-Runacher, care a prezidat întâlnirea de marți.

Însă aceasta consideră că măsura trebuie privită ca o „necesitate” în fața concurenței din China și Statele Unite, care au pariat puternic pe vehiculele electrice.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

XTB: Scumpirea carburanților îngrijorează atât guvernele lumii, cât și investitorii

Licitațiile pentru mijloacele de semnalizare rutieră nu sunt blocate artificial prin contestaţii. Analiza Consiliului Concurenţei

 

 

 

Adaugati comentariu