Advertisement

”Orbital București”
Home Infrastructură Licitație pentru primul dintre cele 10 drumuri radiale care vor lega Bucureștiul de Autostrada A0

Licitație pentru primul dintre cele 10 drumuri radiale care vor lega Bucureștiul de Autostrada A0

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București a lansat în SEAP licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate aferent Drumului Radial 1 – Vest Expres (DR1), care va lega direct localitățile Domnești și Ciorogârla de Capitală, a anunțat primarul general al Capitalei, Nicușor Dan.

Drumul Radial 1 – Vest Expres va avea o lungime de aproximativ 9 km și va conecta Bulevardul Timișoara cu centura Capitalei și viitoarea Autostradă A0.

Acesta va avea caracteristicile unei autostrăzi sau a unui drum expres, cu 4 benzi de circulație, câte 2 pe fiecare sens, piste pentru biciclete și trotuare. În urma studiul de fezabilitate, se va stabili care dintre cele 3 variante de aliniament stradal este cea potrivită, cu lățimea de 21 m, de 28 m sau de 32 m.

Valoarea estimată pentru realizarea studiului de fezabilitate este de 14,5 milioane lei fără TVA, cu termen de execuție de 12 luni, iar finanțarea este asigurată prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM).

Potrivit primarului general al Capitalei, în perioada următoare, va fi întocmită și documentația pentru realizarea studiilor de fezabilitate aferente celorlalte 9 drumuri radiale.

Traseele propuse pentru cele 10 drumuri radiale

Autostrada de Centură a Capitalei A0 va fi conectată la marile bulevarde din București printr-o rețea de 10 drumuri radiale, cu o lungime totală de peste 96 de km, de-a lungul cărora vor fi construite trotuare și piste de biciclete și pe care vor fi instalate 120 de stații de încărcare pentru mașinile electrice.

Șoselele vor fi legate de Capitală prin 33 de noduri, intersectând 30 de localități din zona metropolitană.

Costul estimat al proiectelor este de 590.85 mil. euro fără TVA și 703.12 mil. euro cu TVA. De asemenea, costul pe km este de aproximativ 7.32 mil. euro cu TVA”.

DR1 – Vest Expres va avea o lungime de 8,98 km și realizează legătura între Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Timișoara, având un cost estimat de 75,11 milioane euro cu TVA.

DR2 – Autostrada A1 va avea o lungime de 12,02 km și scopul proiectului este de extindere la trei benzi pe sens între km 10 și km 23 a Autostrăzii A1. Costul estimat este de 42,90 milioan euro cu TVA.

DR3 – Giulești Expres, cu o lungime de 10,37 km, va conecta Săbăreni la Autostrada A0, se va prelungi până la DNCB, apoi va realiza legătura cu Calea Giuleşti. Costul estimat este de 72,62 milioane euro cu TVA.

DR4 – Nord Expres, cu o lungime de 12,59 km realizează conexiunea localităţii Corbeanca la Autostrada A0, apoi se prelungește spre DNCB și Bulevardul Poligrafiei. Costul total estimat este de 102,39 milioan euro cu TVA.

DR5 – Pipera Expres va avea o lungime de 10,53.km și realizează legătura între Autostrada A0 și localitățile Otopeni – Tunari – DNCB – Pipera – Băneasa Nord. Costul total estimat este de 85,97 milioane euro cu TVA.

DR6 – Afumaţi Expres va realiza conexiunea Autostrăzii A0 cu DN 2, devenind o variantă de ocolire a localității Afumaţi. Va avea o lungime de 4.39 km și un cost total de 34,14 milioane euro cu TVA.

DR7 – Est Expres va avea o lungime totală de 6,10 km și conectează Moara Domnească la Autostrada A0 și va realiza legătura municipiului București la A0 prin Dobroiești – Pantelimon – DNCB – A0. Costul estimat este de 58,34 milioane euro cu TVA.

DR8 – Splai Expres, cu o lungime de 5,49 km, va conecta Autostrada A0 cu municipiul București prin legătura la DNCB și Splaiul Unirii, dar și conexiunea cu zona metropolitană prin nodul Cernica. Costul total estimat este de 36,51 milioane euro cu TVA.

DR9 – Sud Expres va avea o lungime de 13,86 km și va realiza conexiunea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei / Gara Progresu. Costul estimat este de 96.44 milioane euro cu TVA.

DR10 – Măgurele Expres va realiza legătura Autostrăzii A0 la DNCB – Parc Industrial Măgurele – Prelungirea Ferentari. Va avea o lungime de 9,62 km și un cost total estimat de 76,65 milioane euro cu TVA.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 23,2% în primele șase luni

Primăria Sectorului 3 din Capitală își cumpără 18 mașini electrice

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

buftea
Infrastructură

Un pas înainte pentru construcția șoselei de centură a orașului Buftea

Guvernul a reaprobat indicatorii tehnico-economici pentru realizarea șoselei de centură a orașului...

A0 Nord
Infrastructură

A fost emisă Autorizaţia de Construire pentru Lotul 1 al Autostrăzii Bucureşti A0 Nord

A fost emisă Autorizaţia de Construire pentru realizarea Lotului 1 Dragomirești –...

Joseni - Ditrău
Infrastructură

Construcția Lotului Joseni – Ditrău, parte din Autostrada Unirii A8, intră în licitație

Contractul pentru proiectarea și execuția Lotului Joseni – Ditrău a fost publicat...

Craiova - Târgu Jiu
Infrastructură

Licitaţie pentru construcția lotului 5 al drumului de mare viteză Craiova – Târgu Jiu

CNAIR a publicat în SICAP anunţul de participare aferent contractului de achiziţie...