Advertisement

semiconductorilor
Home Piaţa auto Industrie auto Noi norme pentru stimularea industriei semiconductorilor din UE

Noi norme pentru stimularea industriei semiconductorilor din UE

Consiliul UE și-a dat aprobarea finală cu privire la regulamentul care instituie un cadru de măsuri de consolidare a ecosistemului european al semiconductorilor, denumit în mod curent „Actul privind cipurile”.

Acordul va crea condițiile pentru dezvoltarea unei baze industriale care să poată dubla cota de piață la nivel mondial a UE în domeniul semiconductorilor, de la 10% la cel puțin 20% până în 2030.

Actul privind cipurile se bazează pe trei piloni:

– inițiativa „Cipuri pentru Europa”, care sprijină inovarea și consolidarea capacităților tehnologice la scară largă
– un cadru care garantează siguranța aprovizionării și reziliența prin atragerea de investiții
– un sistem de monitorizare și de răspuns la situațiile de criză, care va anticipa deficitele și va coordona acțiunile în situații de criză

Se preconizează că inițiativa „Cipuri pentru Europa” va mobiliza investiții publice și private în valoare de 43 miliarde euro, din care 3,3 miliarde euro vor proveni de la bugetul UE.

Prin acest regulament, UE urmărește:

  • abordarea penuriei de microcipuri în Europa
  • reducerea dependenței de actori străini
  • îmbunătățirea suveranității tehnologice

Noile norme vor întări, de asemenea, baza industrială pentru cipuri, vor permite o mai bună exploatare a viitoarelor oportunități de afaceri și vor crea locuri de muncă de bună calitate.

(Micro)cipurile sau semiconductorii sunt ADN-ul tehnologiei moderne. Concret, un microcip este un set de circuite electronice, montat pe o plăcuță plană de material semiconductor, care poate capta, stoca și procesa date și poate acționa asupra lor.

Se utilizează:

– în viața de zi cu zi: telefoane inteligente, laptopuri, cărți de credit, console de jocuri, cuptoare cu microunde
– pentru aplicații critice: mașini, avioane, echipamente de diagnostic medical
– pentru infrastructuri esențiale: energie, apărare, mobilitate, date și comunicații

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

FGA a primit peste 136.000 de cereri de plată de la clienții și păgubiții Euroins

A început construcția lotului Margina – Holdea de pe A1, care include ”tunelurile pentru urși”

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Industrie auto

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...

Bosch
Industrie auto

Bosch mizează pe modelul învățământului dual și crește numărul oportunităților pentru elevi

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, aniversează peste zece...

autonome
Industrie auto

Conducere autonomă. Renault, viziune pragmatică asupra tehnologiei

Compania franceză are viziuni diferite privind implementarea conducerii autonome. În cazul autoturismelor,...