Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractele pentru reabilitarea Podului de la Basarabi (DN 3), peste Dunărea și a Podului de la Poarta Albă (DN 22C), care tranzitează Canalul Poarta Albă-Midia-Năvodari, ambele fiind amplasate în județul Constanța.
Potrivit directorului CNAIR, Cristian Pistol, podurile vor fi reabilitate de Asocierea Geiger Transilvania – Pod-Proiect, care are la dispoziție 15 luni, dintre care 4 luni pentru proiectare și 11 luni pentru execuție, și 40,37 milioane de lei (fără TVA).
Finanțare pentru podurile de la Basarabi și Poarta Albă este asigurată din fonduri europene, prin Programul Transport.
Contractul pentru reabilitarea Podului de la Basarabi, amplasat pe DN 3, are o valoare de 18,94milioane de lei (fără TVA), iar cel pentru reabilitarea Podului peste Canalul Poarta Albă -Midia – Năvodari, amplasat pe DN 22C, o valoare de 21,43 milioane de lei (fără TVA).
”Am putut să semnez ambele contracte cu ofertantul desemnat câștigător inițial de CNAIR doardupă ce au fost soluționate două contestații la CNSC și o plângere la Curtea de Apel București”, a precizat Cristian Pistol.
Podul de la Basarabi, cu o lungime totală de 233,80 m (inclusiv viaductele), asigură legătura rutieră pe traseul București – Călărași – Constanța și a fost construit în anul 1983.
Podul de la Poarta Albă, cu o lungime totală de 213,60 m (inclusiv viaductele), asigură legătura rutieră între Constanța – Medgidia – Cernavodă și a fost construit în anul 1987.
CITEȘTE ȘI:
Două variante pentru punctul de plecare al drumului de mare viteză București – Giurgiu
Comentați?