Advertisement

renault
Home Piaţa auto Industrie auto Renault vinde afacerea din Rusia și participația la producătorul Lada pentru o sumă simbolică

Renault vinde afacerea din Rusia și participația la producătorul Lada pentru o sumă simbolică

Renault își vinde participația la Avtovaz din Rusia, producătorul celor mai bine vândute mașini din țară, Lada, pentru o sumă simbolică, într-una dintre cele mai semnificative retrageri ale unei companii străine de la invadarea Ucrainei.

Ieșirea grupului francez, care implică o scădere a valorii activelor de 2,2 miliarde de euro și vânzarea afacerilor sale către un organism susținut de stat rus și către Primăria orașului Moscova, evidențiază opțiunile slabe cu care se confruntă companiile care încearcă să părăsească țara fără pierderi uriașe din investițiile lor.

Directorul executiv Luca de Meo a declarat pentru Financial Times, săptămâna trecută, că decizia de a părăsi Rusia a fost „dureroasă”, dar că grupul a fost „forțat să decidă” pentru că nu a putut să construiască mașini în țară.

Renault avea 45.000 de angajați în Rusia, în principal la marea fabrică Togliatti a lui Avtovaz, de pe malul râului Volga, și era mai expusă decât rivalii săi, care și-au oprit deja operațiunile în contextul lipsei de componente.

Acordul implică transferul întregii participații a producătorului francez de automobile în operațiunile Renault Rusia către Primăria Moscova și a unui pachet de 67,69% din acțiunile Avtovaz către NAMI, un institut de cercetare auto, susținut de stat.

Vânzarea, care oferă și Renault o opțiune de răscumpărare în șase ani a acțiunilor, a fost încheiată pentru o rublă/participație, relatează Financial Times, citând o persoană apropiată tranzacției.

Rusia a reprezentat aproximativ 10% din vânzările Renault și jumătate din marja operațională.

Renault a investit ani de zile în modernizarea echipamentelor din epoca sovietică ale companiei Avtovaz, în încercarea de a îmbunătăți operațiunile, iar până la război a sperat să majoreze exporturile de noi modele de Lada.

Grupul francez și-a redus deja previziunile privind marja operațională pentru 2022, la 3% de la 4%.

 

 

CITEȘTE ȘI:

România – Oportunități și riscuri pentru independența energetică

Top 7 producători de mașini electrice după cota de piață la nivel mondial

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

draghi
Industrie auto

Raportul Draghi avertizează UE că deciziile sale duc la slăbirea industriei auto

În raportul său despre competitivitatea europeană, fostul președinte al Băncii Centrale Europene...

Toyota
Flotă verdeIndustrie auto

Toyota reduce cu o treime producția de mașini electrice

Pentru a face față încetinirii vânzărilor de mașini electrice din Europa și...

Volkswagen
Industrie auto

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...