Advertisement

lotul 4 Tigveni - Curtea de Argeș
Home Infrastructură Pe Lotul 4 Tigveni – Curtea de Argeș, cu primul tunel la nivel de autostradă, se lucrează și iarna

Pe Lotul 4 Tigveni – Curtea de Argeș, cu primul tunel la nivel de autostradă, se lucrează și iarna

Pe șantierul Lotului 4 Tigveni – Curtea de Argeș, parte din Autostrada Sibiu – Pitești, continuă lucrările atât pe corpul autostrăzii, cât și la primul tunel care traversează munții Carpați, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Potrivit acestuia, compania austriacă Porr execută, în condiții de iarnă, următoarele lucrări pe întregul amplasament al proiectului:

– se execută lucrări de excavație aferente celor două fire ale tunelului, respectiv ieșirea din tunel pe sensul Sibiu-Pitești (denumit conform tradiției de către antreprenor, tunelul Daniela) și intrarea în tunel pe sensul Pitești-Sibiu (tunelul Alina);

– au fost executați 150 metri de tunel pe firul ieșiri din tunel, sensul Sibiu-Pitești;

– au fost executați 81 metri de tunel pe firul intrării în tunel, sensul Pitești-Sibiu;

– au fost forați, armați și betonați 13.700 ml din 20.500 ml de piloți necesari structurilor aferente acestui tronson de autostradă;

– au fost executate fundațiile pentru 4 din cele 16 podețe;

– se lucrează la instalarea poligonului pentru producerea de elemente prefabricate în șantier;

au fost executate drumurile tehnologice în proporție de 87%;

– se execută lucrări de terasamente pe un sector al proiectului;

– se execută lucrări de deviere a DJ678;

– se execută lucrări de consolidare a terenului între km 83+580 și km 84+040;

– se execută lucrări aferente structurilor;

– continuă relocarea rețelelor de utilități publice de gaz, electricitate, canalizare și apă menajeră.

Potrivit contractului încheiat cu CNAIR, lotul 4 Tigveni – Curtea de Argeș ar trebui finalizat în 2027. În acest moment, construcția este realizată în proporție de 15%.

”Antreprenorul dispune în șantier de 360 muncitori și 150 utilaje, iar dacă buna mobilizare a acestuia se menține, va fi o nouă lucrare de infrastructură rutieră care se va finaliza înainte de termenul contractat. Tunelul Momâia va avea o lungime de 1,3 km și va fi format din 2 galerii principale separate, Daniela și Alina, câte una pentru fiecare sens de mers”, a precizat Ionel Scrioșteanu.

Tunelul Momâia va avea câte 2 benzi pe sens și acostamente, sistem de ventilație, sistem de evacuare, iluminat public, sistem de comunicare, câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului.

”Reamintesc faptul că la construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile, cu echipe de specialiști aduși din Austria, împreună cu muncitori din România, care utilizează noua metodă austriacă NATM (New Austrian Tunneling Method), folosind tehnologie de ultimă generație.

Lotul 4 Tigveni – Curtea de Argeș are o lungime de aproximativ 10 km, iar pe această secțiune vor fi realizate 13 lucrări de artă, dintre care 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. Secțiunea cuprinde și construcția unui nod rutier la Țigveni, care va face conexiunea cu Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu – Pitești.

Autostrada Sibiu – Pitești va avea o lungime de 122 de km, este împărțită în 5 secțiuni, fiind, totodată, parte importantă a Coridorului de Transport Pan-european nr. IV

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

UNSAR: Tarifele RCA sunt plafonate la nivelul celor din 28 februarie 2023, până în luna martie

Vlad Vitcu, BCR Leasing: ”Anticipăm o creștere semnificativă a cererii de finanțări verzi”

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Focșani - Brăila
Infrastructură

Documentația pentru Drumul Expres Focșani – Brăila, transmisă la ANAP

Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, spre validare către Agenția Națională...

DN 2
Infrastructură

Constructor desemnat pentru modernizarea Centurii Bucureşti, între DN 2 şi A2

Asocierea Maristar COM – Hydrostroy AS – Patstroy VDH EAD a câştigat...

Ruse
Infrastructură

Proiectarea celui de-al doilea pod între Giurgiu și Ruse, la un pas de lansarea în licitație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, vineri, la...

Bârlad
Infrastructură

Circulaţia rutieră a fost deschisă pe VO Bârlad. Cei 11,2 km au fost construiți în 6 ani

Circulaţia autovehiculelor a fost deschisă oficial, joi, pe Varianta Ocolitoare (VO) Bârlad,...