Advertisement
moto
Home Administrare flote Juridic Permisul categoria B, şi pentru motociclete uşoare. Proiect

Permisul categoria B, şi pentru motociclete uşoare. Proiect

Potrivit unui proiect de lege care va intra în dezbaterea Senatului, conducătorii auto care au împlinit vârsta de 24 de ani şi deţin un permis de conducere cu vechime de cel puţin doi ani ar putea conduce şi motociclete uşoare, fără a mai avea nevoie de permisul pentru categoria A1.

Iniţiativa aparţine deputaţilor Gabriel Petrea şi Alexandru Rotaru şi completează Codul Rutier (OUG nr.195/2002).

„Extinderea accelerată actuală a zonelor urbane şi imposibilitatea adaptării infrastructurii la valorile de trafic pentru autovehiculele pe patru roţi obligă la propunerea de soluţii alternative pentru asigurarea unei mobilităţi urbane optime la nivelul populaţiei. Sprijinirea utilizării de motociclete uşoare prin facilitarea obtinerii permisiului categoria A1 pentru posesorii de permis categoria B este una din soluţiile alternative pentru asigurarea mobilităţii urbane, îşi motivează demersul cei doi parlamentari.

Aceştia consideră că, printre avantajele creşterii numărului de motociclete uşoare care se conduc cu permis categoria A, prin facilitarea obţinerii acestuia, se număra creşterea gradului de mobilitate urbană pentru populaţie, cu implicaţii pozitive pentru economie şi confort; fluidizarea zonelor urbane supraaglomerate; se rezolvă problema parcărilor, a consumului de combustibil şi reducerea poluării.

Pe de altă parte, iniţiatorii proiectului de lege recunosc că facilitarea obţinerii permisului categoria A1 de către posesorii de permis categoria B are şi o latură negativă, care se manifestă sub forma creşterii riscului de accident.

În prezent, printre factorii de risc identificaţi pentru cei care conduc motociclete categoria A1 se număra teribilismul vârstei de 16-18 ani şi lipsa experienţei practice.

Pentru a minimiza aceste riscuri, cei doi parlamentari au propus, ca măsuri compensatorii, introducerea atât a criteriului de vârstă minimă obligatorie, cât şi a celui de experienta practica obligatorie.

Astfel, proiectul de lege prevede completarea Codului Rutier cu următorul articol:

„După litera j a al. 1 al art 24 se introduce litera k) permisele de conducere eliberate pentru categoria B sunt valabile pentru motociclete cu cilindree maximă de 125 cm3, cu puterea maximă de 11 kW şi cu un raport putere/greutate de cel mult 0,1 kW/kg (categoria A1), cu condiţia ca deţinătorii permiselor să aibă vârsta minimă de 24 de ani şi permisul categoria B obţinut cu cel puţin doi ani în urmă”.

Modele din Europa

În 13 state europene, legislaţia permite, cu anumite condiţii, ca posesorii de permis categoria B să-l obţina şi pe cel de categoria A1.

  • Franţa – permis categoria B (vechime minim 2 ani) + 7 ore practică;
  • Spania – permis categoria B (vechime minim 3 ani);
  • Italia – permis categoria B + 10 ore practică;
  • Belgia – permis categoria B (vechime minim 2 ani);
  • Polonia – permis categoria B (vechime minim 3 ani);
  • Cehia – permis categoria B + doar o motocicletă cu transmisie automată (scuter);
  • Austria – permis categoria B (vechime minim 5 ani) + 6 ore practică;
  • Slovacia – permis categoria B (vechime minim 2 ani) + doar motocicletă cu transmisie
    automată (scuter);
  • Portugalia – permis categoria B + vârsta minimă 25 de ani;
  • Marea Britanie – vârsta minima 17 ani + curs practic (CBT);
  • Letonia – permis categoria B + 10 ore practica;
  • Luxemburg – permis categoria B (vechime minim 2 ani) + 7 ore practică;
  • Malta – permis categoria B + 10 ore practică.

 

CITEŞTE ŞI:

Proiect pentru Drumul Expres Ovidiu – Tulcea

Autostrada Nordului va fi scoasă la licitaţie în 2019, promite ministrul Cuc

Încă un pas spre Autostrada Marii Uniri

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

ges
Juridic

Guvernul a aprobat Strategia pe termen lung pentru reducerea emisiilor de GES

La propunerea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, Guvernul a aprobat, în ședința...

gaze cu efect de seră
Juridic

7 aspecte-cheie despre raportarea emisiilor de gaze cu efect de seră. Directiva CSRD

Raportarea emisiilor de gaze cu efect de seră, prevăzută de Directiva privind...

Schengen
Juridic

Parlamentul European vrea ca toate subvențiile pentru combustibilii fosili să fie eliminate, la nivel global, până în 2025

Parlamentul European a convenit asupra recomandărilor pe care le va prezenta la...

suv
Juridic

„Mai multe sau mai puține SUV-uri?”: Parizienii, chemați să decidă asupra viitorului acestor vehicule

Anne Hidalgo, primarul Parisului, a anunțat organizarea unui nou referendum cetățenesc la...