Advertisement

microbuze electrice școlare
Home Finanţare Fonduri publice Programul pentru achiziția de microbuze electrice școlare începe din 8 septembrie

Programul pentru achiziția de microbuze electrice școlare începe din 8 septembrie

Ministerul Mediului a lansat, joi, Programul microbuze electrice școlare, cu un buget de 300 milioane lei, din care vor fi finanțate atât autovehiculele, cât și infrastructura de încărcare a acestora, a anunţat ministrul Mediului, Mircea Fechet.

„Acest program vine în completarea programului Rabla Clasic, în completarea programului Rabla Plus şi, mai nou, Rabla Local. Practic, va asigura transportul elevilor spre şcoală şi înapoi către locuinţele lor, urmărind practic să transforme comunităţile noastre în unele din ce în ce mai verzi”, a explicat Mircea Fechet.

Beneficiarii Programului pentru microbuze electrice școlare vor fi consiliile judeţene, precum şi sub-diviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti. Suma pe care fiecare unitate administrativ-teritorial o poate primi va fi stabilită în funcție de numărul elevilor de pe raza UAT-lui respectiv.

Finanţarea se acordă în funcţie de categoria unităţii administrativ-teritoriale din care face parte solicitantul, după cum urmează:

– pentru unitățile administrativ-teritoriale cu un număr de elevi mai mic de 40.000 se acordă maximum 7 milioane lei;

-pentru unitățile administrativ-teritoriale cu un număr de elevi între 40.001-60.000 se acordă maximum 15 milioane lei;

– pentru unitățile administrativ-teritoriale cu un număr de elevi mai mare de 60.000 se acordă maximum 25 milioane lei.

”Finanţarea este integrală. Cu alte cuvinte, UAT-ul nu va trebui să pună niciun leu la această aplicaţie. Vom finanţa, microbuze electrice, microbuze plug-in hybrid, precum şi cele alimentate cu GNC. De asemenea, vom putea finanţa staţii de reîncărcare. Este important de precizat faptul că în limita a 1% din valoarea proiectului putem finanţa şi cheltuieli de asistenţă tehnică şi de consultanţă, la fel cum vom finanţa şi TVA aferentă achiziţiei acestor autovehicule, în condiţiile în care aceasta nu este recuperabilă sau rambursabilă sau compensată prin orice alte mijloace potrivit prevederilor legale”, a adăugat ministrul Mediului.

Potrivit acestuia, este eligibil proiectul care cuprinde autovehicule mai puţin poluante, de tipul microbuzelor electrice, hibride și a celor alimentate cu gaz natural comprimat, ce îndeplinesc următoarele criterii: aparțin categoriei M2 – M3 – respectiv microbuze electrice, microbuze hibride, microbuze alimentate GNC; microbuzele electrice au autonomie de minim 200 km, iar microbuzele hibrid plug-in au o autonomie de minim 50 km exclusiv pe putere electrică; dețin omologarea CE de tip (de exemplu microbuzele care deţin o omologare CE de tip a întregului vehicul emisă de orice stat membru al Uniunii Europene nu mai necesită omologare în România) şi Cartea de identitate a vehicului (CIV) eliberată de Registrul Auto Român, în conformitate cu procedurile administrative specifice, întrunesc cerinţele legate de accesibilitate pentru persoanele cu mobilitate redusă. De asemenea, microbuzele achiziționate trebuie să fie noi.

„Programul va începe efectiv la data de 8 septembrie. Până atunci, consiliile judeţene împreună cu autorităţile publice locale ar trebui să pregătească documentaţiile de finanţare. Va fi deschis timp de două luni, între 8 septembrie şi 8 noiembrie”, a precizat Mircea Fechet.

Ministrul Mediului le recomandă autorităților publice locale interesate de program să analizeze costurile. ”Dacă ne referim la autobuze electrice, acestea au o valoare mai mare. Un astfel de microbuz exclusiv electric poate să depăşească valoarea de 1.000.000 lei. Cu alte cuvinte, 300 de milioane de lei ar putea să finanţeze sub 300 de astfel de microbuze. În acelaşi timp, în măsura în care se vor achiziţiona alte tipuri de autovehicule din gama acelor plug-in hybrid sau GNC, preţul acestora va fi mai mic. Costul unei staţii de încărcare îl cunoaştem, e undeva la 6.000 lei pentru fiecare punct de încărcare. Cu alte cuvinte, contează mult ce vor decide autorităţile locale să finanţeze. Şi aş mai menţiona un singur lucru în măsura în care programul se va dovedi unul atractiv şi în măsura în care vor exista mai multe cereri decât posibilitatea de finanţare, cu siguranţă că putem să extindem pe de o parte perioada alocată finanţării, la fel cum putem să deschidem noi sesiuni de finanţare sau să mărim suma suma alocată. Este pentru prima oară când finanţăm aşa ceva şi în funcţie de atractivitatea acestui program ne vom calibra în viitor”, a afirmat Mircea Fechet.

 

 

CITEȘTE ȘI:

RAR: Jumătate dintre mașinile verificate în primul semestru aveau deficienţe tehnice periculoase

9 pasaje pietonale subterane pe drumurile naționale din regiunea București – Ilfov

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Primăria Capitalei
Flotă verdeFonduri publice

Primăria Capitalei va achiziționa o flotă de 99 de autovehicule electrice prin Rabla Plus

Primăria Capitalei va achiziționa, prin licitație, o flotă de 99 de autovehicule...

APIA
Flotă verdeFonduri publice

Flota APIA se extinde cu 36 de mașini electrice prin Rabla Plus

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) a lansat licitația pentru...

tehnologii noi
Fonduri publiceIndustrie auto

Companiile din industria auto pot depune cereri de finanţare pentru investiţii în tehnologii noi

Companiile pot depune, până în data de 9 septembrie, cererile de finanţare...

Poliția Locală Târgoviște
Fonduri publice

10 autoturisme electrice pentru Poliția Locală Târgoviște, prin Rabla Plus

Poliția Locală Târgoviște intenționează să achiziționeze un număr de 10 autoturisme electrice...