Primăria Capitalei intenționează să achiziționeze 50 de stații de reîncărcare pentru mașini electrice, Studiul de Fezabilitate necesar proiectului fiind inclus pe ordinea de zi a ședinței de miercuri, 30 august, a Consiliului General al Municipiului București.
În funcție de specificațiile tehnice ale instalațiilor, valoarea totală a proiectului este de 17,9 milioane de lei (cu TVA), respectiv 18,2 milioane de lei (cu TVA), finanțarea fiind asigurată din bugetul local sau din alte surse legal constituite.
Potrivit Studiului de Fezabilitate, în Capitală sunt amplasate, în prezent, 286 de stații de reîncărcare, însă există numeroase artere și zone din fără acoperire sau cu acoperire slabă .
Noile stații ar putea fi amplasate în 11 locații:
– Gara Băneasa – Esplanada Gării Băneasa și str. Tipografilor, sector 1 (6 stații, 12 puncte de reîncărcare);
– Parcare Piața Victoriei spre Buzești – Terasa Sidney 2, sector 1 (1 stație, 2 puncte de reîncărcare);
– Zona World Trade Plaza, sector 1 (6 stații, 12 puncte de reîncărcare) ;
– str. Nicolae Caramfil, sector 1 (6 stații, 12 puncte de reîncărcare);
– str. Chiristigiilor, sector 2 (6 stații, 12 puncte de reîncărcare);
– Bucur Obor pe str. Halele Obor, sector 2 (6 stații, 12 puncte de reîncărcare);
– Zona Pantelimon – Șos. Morarilor – Șos. Vergului, sector 2 (6 stații, 12 puncte de reîncărcare);
– Zona Văcărești – Calea Văcăreşti-Arhivele Statului/spre str. Mărtișor, sector 4 (1 stație, 2 puncte de reîncărcare)
– Bulevardul Unirii, sector 4/ Bulevardul Unirii, sector 5 (5 stații, 10 puncte de reîncărcare)
– Bd. Libertății sector 4+5 Splaiul Independentei – Pța. Națiunile Unite (4 stații, 8 puncte de reîncărcare)
– Zona Marriott – Calea 13 Septembrie – zona Pța Arsenalului, sector 5 (3 stații, 6 puncte de reîncărcare).
Stațiile vor fi formate din două puncte de reîncărcare, din care unui permite reîncărcarea multistandard în curent continuu, la o putere ≥ 50 kW, iar celălalt, reîncărcarea în curent alternativ la o putere ≥ 22 kW.
”Având în vedere traficul foarte intens înregistrat la nivelul Municipiului București, în contextul existenței unui număr insuficient de stații pentru reîncărcarea mașinilor electrice, apreciem că imposibilitatea accesării acestora de către participanții la trafic care posedă vehicule electrice ar conduce la o descurajare a traficului electric, cu consecințe negative în plan economic și pe componenta de mediu. Stațiile pentru mașini electrice ce fac obiectul prezentului studiu de fezabilitate sunt situate în Capitală, iar terenul ocupat de acestea este în proprietatea Statului Român, prin Primăria Municipiului București. Accesul se va putea face din rețeaua stradală existentă în parcările Primăriei Municipiului București”, se mai arată în document.
Durata de implementare a proiectului este estimată la 15 luni, din care proiectarea – 2 luni și execuția – 13 luni.
CITEȘTE ȘI:
Secțiunea Miercurea Nirajului – Leghin, parte din Autostrada A8, va costa 6 mld. euro
Comentați?