Argumentele privind sustenabilitatea vehiculelor electrice s-au întărit după ce noi studii au constatat o scădere semnificativă a emisiilor din producția de baterii și...
•Ada Ștefan25 septembrie 2024Anul trecut a fost unul foarte bun pentru criticii și scepticii adoptării mașinilor electrice cu baterie. Din cauza, în mare parte, a reducerii...
•Ada Ștefan28 iunie 2024Prin vremuri bune și mai puțin bune, marcate de creștere economică, dar și de pandemie, inflație și tensiuni geopolitice, revista Flote Auto a...
•Flote Auto22 mai 2024Mecanismul declanșat de Executivul comunitar pentru introducerea de taxe vamale suplimentare la importul de mașini electrice produse în China mai mult îi îngrijorează,...
•Ada Ștefan10 mai 2024Specialiștii în managementul flotelor au analizat piața de profil la început de an și au compilat cinci tendințe care vor modela această industrie...
•Ada Ștefan22 aprilie 2024Un raport al Curții de Conturi Europene arată că reducerea emisiilor generate de autoturisme este ușor de zis, dar foarte greu de făcut....
•Ada Ștefan5 martie 2024Într-o lume ce devine din ce în ce mai conștientă de necesitatea sustenabilității și a responsabilității față de mediu, companiile sunt supuse unei...
•Ada Ștefan8 ianuarie 2024Pare ca ieri, dar au trecut deja 10 de ani de când am lansat Flote Auto, o revistă unică în presa de business...
•Ada Ștefan30 noiembrie 2023Tot mai multe state europene obligă instituțiile publice, dar și companiile private să respecte o cotă de vehicule ”verzi” la reînnoirea flotelor. De...
•Ada Ștefan29 noiembrie 2023Mașinile hibride plug-in au intrat în vizorul Europei. Posibila introducere a unui „factor de utilitate” în calculul emisiilor poluante din 2027 ar putea...
•Ada Ștefan19 octombrie 2023Electrificarea flotelor ar putea avea cel mai mare și mai rapid impact asupra reducerii emisiilor de carbon în transporturi, atât datorită numărului foarte...
•Ada Ștefan23 august 2023Pe măsură ce devine din ce în ce mai clar că niciunul dintre cele 14 milioane de locuri de muncă din industria auto...
•Ada Ștefan7 iulie 2023Inflația ”verde” poate fi rezumat drept creșterea prețurilor la bunuri și servicii ca o consecință a tranziției economiei la una mai ecologică. Aceasta...
•Ada Ștefan4 iulie 2023După cum se știe, Uniunea Europeană a hotărât ca, din 5 decembrie 2022, să stopeze toate importurile maritime de țiței din Rusia, o...
•Ada Ștefan30 decembrie 2022Din 2035, în UE vor fi interzise vânzările de autoturisme și utilitare ușoare noi pe benzină și motorină, un moment crucial nu numai...
•Ada Ștefan9 decembrie 2022Industria auto este în tranziție către mobilitatea electrică, care va contribui puternic la reducerea emisiilor de CO2, dar riscă și noi dependențe.
•Ada Ștefan25 noiembrie 2022Bătălia pentru răcirea planetei provoacă, în mod paradoxal, supraîncălzirea economiilor. Practic, esența inflației ecologice constă în creșterea suplimentară a prețurilor atunci când inflația...
•Ada Ștefan27 octombrie 2022Miniștrii mediului din Uniunea Europeană au convenit că numai vehiculele noi fără emisii de CO2 pot fi înmatriculate începând cu 2035, măsura aplicându-se...
•Ada Ștefan3 august 2022Trei municipii din România – București, Cluj și Suceava – au fost selectate de Comisia Europeană să participe la misiunea UE pentru 100...
•Ada Ștefan5 iunie 2022Consecințele pandemiei au fost exacerbate de războiul din Ucraina, iar sancțiunile internaționale impuse Rusiei au contribuit la o scumpire fără precedent a materiilor...
•Ada Ștefan4 mai 2022Consecințele războiului din Ucraina se răspândesc tot mai mult în Europa și vor avea un impact semnificativ atât asupra economiei continentului, cât și...
•Ada Ștefan20 martie 2022În pofida promovării intense a Summitului COP26 privind schimbările climatice, răspunsurile aşteptate privind o agendă clară de decarbonizare în transporturi au fost prea...
•Ada Ștefan20 decembrie 2021Pachetul de politici climatice „Fit for 55“ lansat de Comisia Europeană este unul ambiţios şi pare să permită UE să-și atingă obiectivul de...
•Ada Ștefan6 decembrie 2021Gestionarea unui parc auto devine din ce în ce mai dificilă în aceste vremuri afectate de criza Covid. Noile măsuri de siguranţă sanitară,...
•Ada Ștefan1 noiembrie 2021Indiferent că ne place sau nu, petrolul este în continuare cea mai importantă marfă din lume. Preţul său ne spune nu numai ce...
•Ada Ștefan23 aprilie 2020Ai zice că, în ultima perioadă, în industria auto câinii distribuie cu dărnicie covrigi din coadă, cu care poți să întingi fericit în...
•Bogdan Grigorescu8 noiembrie 2019Întocmai precum „the fourty-niners“, care au pornit masiv spre estul Statelor Unite în căutare de aur prin 1848, marii producători de mașini au...
•Bogdan Grigorescu5 mai 2019Momentul ăla în care vrei să întorci pe breteaua dintre două scuaruri și n-ai loc de mașinile parcate. Momentul ăla în care îți...
•Bogdan Grigorescu3 mai 2019Doamne-ajută! A mai trecut un an peste noi. Un an greu, în care, totuși am supraviețuit cât de cât impecabil (vorba lu’ Exarhu),...
•Bogdan Grigorescu18 ianuarie 2019Puțin a fost, mult a rămas! …sau, cel puțin, așa îmi place să cred. Au trecut cinci ani, timp în care m-am metamorfozat...
•Bogdan Grigorescu20 decembrie 2018În mod normal, aș discuta despre taxe, despre modele nou-apărute, despre testele din numărul curent, despre ceva. Nu și azi: azi m-am decis...
•Bogdan Grigorescu4 decembrie 2018Câte s-au mai întâmplat și luna asta! Atât de multe și de variate, pe plan intern și internațional, bune și rele, încât nici...
•Bogdan Grigorescu16 octombrie 2018Orice afacere are ca principal scop profitul. E o regulă simplă a economiei de piață: VENITURI minus CHELTUIELI egal PROFIT. Dacă profitul este suficient încât să...
•Oraan Marculescu28 mai 2015Stați liniștiți, nu am de gând să vorbesc despre science-fiction, ci despre science-reality. Atâta doar că voi începe de la o vorbă veche din...
•Oraan Marculescu1 mai 2015”Eficiență, eficiență, eficiență!” pare să fie motto-ul perioadei post-criză, iar tăierea costurilor este principalul câmp de bătaie al companiilor. În ce privește flotele...
•Oraan Marculescu30 martie 2015