Advertisement

Editorial

China
Editorial

Mașinile electrice devin și mai ”curate”

Argumentele privind sustenabilitatea vehiculelor electrice s-au întărit după ce noi studii au constatat o scădere semnificativă a emisiilor din producția de baterii și...

China
Editorial

Vești rele pentru scepticii mașinilor electrice

Anul trecut a fost unul foarte bun pentru criticii și scepticii adoptării mașinilor electrice cu baterie. Din cauza, în mare parte, a reducerii...

China
Editorial

100 de Flote Auto

Prin vremuri bune și mai puțin bune, marcate de creștere economică, dar și de pandemie, inflație și tensiuni geopolitice, revista Flote Auto a...

Protecționismul european
Editorial

Protecționismul european și îngrijorarea producătorilor auto

Mecanismul declanșat de Executivul comunitar pentru introducerea de taxe vamale suplimentare la importul de mașini electrice produse în China mai mult îi îngrijorează,...

China
Editorial

Cinci tendințe pentru managementul flotei

Specialiștii în managementul flotelor au analizat piața de profil la început de an și au compilat cinci tendințe care vor modela această industrie...

Protecționismul european
Editorial

Decarbonizarea, mai dificilă decât s-a crezut

Un raport al Curții de Conturi Europene arată că reducerea emisiilor generate de autoturisme este ușor de zis, dar foarte greu de făcut....

Protecționismul european
Editorial

Electrificarea flotelor, o provocare

Într-o lume ce devine din ce în ce mai conștientă de necesitatea sustenabilității și a responsabilității față de mediu, companiile sunt supuse unei...

China
Editorial

10 ani de FLOTE AUTO. Privind în oglinda retrovizoare

Pare ca ieri, dar au trecut deja 10 de ani de când am lansat Flote Auto, o revistă unică în presa de business...

China
Editorial

Europa, cu ochii pe electrificarea accelerată a flotelor

Tot mai multe state europene obligă instituțiile publice, dar și companiile private să respecte o cotă de vehicule ”verzi” la reînnoirea flotelor. De...

China
Editorial

2027, anul care va lichida hibridele plug-in?

Mașinile hibride plug-in au intrat în vizorul Europei. Posibila introducere a unui „factor de utilitate” în calculul emisiilor poluante din 2027 ar putea...

China
Editorial

De ce este importantă electrificarea flotelor

Electrificarea flotelor ar putea avea cel mai mare și mai rapid impact asupra reducerii emisiilor de carbon în transporturi, atât datorită numărului foarte...

Protecționismul european
Editorial

Un viitor (mai) verde, dar mai inegal?

Pe măsură ce devine din ce în ce mai clar că niciunul dintre cele 14 milioane de locuri de muncă din industria auto...

China
Editorial

Inflația ”verde” și dilema tranziției energetice

Inflația ”verde” poate fi rezumat drept creșterea prețurilor la bunuri și servicii ca o consecință a tranziției economiei la una mai ecologică. Aceasta...

China
Editorial

Momentul februarie 2023

După cum se știe, Uniunea Europeană a hotărât ca, din 5 decembrie 2022, să stopeze toate importurile maritime de țiței din Rusia, o...

Protecționismul european
Editorial

Momentul 2035. Mai multe întrebări decât răspunsuri

Din 2035, în UE vor fi interzise vânzările de autoturisme și utilitare ușoare noi pe benzină și motorină, un moment crucial nu numai...

Protecționismul european
Editorial

Mobilitatea electrică, între dependența de materiale și soluțiile complementare

Industria auto este în tranziție către mobilitatea electrică, care va contribui puternic la reducerea emisiilor de CO2, dar riscă și noi dependențe.

China
Editorial

Inflația ecologică, partea nedorită a tranziției energetice

Bătălia pentru răcirea planetei provoacă, în mod paradoxal, supraîncălzirea economiilor. Practic, esența inflației ecologice constă în creșterea suplimentară a prețurilor atunci când inflația...

China
Editorial

Mai ieftin, mai mare, mai extins

Miniștrii mediului din Uniunea Europeană au convenit că numai vehiculele noi fără emisii de CO2 pot fi înmatriculate începând cu 2035, măsura aplicându-se...

