Advertisement

Home Piaţa auto Industrie auto Salonul Auto de la Geneva revine acasă în 2024. Organizatorii anunță un nou concept

Salonul Auto de la Geneva revine acasă în 2024. Organizatorii anunță un nou concept

După ani de anulări și o mutare în Qatar pentru 2023, care a provocat scandal, Salonul Auto de la Geneva revine acasă în 2024. Dar cu un nou concept.

În plină pandemie Covid-19, organizatorii GIMS anunțau că evenimentul se va ține conform planificării. În februarie 2020 anunțau însă anularea evenimentului. Cu efecte directe asupra partenerilor.

Căci expozanții investiseră milioane de euro în logistică, inclusiv în cea de la fața locului. Iar oficialii companiilor, jurnaliștii sau vizitatorii, pierdeau banii cheltuiți pentru bilete de aviobn și locuri de cazare. Iar toate aceste sume nu aveau să fie returnate. Pentru că organizatorii GIMS au invocat „forța majoră”.

A urmat schimbarea Comitetului de Organizare. Și au venit promisiuni legate de o reluare a activității după formatul clasic. Numai că, de data aceasta, șefii companiilor auto și din industriile care obișnuiau să ajungă la Geneva au zis pas. Cu atât mai mult cu cât după pandemie evenimentele online sau hibrid s-au dovedit rețete câștigătoare.

Iar cei de la GIMS au schimbat din nou placa. Anunțând, în vara trecută, printr-un comunicat al fundației Comité permanent du Salon international de l’automobile de Genève, că Geneva International Motor Show se mută la Doha, în Qatar. O variantă care nu s-a bucurat nici ea de un răspuns pozitiv. Chiar dacă piața din Golf și cea asiatică sunt mize importante în industria auto. Și vine acum o nouă schimbare.

La ce să ne așteptăm de la Salonul Auto de la Geneva 2024

Responsabilii cu organizarea au anunțat acum că o nouă ediție a GIMS va avea loc la Geneva în primăvara lui 2024. „Halele din Geneva au fost închiriate și deja plătite”, a declarat Sandro Mesquita, directorul general al Salonului Auto Internațional de la Geneva, pentru Automotive News Europe. Făcând și precizarea că locul de desfășurare va fi cunoscuta „casă” a GIMS – centrul expozițional Palexpo, iar perioada vizată este 26 februarie – 3 martie 2024.

Practic, sublinierea legată de plăți este menită să elimine speculațiile privind derularea evenimentului. Și, mai exact, că organizatorul nu va proceda precum în 2020. Iar evenimentul nu o să mai fie anulat.

Și a mai făcut o precizare, indicând că a fost luată în calcul și problema costurilor. Una devenită extrem de importantă în anii pre-pandemie. Astfel că, așa cum aminteam, a dus la schimbarea strategiilor constructorilor privind lansările de modele. Mai exact, orientarea către evenimente hibride. Indiferent dacă este vorba despre evenimente multi-brand sau unele organizate in-house.

„Oferim expozanților standuri preconfigurate, astfel încât aceștia să nu fie nevoiți să-și construiască propriul stand. Noi numim asta plug-and-play”, a explicat Sandro Mesquita, adăugând și că „expozanții nu trebuie decât să aleagă culoarea standului și să-și aducă brandingul. Desigur, ei sunt la fel de bineveniți cu propriile standuri”.

Mai mult, pentru că expozanții și vizitatorii cheltuiau sume impresionante din cauza prețurilor majorate ale spațiilor de cazare din zonă în perioada evenimentului, organizatorul GIMS promite reduceri de costuri și în această zonă. „Am semnat acorduri-cadru pentru prețuri rezonabile cu 16 hoteluri din toate categoriile. Nu vor exista suprataxe de ultim moment”, a declarat Mesquita.

El a menționat și că se așteaptă ca 10.000 de jurnalişti și 300.000 de vizitatori să participe la evenimentul din 2024 pe parcursul celor șapte zile. Cifre mult mai modeste decât cele ale ultimei ediții din martie 2019, când au participat 600.000 de vizitatori.

Este interesant de menționat că ediția din 2024 a Geneva International Motor Show este susținută de Qatar Tourism, entitate care organizează evenimentul similar de la Doha din acest an, între 5 și 14 octombrie.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Industrie auto

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...

Bosch
Industrie auto

Bosch mizează pe modelul învățământului dual și crește numărul oportunităților pentru elevi

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, aniversează peste zece...

autonome
Industrie auto

Conducere autonomă. Renault, viziune pragmatică asupra tehnologiei

Compania franceză are viziuni diferite privind implementarea conducerii autonome. În cazul autoturismelor,...