China
Editorial

Vin vremuri foarte grele pentru mașinile clasice

Trei municipii din România – București, Cluj și Suceava – au fost selectate de Comisia Europeană să participe la misiunea UE pentru 100...

China
Editorial

Era materiilor prime ieftine a ajuns la final

Consecințele pandemiei au fost exacerbate de războiul din Ucraina, iar sancțiunile internaționale impuse Rusiei au contribuit la o scumpire fără precedent a materiilor...

China
Editorial

Războiul din Ucraina poate schimba structura comerțului global

Consecințele războiului din Ucraina se răspândesc tot mai mult în Europa și vor avea un impact semnificativ atât asupra economiei continentului, cât și...

China
Editorial

A fost COP26 o oportunitate pierdută pentru decarbonizare?

În pofida promovării intense a Summitului COP26 privind schimbările climatice, răspunsurile aşteptate privind o agendă clară de decarbonizare în transporturi au fost prea...

Protecționismul european
Editorial

Cât de pregătită este societatea pentru „Fit for 55“?

Pachetul de politici climatice „Fit for 55“ lansat de Comisia Europeană este unul ambiţios şi pare să permită UE să-și atingă obiectivul de...

China
Editorial

Vremuri grele pentru managerii de flote

Gestionarea unui parc auto devine din ce în ce mai dificilă în aceste vremuri afectate de criza Covid. Noile măsuri de siguranţă sanitară,...

petrol
CarburanţiEditorial

De ce petrolul are cel mai important preţ din lume

Indiferent că ne place sau nu, petrolul este în continuare cea mai importantă marfă din lume. Preţul său ne spune nu numai ce...

Bogdan Grigorescu
EditorialFlotă verde

Pentru unii mumă, pentru alții ciumă

Ai zice că, în ultima perioadă, în industria auto câinii distribuie cu dărnicie covrigi din coadă, cu care poți să întingi fericit în...

Kia Ceed
Editorial

California gold rush

Întocmai precum „the fourty-niners“, care au pornit masiv spre estul Statelor Unite în căutare de aur prin 1848, marii producători de mașini au...

Kia Ceed
Editorial

Între timp, în București…

Momentul ăla în care vrei să întorci pe breteaua dintre două scuaruri și n-ai loc de mașinile parcate. Momentul ăla în care îți...

Bogdan Grigorescu
Editorial

Dumnezeu nu iubește proștii

Doamne-ajută! A mai trecut un an peste noi. Un an greu, în care, totuși am supraviețuit cât de cât impecabil (vorba lu’ Exarhu),...

Bogdan Grigorescu
Editorial

Primul cincinal

Puțin a fost, mult a rămas! …sau, cel puțin, așa îmi place să cred. Au trecut cinci ani, timp în care m-am metamorfozat...

Bogdan Grigorescu
Editorial

Despre nimic

În mod normal, aș discuta despre taxe, despre modele nou-apărute, despre testele din numărul curent, despre ceva. Nu și azi: azi m-am decis...

Bogdan Grigorescu
Editorial

Potpuriu

Câte s-au mai întâmplat și luna asta! Atât de multe și de variate, pe plan intern și internațional, bune și rele, încât nici...

oraan-marculescu-editorial-floteauto
Editorial

Mega-profit, extra-eficiență. În ce scop?

Orice afacere are ca principal scop profitul. E o regulă simplă a economiei de piață: VENITURI minus CHELTUIELI egal PROFIT. Dacă profitul este suficient încât să...

oraan-marculescu-editorial-floteauto
EditorialFlotă verde

Viitorul QUANTASTIC

Stați liniștiți, nu am de gând să vorbesc despre science-fiction, ci despre science-reality. Atâta doar că voi începe de la o vorbă veche din...

oraan marculescu editorial - floteauto
Editorial

Iluzia eficienței

”Eficiență, eficiență, eficiență!” pare să fie motto-ul perioadei post-criză, iar tăierea costurilor este principalul câmp de bătaie al companiilor. În ce privește flotele...